نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ
سرخط خبرها

حضور چراغ‌خاموش والیبالیست‌ها در لیگ یک

  • کد خبر: ۱۱۴۴۷
  • ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۸
حضور چراغ‌خاموش والیبالیست‌ها در لیگ یک
۳ تیم مشهدی تلاش خود برای صعود به لیگ برتر کشور را در بی‌خبری آغاز کردند
مژده رنگیان - ۳ تیم مشهدی دور رفت لیگ دسته‌یک کشور را با هدف صعود به لیگ برتر بانوان ایران در ۳ استان مختلف شروع کردند.
سال ۹۶ یعنی ۲ سال قبل در لیگ دسته‌اول والیبال بانوان کشور ۳ تیم از مشهد حاضر شدند؛ مشکی‌پوشان، استعداد‌های درخشان و مدرن خجسته که همگی از بازیکنان بومی استفاده کردند و اتفاقا عملکرد خوبی داشتند، به‌طوری‌که در اسفندماه مرحله پایانی لیگ برگزار شد و تیم مشکی‌پوشان مشهد قهرمان شد و مدرن در رده سوم قرار گرفت و هر ۲ تیم مشهدی جواز حضور در رقابت‌های لیگ برتر فصل بعد را به دست آوردند. هرچند این موفقیت عاقبت خوبی نداشت و باشگاه مشکی‌پوشان منحل شد و دیگر تیم‌داری نکرد و مدرن نیز به‌دلیل هزینه بالای لیگ برتر در مسابقات حاضر نشد.
حالا تاریخ تکرار شده و دوباره ۳ تیم از مشهد راهی لیگ دسته‌اول والیبال کشور شده‌اند؛ مشکی‌پوشان و مدرن به‌همراه تیم جدید سورن.
اما نکته مهم، برگزاری این رقابت‌ها در خاموشی و بی‌خبری است. فدراسیون والیبال گویا از برگزاری این رقابت‌ها اطلاعی ندارد، زیرا هیچ‌گونه خبری بر روی خروجی سایت و کانال فضای مجازی آن‌ها قرار داده نشده است و طبعا سهمی نیز در اخبار رسانه‌ها ندارد. کادر جدید هیئت والیبال خراسان نیز تازه روی کار آمده و در این یکی‌دو هفته انتصابات در حال انجام است، نایب‌رئیسی بانوان نیز در صف تغییر است و به‌همین‌خاطر هنوز مسئولی برای والیبال بانوان معرفی نشده است.
پیش‌از‌این قرعه‌کشی لیگ دسته‌یک والیبال بانوان ایران میان ۱۵ تیم حاضر در مسابقات این فصل، انجام شد که تیم‌های حاضر در لیگ دسته‌یک بانوان، در ۳ گروه پنج‌تیمی قرار گرفتند و مراحل رفت‌وبرگشت این مسابقات، به‌صورت متمرکز در یک استان برگزار می‌شود. مرحله رفت لیگ دسته‌یک والیبال بانوان هم به میزبانی ۳ شهر از ۱۶ آذرماه شروع شد و تا امروز ۲۰ آذر ادامه دارد. ۲ تیم برتر هر گروه در رفت‌وبرگشت، به مرحله نهایی این رقابت‌ها صعود می‌کنند و درنهایت ۶ تیم برای مشخص‌شدن رده‌بندی پایانی، به شکل متمرکز در یک استان به رقابت می‌پردازند.
مسابقات لیگ دسته‌اول والیبال بانوان ایران از سال گذشته به جام باشگاه‌های کشور تغییرنام داد. فدراسیون والیبال درباره جایگزین شدن جام باشگاه‌ها با نام لیگ دسته‌یک بانوان، ارتقای جایگاه تیم‌ها، سامان‌دهی و جذب بیشتر حامیان مالی را به عنوان اهداف خود عنوان کرد که هر باشگاه می‌تواند در این رقابت‌ها یک تیم داشته باشد و البته تیم‌ها از نظر رده سنی با محدودیتی روبه‌رو نیستند؛ هرچند هنوز از نام لیگ دسته‌یک برای این مسابقات استفاده می‌شود. تیم‌ها برخلاف سال قبل که ورودی هر تیم ۵ میلیون تومان بود، امسال براساس اعلام فدراسیون باید ۱۰ میلیون تومان به‌عنوان ورودی واریز می‌کردند. به‌جز بازیکنان بومی که در ۳ تیم مشهدی حضور دارند، ۵ بازیکن دیگر مشهد هم برای تیم‌های دیگراستان‌ها به میدان می‌روند. نفیسه غلامی، نگین سوختانلو، فاطمه وطنخواه، اسما وطنخواه و فرزانه سید، والیبالیست‌هایی هستند که در تیم زرتشتی یزد به میدان می‌روند.

تیم مشکی‌پوشان
تیم والیبال مشکی‌پوشان یا همان شهربهشت در این مرحله راهی زنجان شده است. سپیده پرور سرمربی تیم، نغمه مجیدی کمک‌مربی و نادیا پارسیان سرپرست تیم مشکی‌پوشان مشهد هستند و آن‌ها با تیم‌های ماهشهر، شمال شرق تهران، زنجان و نفت امیدیه هم‌گروه هستند. بهناز رضایی، ویدا روحانی‌نژاد، فاطمه رمضانی، مهسا کریمی، مریم کرمانی، رکسانا جدی، هانیه توکلی، عسل مظفر، عسل خالقی، یلدا چهره‌نگار، آیلار یوسفی و غزاله تیموری ترکیب تیم مشکی‌پوشان است. آن‌ها ۲ بازی نخست را مقابل نفت امیدیه و شمال شرق تهران با پیروزی پشت‌سر گذاشتند. آن‌ها به دنبال دفاع از عنوان قهرمانی ۲ سال قبل خود هستند.

تیم سورن
پنج تیم در مرحله مقدماتی مسابقات والیبال دسته‌یک بانوان کشور در گروه دوم که به میزبانی شهرستان پاسارگاد برگزار می‌شود، شرکت دارند. تیم‌های تبسم پاسارگاد، سورن مشهد، شرکت زوپری تهران، سروقامتان بابل و جوانان زرتشتی یزد در این گروه حضور دارند. شوکت پیرانی، مهسا حسین‌زاده، مرضیه گیلکی، شیوا شمیرانی، مهدیه شیرنژاد، سیما دهستانی، بهاره براتی، فهیمه حیدری، مبینا سوختانلو، پری تدین، زهرا ایمانی، فاطمه بزازان، بهاره روان‌سالار، مهتاب نجاتی‌پور، یلدا بارویی، مرضیه افشین‌پور، میترا بزرگمهر و مژده علیپور بازیکنان بومی و طرقبه‌وشاندیز این تیم هستند و فتحانی به‌عنوان سرپرست سورن به مسابقات اعزام شده است. این تیم نیز تابه‌حال ۲ پیروزی مقابل نماینده قم و یزد به دست آورده است.

تیم مدرن
مانیا سلیمانی، مدیر آکادمی مدرن، نیز که سال‌هاست در والیبال دختران فعالیت دارد، امسال با تیم مدرن در رقابت‌ها حاضر شده است و خودش هدایت تیم را برعهده دارد. زهره بذری و نرگس آزاد به‌عنوان کمک‌مربی‌های او هستند. مدرن در مرحله مقدماتی با تیم‌های اسلامشهر، اصفهان، کرمان و قائمشهر هم‌گروه است. مائده وزیری، سارا بطا، سارینا باقری، فاطمه قربانی، سارینا یعقوبی، فاطمه حسینی، شیما داوطلب، پریشاد عبدا... زاده، فائزه لباس‌دوز، فاطمه باغانی، آیناز دانسته، مهسا علیزاده، مبیناسادات غفاریان، حنانه فیروزیان، رضوان غلامرضایی، نادیا صادقی، مهران شبگرد، یگانه شبستری، شادی یاحقی و سارینا ایروانی، ترکیب مدرن در دسته‌یک هستند. آن‌ها کار را با شکست مقابل نماینده کرمان آغاز کردند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->