آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی قتل هولناک زن گمشده به خاطر یک گردنبند و ۶ النگوی طلا در تهران چرا نباید برای سفره هفت‌سین ماهی قرمز بخریم؟ واریز ۳ میلیون تومان به حساب خانواده زندانیان تهران تیراندازی در یک عروسی ۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد آب و هوای شهرستان‌های خراسان رضوی در ۱۰ روز اول تعطیلات چه وضعیتی دارد؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۲۹ اسفند آخرین مهلت بخشودگی جرایم فاقد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت اعلام زمان ثبت‌ نام ۵ آزمون مهم ۱۴۰۴
سرخط خبرها

سند تحول دفتر امور بانوان وزارت کشور امروز ۸تیر در مشهد رونمایی شد

  • کد خبر: ۱۱۴۷۴۸
  • ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴
سند تحول دفتر امور بانوان وزارت کشور امروز ۸تیر در مشهد رونمایی شد
امروز با حضور مدیران کل امور بانوان استانداری‌های کشور، سند تحول دفتر امور بانوان کشور در مشهد رونمایی و تشریح شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ زینب اختری، مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور، در حاشیه نشست بصیرت‌افزایی مدیران امور بانوان و خانواده و تشریح این سند در مصاحبه اختصاصی با شهرآرانیوز، گفت: امروز سند تحول دفتر امور بانوان کشور در مشهد رونمایی شد و در حضور مدیران امور بانوان استانداری‌های کشور شاخص‌های این سند تحول با چشم‌انداز ۱۴۰۴ تبیین شد.

به‌گفته وی این سند در وزارت کشور یک سند فرابخشی تأیید و تصویب‌شده است و با نگاهی تحول‌آفرین به مسئله زن پرداخته است؛ اینکه بانوان نه‌تنها به حمایت نیاز ندارند، بلکه می‌توانند پشتیبان و پیشران در حل مسائل کلان کشور باشند و از این ظرفیت فوق‌العاده‌ای که در کشور وجود دارد، حداکثر استفاده را ببرند.

حتی ما می‌توانیم نشان دهیم این ظرفیت فوق‌العاده نه‌تنها در کشور بلکه برای کشورهای اسلامی همسایه هم به‌عنوان یک الگو برای جبهه مقاومت است.

اختری تصریح کرد: ما بانوانی داریم که در سال‌های قبل الگو بودند و حضور داشتند، اما اینکه در قالب یک چارچوب نوشته شود و به صورت راهبردی و شناخت وضعیت موجود باشد، نبود. در این سند تحول به همه این ابعاد پرداخته شده است. حتی مدل‌هایی که در دنیا به مسئله زن در سطح دستگاهی و حاکمیتی می‌پردازند را بررسی کردیم. در اروپا هم عامل ثبات اقتصادی را خانواده عنوان می‌کنند و این موضوع برای ما جالب است که در نبود دین اسلام در این کشورها، به این مسئله رسیدند و نقش و جایگاه خانواده را مسئله مهمی می‌دانند.

اختری تصریح کرد: ما بانوانی داریم که در سال‌های قبل الگو بودند و حضور داشتند، اما اینکه در قالب یک چارچوب نوشته شود و به صورت راهبردی شناخت وضعیت موجود داشته باشد،در این سند تحول همه این ابعاد به آن پرداخته شده است. حتی مدل‌هایی که در دنیا در خصوص مسئله زن در سطح دستگاهی و حاکمیتی می‌پردازند مورد بررسی قرار دادیم. در اروپا هم عامل ثبات اقصادی را خانواده عنوان می‌کنند و این موضوع برای ما جالب است که درنبود دین اسلام در این کشور‌ها به این مسئله رسیدند و نقش و جایگاه خانواده را مسئله مهمی می‌دانند و اگر ما بخواهیم مسائل کلان کشور را حل کنیم باید از ظریفت فوق العاده خانوده استفاده کنیم.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور اضافه کرد: ما یک  گفتمانی بر اساس صحبت های مقام معظم رهبری تولید مکینیم  و آن  گفتمان الگوی سوم است، گفتمان الگوی سوم در سطح سیاست گذاری و راهبردی که رهبری هم به آن اشاره کردند اسناد خوبی هم داده شده که این الگوی سوم در تمام بدنه مردمی باید جاری  شود. ما می توانیم از این ظرفیت فوق العاده ای که در وزارت کشور، استانداری، فرمانداری و شهرداریها که بانوان در این حوزه حضور دارند بهره ببریم. ما حدود 3 هزار دهیار خانوم  حتی در سطوح دکتری داریم که می توانند سفیر این گفتمان را در جامعه جریان دهند . ماهم هدفمان این است که از این ظرفیت استفاده کنیم و با تعاملی که با دستکاههای همکار داریم این سند را تبیین کنیم.

به گفته اختری، این سند تنها یک سند نیست وبه مرحله اقدام و عمل رسیده است و اهداف کلان به اهداف خرد تقسیم شده است و در قالب برنامه و  فعالیت، اقدامات را راهم لحاظ کرده است و حتی برای تحقق این اقدامات شاخص های ارزیابی را هم طراحی کرده است و تلاش کرده نگاه اصلی که اسلام به مسئله زنان دارد در بستر ظرفیت هایی که وجود دارد استفاده کند . یکی از نکات مهم همگامی سند با اقدامات موثراست. این سند به دستگاه های مربوط ابلاغ هم شده است و امروز در حضور مدیران امور بانوان استانداری رونمایی و به تشریح آن پرداختیم.

به گفته او، این سند هیچ وجه محرمانه ای ندارد و آن را برای استفاده همه نهاد ها منتشر کردیم و هر دستگاهی از بعد و ماموریت و مسئولیتی که دارد می تواند از این سند بهره ببرد و با توجه به اینکه یک نگاه فراخشی دارد می توانند استفاده همگانی خارج از سطوح زن و خانواده داشته باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->