واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی
سرخط خبرها

تزریق ۵ هزار میلیارد تومان به بورس

  • کد خبر: ۱۱۴۷۶۱
  • ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
تزریق ۵ هزار میلیارد تومان به بورس
صندوق توسعه ملی بیش از 40 درصد از تعهدات خود جهت تثبیت وضعیت بازار سرمایه را انجام داده است.

به گزارش شهرآرانیوز، بازار سرمایه در سال ۹۹ با تلاطمات زیادی روبرو شد. دولت دوازدهم برای ایجاد تعادل در بورس، مصوب کرد تا یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صورت ریالی در برهه‌های زمانی متفاوت به بازار سهام تزریق شود.

مبلغ این یک درصد از منابع صندوق توسعه، عددی حدود ۵۱۰ میلیون دلار بود که معادل ریالی آن به نرخ سامانه معاملات الکترونیک (ETS) حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان بوده است. از این مبلغ، حدود پنج هزار میلیارد تومان از بخش مطالبات صندوق توسعه ملی از سازمان امور مالیاتی باید واریز می‌شد.

از آذر سال ۹۹ تاکنون در برهه‌های مختلف مبالغ مختلفی به حساب صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز شده است. کنگرلو، مدیر روابط عمومی و حوزه ریاست صندوق توسعه ملی در این زمینه می‌گوید: صندوق توسعه ملی در راستای اجرای قرارداد منعقده با صندوق تثبیت بازار سرمایه مبنی بر واریز ماهیانه مبلغ ۶۵۰ میلیارد تومان، در مرحله جدید ۱۰۰۰ میلیارد تومان دیگر واریز انجام داده است.

وی با اشاره به مجموع حدود ۱۲ هزار میلیارد تومانی تعهد صندوق توسعه ملی برای تزریق به بازار سرمایه ادامه داد: با  ۱۰۰۰ میلیارد تومانی که هفتم تیرماه (روز گذشته) پرداخت شده است در مجموع تاکنون ۵۰۰۰ میلیارد تومان به حساب صندوق تثبیت بازار واریز شده و این روند تا تکمیل تعهدات ادامه خواهد داشت.

پس از اینکه در آذرماه سال ۹۹، حدود هزار میلیارد تومان به صندوق تثبیت بازار واریز شد، ولی با توجه به برخی ابهاماتی که در این باره وجود داشت، این واریز‌ها متوقف شد تا اینکه در اردیبهشت ماه سال گذشته با مصوبه هیات امنای صندوق توسعه ملی، میزان نرخ سود و مبلغ مشخص شد. در این بین بانک مرکزی حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان از محل منابع صندوق توسعه ملی را  بدون هماهنگی، به صندوق تثبیت بازار تزریق کرد.

در دی ماه سال ۱۴۰۰ نیز با اینکه قرارداد قبلی هنوز از سوی صندوق تثبیت بازار امضا نشده بود، صندوق توسعه ملی ۶۵۰ میلیارد تومان دیگر پرداخت کرد، ولی با توجه به امضا نکردن قرارداد توسط صندوق تثبیت بازار، واریزی دیگری صورت نگرفت.

با رفع شدن اختلافات موجود، در اردیبهشت سال جاری واریز اقساط از سر گرفته شد. بر این اساس  دو قسط ۶۵۰ میلیارد تومانی با مجموع ۱۳۰۰ میلیارد تومان به صورت یکجا به صندوق تثبیت بازار پرداخت شد و مجموع را به حدود  ۴۰۰۰ میلیارد تومان رساند. طی روز گذشته نیز ۱۰۰۰ میلیارد تومان واریز شده است.

طبق بررسی‌های انجام شده، حدود دو هزار میلیارد تومان از طلب پنج هزار میلیاردی از سازمان امور مالیاتی به حساب صندوق تثبیت بازار واریز شده و باقی سه هزار میلیارد تومان نیز در آینده نزدیک تسویه خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->