رژه سراسری شناور‌های بسیج دریایی به‌مناسبت روز قدس برگزار می‌شود عمان: ایران می‌تواند نقش موثری در ایجاد آتش‌بس در غزه ایفا کند ​​​​​​​بورل: اتحادیه اروپا بر سر تحریم شهرک‌نشینان افراطی صهیونیست به توافق رسید وزیران صهیونیست تهدید به ترک کابینه نتانیاهو کردند صحت انتخابات مجلس در تمامی حوزه‌ها تایید شد دریادار تنگسیری: گذشت زمانی که آمریکا و انگلیس بتوانند نفت این ملت را بدزدند آمریکا، خواستار توضیح اسرائیل درباره اسارت خبرنگار الجزیره شد آمریکا به پیروزی پوتین در انتخابات روسیه واکنش نشان داد تماس تلفنی بایدن و نتانیاهو در میانه تنش‌ها در مورد غزه سازمان ملل: قحطی قریب الوقوع در شمال غزه بحرانی بی‌سابقه است حمله‌های هوایی شدید آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نماینده منتخب مسجدسلیمان در مجلس تغییر کرد + فیلم گوترش: گزارش‌ها درباره ناامنی غذا در غزه تکان دهنده است شهادت مدیر عملیات پلیس نوار غزه پس از هلاکت یک صهیونیست مجلس شهرداری‌ها را مکلف به صدور مجوز حفاری فیبر نوری در معابر کرد آیا مرگ چارلز سوم، پادشاه انگلستان صحت دارد؟ + بیانیه کاخ باکینگهام معاون وزیر کشور: ۲۷ شهرستان در ایام انتخابات ظرفیت بروز ناآرامی را داشت | داعش هم انتخابات را هدف گرفت مرحله دوم انتخابات مجلس ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود نخستین اظهار نظر انتخاباتی ترامپ درباره ایران تایید صحت انتخابات مجلس در ۱۸۹ حوزه انتخابیه دیگر (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) رئیس‌جمهور: سوداگری در حوزه غذا پذیرفتنی نیست | کسانی که با جان مردم بازی می‌کنند، به قانون سپرده شوند فرماندار مشهد: دغدغه مسئولان پابرجا ماندن سرمایه اجتماعی است
سرخط خبرها

آزمون سردفتری ۱۴۰۱ آذرماه برگزار می‌شود

  • کد خبر: ۱۱۴۸۰۸
  • ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵
  • ۱
آزمون سردفتری ۱۴۰۱ آذرماه برگزار می‌شود
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از برگزاری آزمون سردفتری در آذرماه امسال خبر داد. برگزاری آزمون سردفتری تکلیف قانون تسهیل صدور مجوزهاست.

به گزارش شهرآرانیوز، حسن بابایی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از برگزاری آزمون سردفتری در آذرماه امسال خبر داد و گفت: آزمون سردفتری با رعایت ماده ۳ قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار برگزار خواهد شد.

وی در یک برنامه تلویزیونی گفت: البته برای جذب سردفتر بحث صلاحیت علمی و عملی متقاضیان سردفتری برای ما مهم است و آزمون یک مرحله از جذب شدن است و ما باید این صلاحیت را احراز کنیم و افراد دارای صلاحیت را برای سردفتری جذب کنیم.

بابایی ادامه داد: باید به پراکندگی دفاتر اسناد رسمی توجه کنیم، چون برخی جا‌ها نیاز به راه‌اندازی دفاتر جدید نداریم و سردفتران ما حضور دارند. از طرفی در جا‌هایی که نیاز است ما از سردفتران جدید استفاده خواهیم کرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تأکید کرد: از قانون تبعیت خواهیم کرد و آذرماه، آزمون سردفتری از سوی سازمان سنجش آموزش کشور برگزار خواهد شد.

گفتنی است؛ علی خندانی، رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در نشست خبری پنجم تیرماه خود در پاسخ به سؤالی در خصوص زمان برگزاری آزمون سردفتری در سال ۱۴۰۱ بر اساس تکلیف قانون تسهیل صدور مجوز‌ها گفته بود؛ طبق آخرین نظرسنجی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از سراسر کشور، حوزه‌های ثبتی نیازی برای راه‌اندازی دفتر جدید اعلام نکرده‌اند و حتی نیمی از ورودی‌های آزمون ۹۷ درخواست تعطیلی دفاتر و یا انتقال داده‌اند؛ زیرا درآمد‌های خالص ۳ میلیون تومانی دارند. ما نیازی به تأسیس یا گزینش جدید سردفتر نمی‌بینیم، اما طبق قانون باید آزمون انجام شود. آزمون سردفتری ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد، اما در حال نیازسنجی اولیه است تا بهترین استاندارد برای گزینش و جذب دفاتر انجام شود و زمان آزمون از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
0
0
هیچ سردفتری در آمد سه میلیونی نداره من 5تا از سردفتری جدید نشناسم که ضعیف ترین به حساب می آیند و درآمد خالص بیست میلیونی دارند حتی با این درآمد به کارمند خود نصف حقوق وزارت کار پرداخت می‌کنند باید دفاتر زیاد بشه تا مردم در صف انتظار طولانی نباشند همین که برای سردفتر یه درآمد کارمند بمونه کافی است
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->