سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند چین، خواهان پایان فاجعه انسانی در غزه شد تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند واکنش روسیه به کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح حماس: ابعاد سیاسی و راهبردی نبرد طوفان الاقصی محقق شد حزب‌الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین کدام بازیگر زن باعث اغفال تتلو شد؟ فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد بایدن: اوکراین نیمی از اراضی خود را از روسیه پس گرفته است حمله موشکی مقاومت فلسطین به اطراف غزه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش پشت پرده سفر پنهانی روسای شاباک و ارتش رژیم صهیونیستی به قاهره رئیسی: ایران امروز کشوری پیشرفته است سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا حمله موشکی و راکتی مقاومت به مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی
سرخط خبرها

آمریکا ۲۳ شرکت چینی را به بهانه همکاری نظامی با ایران و روسیه تحریم کرد

  • کد خبر: ۱۱۴۹۵۹
  • ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
آمریکا ۲۳ شرکت چینی را به بهانه همکاری نظامی با ایران و روسیه تحریم کرد
وزارت بازرگانی آمریکا از تحریم ۲۳ شرکت چینی به بهانه همکاری نظامی با روسیه و ایران خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، وزارت بازرگانی آمریکا ۲۳ شرکت چینی -از جمله پنج شرکت مرتبط با فروش تسلیحات به روسیه و ۱۲ شرکت چینی که با ایران همکاری نظامی دارند- را به بهانه همکاری نظامی با روسیه و ایران تحریم کرد.

به موجب این تحریم‌ها این شرکت‌ها که در چین مستقر هستند در فهرست سیاه این وزارتخانه که به عنوان «لیست نهادها» (entity list) --شرکت‌هایی که از دسترسی به کالا‌ها و خدمات در داخل آمریکا محروم شده‌اند-- اضافه و با محدودیت مواجه شدند؛ معاملات شرکت‌های فناوری آمریکایی با آن‌ها ممنوع نیست، ولی باید با مجوز دولت آمریکا صورت پذیرد.

وزارت بازرگانی آمریکا در توجیه این محدودیت‌ها مدعی شد فعالیت این شرکت‌ها مغایر با امنیت ملی و سیاست خارجی آمریکا است. در بخشی از بیانیه این وزارت خانه آمده است: از ۲۳ شرکت تحریم شده ۱۲ شرکت مستقر در چین به دلیل انجام فعالیت‌های فریبکارانه به دلیل عرضه قطعات الکترونیکی به ایران و حمایت از بخش نظامی آن تحریم شده اند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو شرکت چینی دیگر که قبلاً در لیست سیاه صادراتی وزارتخانه قرار داشتند نیز کالا‌های نظامی به مسکو ارائه کردند. یک شرکت در ازبکستان نیز به عنوان تامین کننده کالا‌های نظامی برای ارتش روسیه شناسایی شد. این اولین باری است که واشنگتن شرکت‌های چینی را که در حمایت از ارتش روسیه دخیل بودند شناسایی کرده است.

چین از محکوم کردن حمله روسیه به اوکراین امتناع کرده است و مطبوعات تحت کنترل دولت می‌گویند که آمریکا و ناتو در تحریک جنگ مقصر هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->