برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟ «نردبان آسمان» به کتاب‌فروشی‌ها آمد صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تجلیل از کارگردان فلسطینی در جشنواره فیلم سارایوو فیلم‌های اولین هفته اردیبهشت ۱۴۰۳ (۶ و ۷ اردیبهشت) + زمان پخش
سرخط خبرها

تصویری از حرم امامان بقیع که زمانی بقعه و بارگاه داشتند

  • کد خبر: ۱۱۵۰۱
  • ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
تصویری از حرم امامان بقیع که زمانی بقعه و بارگاه داشتند
در کتاب « درباره سفر حج» تصویری از قبرستان بقیع که در زمان‌های گذشته و قبل از روی کارآمدن وهابیون دارای بقعه و بارگاه بوده، منتشر شده است.

 به گزارش شهرآرانیوز، کانال «کتابخانه تخصصی ایران و اسلام» که توسط دکتر رسول جعفریان رئیس کتابخانه دانشگاه تهران اداره می‌شود، کتاب «در باره سفر حج» نوشته حسین کاظم زاده را که در سال‌های ۱۹۱۰ ـ ۱۹۱۱ نوشته شده و درسال ۱۹۱۲ در پاریس چاپ شده معرفی کرده است.

در این کتاب تصویری از قبرستان بقیع که در زمان‌های گذشته و قبل از روی کارآمدن وهابیون دارای بقعه و بارگاه بوده، منتشر شده است.

 

تصویری از حرم امامان بقیع که زمانی بقعه و بارگاه داشتند

 

 

در مورد بقیع چه می دانیم؟

 

بقیع، نام سرزمینی است در مدینه که به دستور رسول خدا (صلی‌الله علیه وآله وسلم) به قبرستانی برای مسلمانان تبدیل‌شد و نخستین کسی که در آنجا به توصیه رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) دفن‌شد، «عثمان بن مظعون»، از دوستان نزدیک پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) و امیرالمؤمنین حضرت علی (علیه‌السلام) بود؛ کسی که حضرت علی (علیه‌السلام) در سخنان خود او را بسیار یاد‌می‌کرد و از روی علاقه‌اش به وی، نام یکی از فرزندانش را عثمان نهاد.

بقیع، قبرستانی است مورد احترام همه فرقه‌های اسلامی و اکنون در چند قدمی حرم پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) قراردارد؛ رسول خدا برخی از شهدای احد و نیز فرزندش «ابراهیم» را در آنجا دفن‌کرد و به این ترتیب بر قداست آن افزود. بعد‌ها عثمان بن‌عفان در قبرستان یهودی‌های مدینه به اسم «حس کوکب» دفن‌شد، اما معاویه بقیع را به‌قدری گسترده‌ساخت که قبر عثمان در بقیع قرار‌گیرد.

بقیع هم‌اینک مدفن ۴ امام شیعه، امام حسن مجتبی (علیه‌السلام)، امام سجاد (علیه‌السلام)، امام باقر (علیه‌السلام) و امام صادق (علیه‌السلام) است؛ همچنین قبر بیشتر زنان پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) و نیز عباس عموی پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) و فاطمه بنت اسد، مادر امام علی (علیه‌السلام) و برخی دیگر از بزرگان در این مکان شریف قراردارد.

 

تصویری از حرم امامان بقیع که زمانی بقعه و بارگاه داشتند

 

 

منبع: خبرآنلاین

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->