آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
سرخط خبرها

عجایب کنکور ۱۴۰۱

  • کد خبر: ۱۱۵۰۳۰
  • ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶
عجایب کنکور ۱۴۰۱
کنکور امسال با کلی حاشیه تلخ و شیرین سرانجام به پایان رسید، کنکور ۱۴۰۱ مثل همه کنکور‌هایی که تاکنون برگزار شده با حاشیه‌های زیادی همراه بوده است.

سیدمحمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز؛ کمتر پیش می‌آید که برگزاری آزمون کنکور بی حاشیه باشد و در روز‌های برگزاری این آزمون مهم که درواقع مهم‌ترین دروازه ورود به دانشگاه در کشور است، توجه رسانه‌ها و مردم به این حاشیه‌ها جلب نشود. البته نباید فراموش کنیم که هرچه فناوری پیشرفت می‌کند، نوع این تخلفات هم متفاوت‌تر و زیرکانه‌تر از گذشته می‌شود. کنکور امسال هم از این موضوع مستثنا نبود و درحالی که آزمون امسال روز شنبه به پایان می‌رسد، حاشیه‌هایی به همراه داشته است.

روز پنجشنبه وقتی عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش، برای بازدید از روند برگزاری آزمون کنکور به یکی از حوزه‌ها در کرج رفته بود، گفت که همراه داشتن هرگونه وسیله الکترونیکی باعث محرومیت داوطلب خواهد شد و برای حل این مشکل در حوزه‌های امتحانی دستگاه آشکارساز نصب شده است و هر نوع وسیله الکترونیکی مانند موبایل و ساعت هوشمند شناسایی می‌شود. او روز جمعه که به یکی از حوزه‌های آزمون کنکور در تهران رفته بود، گفت: «در آزمون دیروز با استفاده از دستگاه‌های آشکارساز، حدود هفتاد متخلف در کنکور شناسایی شدند. از اولین دفترچه منتشرشده دیروز عکسی گرفته شد و ساعت۱۳:۳۰ در شبکه‌های مجازی دیده شد که پس از پایان یافتن کنکور بوده است.»

کنکور امسال از روز چهارشنبه هشتم تیر آغاز شده و تا شنبه یازدهم تیر ادامه دارد. درهمین حال، سردار کیومرث عزیزی، فرمانده انتظامی شرق استان تهران، از دستگیری اعضای باند چهارنفره فروش سؤال‌های کنکور و مدارک جعلی در شهرستان پاکدشت استان تهران خبرداد که سردسته آن پسری هفده ساله است. این گروه برای هر دفترچه ۴۰۰ میلیون ریال از داوطلبان می‌گرفته و هزینه اش را برای ردگم کنی به صورت رمزارز دریافت می‌کرده است تا از تیررس پلیس دور باشد. پلیس همچنین گفته است که هم دست دیگر متهم و سردسته باند تیم پول شویی کلاهبرداری که فردی هفده ساله بود، شناسایی شد و درحالی که در یکی از ترمینال‌های خروجی استان تهران قصد فرار داشت، دستگیر شد.

تاکنون سی نفر از این گروه شکایت کرده اند. البته حاشیه‌های کنکور همیشه منفی نبوده است. روز جمعه یکی از داوطلبان در دانشکده کوثر گنبد که مادر نوزادی چندماهه است، در جلسه آزمون نگران فرزندش شد، تا جایی که نمی‌توانست به سؤالات پاسخ دهد. درنهایت یکی از مراقب‌ها که متوجه ماجرا شده بود، نوزاد او را در آغوش گرفت و در تمام مدت نزدیک مادرش ماند تا او با خیال راحت آزمونش را به پایان برساند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->