نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

پیشنهاد عجیب فدراسیون والیبال چین به فرانسوی‌ها

  • کد خبر: ۱۱۵۰۸۹
  • ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
پیشنهاد عجیب فدراسیون والیبال چین به فرانسوی‌ها
چینی‌ها پیشنهاد دیوانه واری به فدراسیون والیبال فرانسه ارائه داده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، جمله «زمانی گرفتن یک ست از همین ژاپن و چین برای ایران رویا بود» اگرچه کلیشه، اما یک واقعیت محض بود. این دو کشور تا همین چند سال پیش قدرت‌های اصلی والیبال آسیا محسوب می‌شدند، اما آغاز دوران طلایی والیبال ایران با خولیو ولاسکو و ادامه راه این آرژانتینی توسط مربیان دیگر، ایران را به قدرت بلامنازع والیبال آسیا تبدیل کرد.

بعد از چند سال حالا دوباره ژاپن با سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی فوق العاده به جمع قدرت‌های والیبال آسیا بازگشته است. سامورایی‌ها اخیرا بالاتر از ایران به جمع هشت تیم نهایی المپیک راه یافتند و حالا هم در آستانه صعود به فینال لیگ ملت‌ها قرار دارند. ژاپن تا به اینجا ۶ برد از ۸ مسابقه خود در VNL کسب کرده و با ستاره‌هایی نظیر یوجی نیشیدا و یوکی ایشیکاوا در این مسابقات خوش درخشیده است.

دیگر تیم آسیایی حاضر در لیگ ملت‌های امسال یعنی چین وضعیت کاملا متفاوتی را با ژاپن تجربه کرده است. آن‌ها در ۶ بازی خود شکست خورده اند و به شکلی باورنکردنی در سه ست پیاپی برزیل قدرتمند را شکست دادند. چینی‌ها همچنین با توجه به عدم حضور آلمان به دلیل شرایط کرونایی یک پیروزی ۳-۰ دیگر را نیز در کارنامه دارند.

با این وجود چینی‌ها دست به سینه ننشسته اند و برنامه‌های بزرگ و ویژه‌ای برای بازگشت به اوج و در نهایت حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس دارند. در همین راستا رسانه‌های چینی ادعای جالب و در عین حال عجیبی را مطرح کرده اند. بر این اساس فدراسیون والیبال چین رایزنی‌های اولیه را جهت حضور در لیگ فرانسه انجام داده است.

در حقیقت چینی‌ها با پیشنهاد اولیه یک میلیون یورویی از فدراسیون والیبال فرانسه درخواست کرده اند که از فصل پیش رو اجازه حضور تیم ملی‌شان در لیگ این کشور را صادر کند. بر این اساس چینی‌ها می‌خواهند تیم ملی‌شان تا المپیک ۲۰۲۴ پاریس در لیگ فرانسه حضور داشته باشد و در واقع به یکی از باشگاه‌های این لیگ اروپایی تبدیل شود.

بر اساس گزارش‌ها هدف از انجام این کار حضور مستمر تیم ملی والیبال چین در سطح اول والیبال دنیاست تا آن‌ها بتوانند به بهترین شکل ممکن برای کسب جواز حضور در المپیک پاریس آماده شوند. البته فدراسیون والیبال فرانسه واکنشی به این پیشنهاد نشان نداده، اما اصلا هم بعید نیست که نهایتا با آن موافقت کنند.
منبع: ورزش ۳

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->