کارگردان آپارتچی: ما انتظار حضور پرشور مردم برای دیدن فیلم آپاراتچی را داریم  اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در سینما هویزه مشهد+ فیلم واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود
سرخط خبرها

آیت الله علم‌الهدی: روحانیون جهادگر عرصه کرونا نوکران خاص امام زمان(عج) هستند

  • کد خبر: ۱۱۵۱۸۴
  • ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۷
آیت الله علم‌الهدی: روحانیون جهادگر عرصه کرونا نوکران خاص امام زمان(عج) هستند
امام جمعه مشهد و نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: روحانیون جهادگر عرصه کرونا ثابت کردند که نوکری امام زمان (عج) در هرشکلی اجرا شدنی است و در ساحت مقدس امام زمان (عج) از هیچ خسارتی باک ندارند تا مومنان و علاقه‌مندان به امام زمان (عج) با حفظ حرمت اسلامی در ایام کرونا به خاک سپرده شوند.

گروه فرهنگ | شهرآرانیوز؛ آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی عصر امروز در چهارمین دوره طرح زائران حرم رضوی با حضور مبلغین جهادی عرصه سلامت و مقابله با بیماری کرونا اظهار کرد: ایمان و جهاد ۲ خصوصیت ایجابی هستند. خداوند در قرآن کریم می‌فرماید مومنان و صادقان کسانی هستند که پیامبر خدا را باور داشته و در راه خدا جهاد انجام می‌دهند. جهاد انفس مقدم بر جهاد اموال است.

وی افزود: در یک موقعیت خاص که شیوع بیماری کرونا تمام جامعه و بخش عمده جهان را فرا گرفته بود، عزیزانی برای اجرای احکام شرعی و آرامش قلبی جامعه متدین اقدام به جهاد انفس کردند تا تکالیف شرعی برای اموات به طور کامل انجام شود.

امام جمعه مشهد و نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: در روز‌های نخست شیوع کرونا به خاطر غفلت‌های صورت گرفته، مسلمانان این سرزمین متدین بدون آنکه غسل داده شوند، تدفین می‌شدند. این موضوع بازماندگان را آزرده‌خاطر کرده بود، چرا که حرمت مومن در جامعه دینی و اسلامی ما از بین رفته بود.

آیت‌الله علم‌الهدی خطاب به جهادگران این عرصه گفت: شما بزرگواران با جهاد انفس بدون وحشت و دغدغه از اینکه این بیماری نابه‌کار بر شما عارض شود، این حرکت جهادی و بزرگوارانه را انجام دادید و ثابت کردید که نوکری امام زمان (عج) در هرشکلی اجرا شدنی است و در ساحت مقدس امام زمان (عج) از هیچ خسارتی باک ندارید تا مومنان و علاقه‌مندان به امام زمان (عج) با حفظ حرمت اسلامی به خاک سپرده شوند.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری به عنوان حجت امام زمان (عج) و، ولی امر مسلمین به جهاد تبیین حکم کردند، اما چرا مقام معظم رهبری به جای جهاد تبلیغ بر جهاد تبیین تاکید داشتند؟ جهاد تبلیغ به قشر خاصی که وظیفه تبلیغ برعهده دارند منحصر می‌شود، اما جهاد تبیین منحصر به قشر خاصی نیست و یک تکلیف عمومی برای عناصر انقلابی و مقلد حضرت خامنه‌ای است.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: تفاوت میان دو جهاد این است که جهاد تبلیغ فقط ارائه تبلیغ است، اما در جهاد تبیین افرادی که در مقام تبلیغ قرار دارند، باید تبیین کنند. این وظیفه جهادی در درجه اول متوجه ما روحانیون است و افتخارمان خدمت‌گذاری به امام زمان (عج) است. شما روحانیون نوکر‌های با اخلاص امام زمان هستید، دلیل اخلاص شما نیز جهاد شما است. شما در خط نوکری امام زمان امتحان داده و ثابت کردید در عرصه نوکری ایثارگر هستید.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه اخلاصی به این معنا است که چه میزان به کار امام زمان (عج) بیاید، بیان کرد: گاهی اوقات امام زمان (عج) نوکری یک طلبه مبتدی را بر یک مجتهد ترجیح می‌دهند. یک عده افراد در جریان شیوع کرونا دسته دسته از بین می‌روند، اما در این میان یک نوکر برای تسلای خاطر داغ‌دیدگان، خود را در معرض بلا قرار می‌دهد و مسیر کار را تغییر می‌دهد. شما روحانیون این عمل را در یک موقعیت خاص انجام داده‌اید که دارای عظمت بزرگی است.

وی عنوان کرد: در ۶۵ سال دوران طلبگی یک طلبه موفق نبوده‌ام. در حال حاضر که به آخر کار رسیده‌ام وقتی به تمام برنامه زندگی‌ام نگاه می‌کنم، می‌بینم موفقیت‌هایی که داشته‌ام گذشته و رفته است. آنچه برای من ارزش دارد این است که آیا در زندگی‌ام با حرکت و خدمتی تبسمی بر لبان امام زمان (عج) جاری کرده‌ام یا خیر.

امام جمعه مشهد گفت: اگر در عمرم خاطره‌ای داشته باشم که مرا به یقین برساند که این خدمت را به امام زمان (عج) انجام داده‌ام، آن موقع زندگی‌ام برایم ارزشمند است، در غیر اینصورت ۶۵ سال دوران طلبگی برایم هیچ ارزشی ندارد. در حال حاضر شما در عرصه خدمت‌گذاری کار کنید تا فردا روزی که خاطرات آن برای شما زنده شد، یقین کنید که امام زمان (عج) از کار شما رضایت داشته است. در عرصه خدمت به آن حضرت، اهمیتی ندارد که چه کسی جلوتر و یا عقب‌تر است؛ در واقع در محضر حضرت صاحب‌الزمان کسی جلوتر است که کار امام را راه انداخته باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->