آیا سریال «شوگان» فصل دومی هم خواهد داشت؟ تقدیر از دکتر سلمان ساکت، همراه همیشگی مرکز آثار، مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) سریال «مامان اشتباه می‌کند» روی آنتن تلویزیون + زمان پخش و تکرار «محمد صادقی» بازیگر جنجالی از ایران رفت + عکس حادثه سر صحنه فیلمبرداری برای «ادی مورفی» رادیو، صدای ماندگار است رونمایی از پوستر جدید «سال گربه» + عکس سریال «سووشون» آماده توزیع در شبکه خانگی بازیگران سریال «هشت پا» معرفی شدند کنسرت بی‌کلام «نوای آفتاب» روی صحنه + جزئیات فقدان چشم‌انداز، حلقه مفقوده جشنواره‌های هنری «مست عشق» سینمای ایران را هوشیار خواهد کرد؟ «آپولو» از آمریکا جایزه گرفت حامد بهداد و سحر دولتشاهی با «مفت بر» در راه سینما انتشار فیلم سینمایی «همسر» ویژه نابینایان صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ مروری بر جدیدترین سریال‌های تلویزیون پربازدیدترین شبکه تلویزیون در ماه نخست سال ۱۴۰۳ معرفی شد نماهنگ جدید ابوذر روحی رونمایی می شود
سرخط خبرها

از رباعی‌های خیام تا عاشقانه‌های حافظ در نمایشگاه خوش‌نویسی «شصت‌وسه»

  • کد خبر: ۱۱۵۳۲۴
  • ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸
از رباعی‌های خیام تا عاشقانه‌های حافظ در نمایشگاه خوش‌نویسی «شصت‌وسه»
نمایشگاه خوش‌نویسی «شصت‌وسه» که آثار مجید رجایی، خوش‌نویس مشهدی را به نمایش گذاشته است، از روز گذشته (۱۱ تیر ۱۴۰۰) در نگارخانه اشراق حوزه هنری مشهد آغاز به کار کرده است.

قاسمی| گزارش شهرآرانیوز؛ نگارخانه اشراق میزبان آثار خوش‌نویسی به سبک نستعلیق، شکسته نستعلیق و نقاشی‌خط مجید رجایی، هنرمند مشهدی، است که در چهارمین نمایشگاه فردی خود این آثار را به نمایش گذاشته است.

 

از رباعی‌های خیام تا عاشقانه‌های حافظ در نمایشگاه خوش‌نویسی «شصت‌وسه»

در نگاهی گذرا به این آثار می‌توان تنوع را مشاهده کرد و زمانی که روی هرکدام از آثار دقیق می‌شویم این تنوع بیشتر خودش را نشان می‌دهد. نکته‌ای که رجایی ترجیح می‌دهد همان ابتدای گفتگو به آن اشاره کند: در مرحله اول تلاش کردم تنوع آثار را در اولویت قرار دهم، زیرا برای من مهم است مخاطبانم از سلیقه‌های مختلف در این نمایشگاه حضور یابند. اینکه هر مخاطبی با هر سلیقه‌ای بتواند اثری را در یک نمایشگاه انتخاب کند و خرید کند اتفاق مهمی محسوب می‌شود.

حضور مخاطب به عنوان مسئله مهم نمایشگاه‌های هنری به ویژه خوش‌نویسی از جمله دغدغه‌های مهم این هنرمند است. او در این‌باره می‌گوید: بخش زیادی از مخاطبان نمایشگاه‌ها را دیگر هنرمندان همان رشته تشکیل می‌دهند. در حالی که در کنار آن‌ها و در کنار علاقه‌مندان به آن رشته، عامه مردم هم باید در نمایشگاه‌ها حضور یابند. برای من خیلی خوش‌حال‌کننده بود که روز گذشته تعدادی از مخاطبانم که نه هنرمند بودند و نه حتی پیگیر موضوع خوش‌نویسی، به واسطه صفحه اینستاگرامم به این نمایشگاه آمدند و حتی آثاری را هم خریدند. به نظر من این قشر از مخاطبان هستند که به نمایشگاه‌ها رونق می‌دهند.

به گفته رجایی پرداختن و اهمیت دادن به این هنر از سوی رسانه‌ها اهمیت بالایی دارد و می‌تواند بهترین راه‌حل باشد برای حل مسئله مخاطب.

او در این‌باره می‌گوید: این نمایشگاه‌ها باید در حدی رسانه‌ای شوند که مردم از وجود نمایشگاه‌ها مطلع شوند، در نمایشگاه‌ها حاضر شوند و آثار هنری را جزو گزینه‌های خریدشان قرار دهند. یقین بدانید اگر رسانه‌ها در این‌باره درست عمل کنند مردم در نمایشگاه‌ها حضور چشمگیری خواهند داشت. به طور کلی ما برای هر مقوله‌ای وقت بگذاریم و سیاست اجرایی داشته باشیم و توجه رسانه‌ای هم بشود مردم با آن مقوله ارتباط می‌گیرند.

رجایی معتقد است وقتی این اطلاع‌رسانی و آگاهی وجود نداشته باشد مخاطب هم نمی‌تواند به این فکر کند که می‌شود آن هدیه قیمتی که قصد دارد برای کسی تهیه کند از میان آثار هنری باشد.  
او در ادامه صحبت‌هایش می‌گوید: چه‌بسا این آثار با گذشت زمان ارزشمندتر هم می‌شود که این را تاریخ اثبات کرده است. مردم فقط زمانی می‌توانند به اهمیت این موضوع پی ببرند که از رویداد‌های هنری شهر به قدر کافی مطلع باشند.

رجایی در پایان امیدوار است در کنار ارائه زیبایی بصری، امید به زندگی را هم در این نمایشگاه عرضه کرده باشد: در نمایشگاه من حرف از امید است؛ رباعی‌های خیام همین را می‌گوید، پند و اندرز‌های سعدی بزرگ، همین را می‌گوید، عارفانه‌ها و عاشقانه‌های حافظ همین را می‌گوید و از همه مهم‌تر قرآن کریم که تعدادی از آیات خوش‌نویسی شده در نمایشگاه‌ها قرار داده شده است.

چهارمین نمایشگاه فردی مجید رجایی که بخش اعظم آثارش مربوط به سال ۱۴۰۰ است، هر روز در دو نوبت صبح ساعت ۱۰ تا ۱۲ و عصر ساعت ۱۸ تا ۲۰ در نگارخانه اشراق حوزه هنری خراسان رضوی در معرض دید عموم مردم قرار گرفته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->