زمان پخش «گاندو ۳» و «پایتخت ۷» اعلام شد| جزئیات تازه از سریال «پوریای ولی» ساخته مسعود جعفری جوزانی تعطیلی سینماهای کشور به مناسبت شب های احیا و شهادت امام علی(ع) جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

واکنش وزیر ارشاد به یک حاشیه در جشنواره فارابی

  • کد خبر: ۱۱۵۷۲۸
  • ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۷
  • ۱
واکنش وزیر ارشاد به یک حاشیه در جشنواره فارابی
در حالی‌که اشتباه جشنوارۀ فارابی در انتشار شعر مولانا بر روی دعوت‌نامه‌های مراسم پایانی این رویداد حاشیه‌ساز شده است، وزیر ارشاد از این ماجرا ابراز بی‌اطلاعی کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، دعوت‌نامه‌های صادر شده برای مراسم پایانی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فارابی (که در روز سه‌شنبه، ۱۴ تیرماه برپا شد) جشنواره‌هایی که باور دارند، جلوه‌های فرهنگی، علمی، هنری و هنری را به جهان معرفی می‌کند، به‌دلیل اشتباه آوردن بیتی از مولانا در واکنش به برانگیز است. شده است.

شعری که منسوب به مثنوی معنوی روی دعوت‌نامه‌های این دوره از رویداد فارابی قرار گرفته است، چنین است: «خاک ملک سلیمان است علم/ جمله صورت عالم و جان است علم». وقتی که صورت درست این شعر به این صورت است: «خاتم ملک سلیمان است علم/ جمله عالم صورت و جانست علم». به‌نظر می‌رسد به‌جای واژه «خاتم»، به اشتباه واژه «خاک» جایگزین شده است.

پس از این ماجرا،خبرنگار ایسنا، امروز (۱۴تیرماه) در حاشیه برگزاری مراسم تقدیر از شایستگان تقدیر جایزۀ کتاب سال جمهوری اسلامی از محمدمهدی اسماعیلی دربارۀ اشتباه رخ داده است و او چنین پاسخ داد: «من ندیدم، ببینم چیست! چقدر خوب که خبرنگاری با این دقت داریم!»

این در حالی بود که یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر ارشاد نیز دربارۀ موضع خود در خصوص ورود چنین اشتباهاتی به مناسبت پژوهشی و به‌ویژه نهادی به عنوان جشنوارۀ فارابی گفت: گاهی اوقات در نوشته‌های بزرگ هم خطاهای تایپی اتفاق می‌افتد. به نظرم چیز خیلی مهمی نیست. کسی نخواسته به مولانا اهانت کند. 

او در پاسخ به خبرنگار ایسنا مبنی بر این‌که واژۀ «خاتم» به «خاک» تغییر پیدا کرده است، اظهار کرد: احتمالاً اشتباه تایپی‌ست. به نظرم قابل رفع است. مسائل مهم از اینها داریم!

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
0
0
در همین متن خبر هم چندین اشتباه در جمله بندی و قرار دادن فعل و فاعل وجود داره
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->