آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی قتل هولناک زن گمشده به خاطر یک گردنبند و ۶ النگوی طلا در تهران چرا نباید برای سفره هفت‌سین ماهی قرمز بخریم؟ واریز ۳ میلیون تومان به حساب خانواده زندانیان تهران تیراندازی در یک عروسی ۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد آب و هوای شهرستان‌های خراسان رضوی در ۱۰ روز اول تعطیلات چه وضعیتی دارد؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۲۹ اسفند آخرین مهلت بخشودگی جرایم فاقد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت اعلام زمان ثبت‌ نام ۵ آزمون مهم ۱۴۰۴
سرخط خبرها

ضمانت اجرای ثبت نکردن چک در سامانه صیاد

  • کد خبر: ۱۱۵۷۸۱
  • ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴
ضمانت اجرای ثبت نکردن چک در سامانه صیاد
در صورت ثبت نکردن چک از حمایت‌های قانون تجارت برخوردار نخواهید شد

فرزانه عمادی | شهرآرانیوز؛ از مهم‌ترین مسائلی که در مورد چک‌های صیادی باید به آن توجه کرد این نکته است، زمانی که می‌خواهید چکی را از شخصی تحویل بگیرید آن را حتما در سامانه صیاد ثبت کنید و اصرار داشته باشید که صادر کننده نیز به ثبت آن در سامانه صیاد اقدام کند. زیرا ضمانت اجرای ثبت نکردن این قبیل چک‌ها خروج آن‌ها از اسناد تجاری را به دنبال دارد که پیامد آن تبدیل چک به یک رسید عادی خواهد بود؛ بنابراین حمایت‌ها و مزایای قانون تجارت به این گونه چک‌ها تعلق نخواهد گرفت.

توجه داشته باشید که دارنده چک معاف از اثبات حقانیت خود و طرف مقابل، موظف به ارائه دلیل و دفاع از خود است و مزایایی از قبیل تضامنی بودن و تجریدی بودن و تأمین خواسته رایگان نسبت به چک‌هایی که در سامانه صیاد ثبت نشده است لازم الاجرا نخواهد بود. وصف تجریدی چک یعنی جدای از رابطه حقوقی افراد و فعل و انفعالاتی که در این باره پیش می‌آید خود چک از اعتبار برخوردار است. حتی اگر به شخص ثالث هم داده شده باشد، اساسا تأثیری در اعتبار آن نخواهد داشت.

اما با ثبت نکردن چک در سامانه صیاد این وصف لازم الاجرا نخواهد بود. ذکر این نکته ضروری است که بی توجهی به ایرادات درباره چک‌های ثبت نشده در سامانه صیاد نیز منتفی می‌شود. چک‌های ثبت نشده در سامانه صیاد مصونیت خود را از دست داده و طرف مقابل یا شخص ثالث می‌تواند ماهیت و منشأ این چک‌ها را به چالش بکشد. در حالی که چک قدرت و کارایی خود را به کل از دست داده است و قاضی دادگاه مکلف می‌باشد به این ایرادات رسیدگی کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->