آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی قتل هولناک زن گمشده به خاطر یک گردنبند و ۶ النگوی طلا در تهران چرا نباید برای سفره هفت‌سین ماهی قرمز بخریم؟ واریز ۳ میلیون تومان به حساب خانواده زندانیان تهران تیراندازی در یک عروسی ۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد آب و هوای شهرستان‌های خراسان رضوی در ۱۰ روز اول تعطیلات چه وضعیتی دارد؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۲۹ اسفند آخرین مهلت بخشودگی جرایم فاقد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت اعلام زمان ثبت‌ نام ۵ آزمون مهم ۱۴۰۴
سرخط خبرها

ابتلای ۲ نفر به تب کریمه کنگو در خراسان رضوی تایید شد + جزئیات

  • کد خبر: ۱۱۵۹۰۱
  • ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۴
ابتلای ۲ نفر به تب کریمه کنگو در خراسان رضوی تایید شد + جزئیات
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ابتلای ۲ نفر به تب کریمه کنگو در خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، جواد حسینی در نشست خبری که صبح امروز در ساختمان قرشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، با اشاره به اینکه بیماری‌های اسهالی در فصل تابستان به‌ خصوص التور و شیگلا شایع بوده اظهار کرد:  خوشبختانه در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد موردی از بیماری‌ها مشاهده نشده است.

متاسفانه تا کنون ۲ مورد بیماری تب کریمه کنگو در استان شناسایی شده است. مورد اول مربوط به پسری ۱۶ ساله در یکی از روستاهای قوچان بود که بر اثر گزش کنه به این بیماری مبتلا شده و مورد دوم مربوط به مردی ۴۸ ساله در یکی از روستاهای کلات است که به دلیل خوردن جگر خام به این بیماری مبتلا و شناسایی شده است. خوشبختانه مشکل جدی برای این ۲ نفر به وجود نیامده و تحت کنترل هستند.  
 
 وی افزود: در آستانه عید قربان از مردم تقاضا می‌کنیم ذبح دام را تنها در کشتارگاه‌ها انجام دهند و پس از انجام تست ۲۴ ساعته گوشت را مصرف کنند. همچنین تاکید می‌شود از خوردن مواد دامی خام پرهیز کنند. این مواد باید قبل از مصرف به طور کامل پخته شود.
 
حسینی با اشاره به وضعیت واکسیناسیون کرونا در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: طبق آخرین آمار میزان واکسیناسیون در دوز اول و دوم افراد بالای ۱۸ سال به ترتیب ۹۲.۱۸ و ۸۷.۶۳ درصد بوده است. در دوز سوم نیز آمار واکسیناسیون ۳۸.۵۸ درصد بوده است. همچنین این اعداد در گروه سنی بالای ۱۲ سال در دوز اول ۹۸.۱ و در دوز دوم ۸۶.۲۷ درصد است.
 
وی در ادامه با اشاره به واکسیناسیون دانش‌آموزان ادامه داد: همچنین از میان دانش‌آموزان و گروه سنی پنج تا ۱۱ سال تا کنون ۱۶.۶۴ درصد واجدان دریافت واکسن دوز اول و ۸.۳ درصد دوز دوم را دریافت کرده‌اند. از والدین خواهشمندیم به تشویق فرزندانشان جهت انجام و تکمیل واکسیناسیون کرونا تا قبل از بازگشایی مدارس اهتمام ورزند.
 
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه وضعیت واکسیناسیون در دوزهای اول و دوم مطلوب است اما در تزریق دوز سوم شرایط رضایت‌بخش نیست، خاطرنشان کرد: متاسفانه در روزهای اخیر روند ابتلا به کرونا، خصوصا بیماران سرپایی افزایش پیدا کرده است. البته خوشبختانه در موارد بستری‌ها و فوتی‌های مربوط به این بیماری روند افزایشی مشاهده نشده است.  
 
 حسینی افزود: در شرایط فعلی باید واکسیناسیون دوز جدید کرونا جدی گرفته شود. کسانی که ۶ ماه از زمان دریافت دوز قبلی آن‌ها گذشته باید دوز جدید را دریافت کنند. باید توجه داشت ۸۵ درصد از افراد مبتلا بی‌علامت هستند. در حال حاضر توصیه ما به مردم تزریق به موقع واکسن کروناست. استفاده از واکسن‌های پاستوکووک، اسپایکوژن، نورا و رازی برای دوزهای مکمل مناسب است.
 
وی تاکید کرد: همچنین در کنار واکسیناسیون کامل استفاده از ماسک نیز در فضاهای بسته شهرهای آبی و زرد الزامی است اما این الزام برای در فضاهای باز موضوعیتی ندارد. داشتن ماسک در فضای باز شهرهای قرمز و نارنجی الزامی است. متاسفانه در حال حاضر روزبه‌روز به تعداد شهرهای زرد اضافه می‌شود.

منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->