سرخط خبرها

حضور ۵ هزار حاجی ایرانی اهل سنت در سرزمین وحی

  • کد خبر: ۱۱۵۹۲۳
  • ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۵
حضور ۵ هزار حاجی ایرانی اهل سنت در سرزمین وحی
مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری گفت: پنج هزار و ۲۵ نفر از حجاج کشورمان را اهل سنت تشکیل می‌دهند.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام و المسلمین هادی اکبری افزود: ملاک اعزام زائران به حج بر اساس تاریخ ثبت نام است لذا برای اعزام متقاضیان اهل سنت به حج محدودیتی وجود ندارد و همانند سایر هموطنان هر فردی زودتر ثبت نام کرده باشد، نوبت او زودتر فرا می رسد.

وی با اشاره به اینکه طی سال های اخیر تعداد بیشتری از هموطنان اهل سنت به حج اعزام شده اند، اظهار داشت: در سال ۹۶ نیز ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر از هموطنان اهل سنت به حج مشرف شدند.

مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری افزود: بگونه ای برنامه ریزی کرده ایم که برنامه های مذهبی زائران اهل سنت توسط خود آنها انجام می شود و برای هر کاروان یک روحانی اهل سنت در نظر گرفته شده است و بر اساس تعداد زائران کاروان معین و معینه هم دارند.

وی گفت: این روحانیون بر اساس صلاحیت، توان علمی و تسلط به احکام مربوط به اهل تسنن و پس از شرکت در آزمون های مربوطه و پشت سرگذاشتن دوره های آموزشی انتخاب می شوند.

حجت الاسلام اکبری با اشاره به اینکه اهل سنت کشور ما از مذاهب شافعی یا حنفی هستند، افزود: در شورای استفتاء مدیریت اهل سنت ۱۲ نفر از علمای طراز اول اهل سنت از استان ها و قومیت های مختلف حضور دارند و به مسائل فقهی و مناسک زائران اهل سنت پاسخ می دهند.

وی اظهار داشت: در موسم حج نیز تعدادی از علمای اهل سنت در مکه و مدینه برای پاسخگویی به مسائل شرعی زائران اهل سنت مستقر هستند.

مدیر امور اهل سنت بعثه با بیان اینکه کلیه امور مذهبی اهل سنت توسط خود آنها انجام می شود، گفت: این مدیریت هماهنگ کننده امور اداری و برگزارکننده برنامه های فرهنگی کاروان های اهل سنت است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->