اعلام آمادگی روسیه برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران انسیه خزعلی: دشمن درحال ترویج معضل بی هویتی در بین جامعه است رئیس جمهور چین برقراری صلح جهانی را مسئولیت واشنگتن و پکن دانست رئیسی: آماده تبادل ظرفیت‌ها با کشور‌های آفریقایی هستیم پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا موافقت کرد آیت‌الله علم‌الهدی: بازگرداندن عناصر ناپاک خارجی به معنای جذب نیست | میدان‌داری مردم و دولت، پیش‌نیاز تحول فرهنگی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: اجرای طرح نور ماموریت قانونی فراجا است رئیسی: ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان فاش شد بمباران دوباره امدادگران غزه با شهادت ۸نفر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه حمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی اعتراضات گسترده دانشجویی به جنایات رژیم صهیونیستی| ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بازداشت شدند وزیر کشور: آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس هستیم شش مرزبان ایرانی آزاد شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) یک سوم ارزآوری کشور توسط مناطق آزاد و ویژه انجام می‌شود  مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند تحریم‌‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا علیه ایران
سرخط خبرها

امسال در هشت شهر خراسان رضوی انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود

  • کد خبر: ۱۱۶۰۶
  • ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹
امسال در هشت شهر خراسان رضوی انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی و سخنگوی ستاد انتخابات استان در دیدار با محسن نصرپور، مدیرکل و اعضای ستاد انتخابات صدا و سیمای خراسان رضوی دیدار کرد.
به گزارش شهرآرانیوز، حسن جعفری، معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی و سخنگوی ستاد انتخابات استان در دیدار با محسن نصرپور، مدیرکل و اعضای ستاد انتخابات صدا و سیمای خراسان رضوی گفت: رسانه ملی یکی از قویترین و موثرترین ابزار‌های ستاد انتخاباتی بوده و نقش بسیار پررنگی در این راه دارد.

دشمن به شدت به دنبال القای کاهش مشارکت مردم است

حسن جعفری رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی در این جلسه از نام‌نویسی یک هزار و ۱۱۳ نفر برای کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی و نام‌نویسی ۱۴ داوطلب خبرگان رهبری تاکنون خبر داد و گفت: این دوره از انتخابات اولین دوره پس از بیانیه گام دوم رهبری است و اهمیت ویژه و خاصی دارد چرا که پس از اتفاقاتی که در آبان ماه داشتیم دشمن به شدت به دنبال القای کاهش مشارکت مردم است، بنابراین باید سعی کنیم هم در فضای حقیقی و هم در فضای مجازی مراقب این عملیات روانی باشیم.

۵۷ حزب دارای مجوز در استان داریم

معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۵۷ حزب دارای مجوز در استان داریم گفت: فعالیت احزاب می‌تواند در پرشورتر شدن انتخابات کمک کند.
وی عنوان کرد از دغدغه‌های ما در ستاد انتخابات رسانه‌های خارجی است، چون با تقسیم کاری که انجام داده‌اند درصدد تأثیر گذاری بر انتخابات ما هستند، به خصوص از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای عملیات‌های روانی متعدد و متنوعی را برای حوزه‌های اجتماعی و بانوان پیش‌بینی کرده‌اند و درحال برجسته‌سازی آن هستند؛ لذا نقش اصحاب رسانه در امر شناسایی، پیشگیری و خنثی‌سازی آن بسیار مؤثر است.
وی در ادامه از تلاش‌های شبانه‌روزی رسانه ملی و استانی تقدیر و تشکر کرد.

در جمهوری اسلامی مشارکت عمومی و نقش واقعی مردم را داریم

محسن نصرپور، مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی نیز در این دیدار با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات گذشته گفت:در داخل کشور میانگین حضور مردم در انتخابات ۶۰درصد بوده که نسبت به کشور‌های مدعی دموکراسی بالاتر است.
وی افزود:حکومت جمهوری اسلامی یک الگوی بدیع و رقیب حکومت‌های لیبرال دموکراسی است و از نظر الگوی حکومتی هماوردی می‌کند.

هر رأی به صندوق، مقبولیت و مشروعیت برای نظام است

نصرپور تصریح کرد:در کشور‌های غربی و لیبرال دموکراسی اصل بر مشارکت حزبی بوده و عموماً احزاب نقش اساسی دارند، اما در جمهوری اسلامی مشارکت عمومی و نقش واقعی مردم را داریم.
مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی با اشاره به اینکه هرچه تعداد آراء بیشتر باشد به نفع کشور و نظام اسلامی است، گفت:هر رأی به صندوق، پولی به صندوق ذخیره بوده و یک فرصت برای مردم و مسئولین و پیشرفت کشور است و این مقبولیت و مشروعیت برای نظام است.
وی در ادامه گفت: صداوسیما چهار مرحله تبیین، تشریح، تهییج و فراخوان و دوره آرامش بخشی را برای تبلیغات انتخاباتی در رسانه ملی و استانی برنامه‌ریزی کرده است که همه دوره‌ها از نظم و پیوستگی خاص خود برخوردار است.
محسن نصرپور با بیان اینکه شعار انتخاباتی ستاد انتخابات صداوسیما در سال ۹۸ «مجلس کارآمد، انقلابی و مردمی» است، افزود: موضوع انتخابات خبرگان نباید تحت الشعاع انتخابات مجلس قرار گیرد و رسانه در بخش تولید و پخش بیش از پیش بر اهمیت و جایگاه والای این مجلس برای مخاطبان اهتمام می‌ورزد.
وی در پایان گفت: تبیین مردم سالاری دینی به عنوان میراث گرانقدر امام خمینی (ره)، روشنگری و زمینه‌سازی برای دست‌یابی به یک مجلس کار آمد، جلب مشارکت حداکثری و گسترده مردمی، تلاش برای برگزاری هرچه با شکوه‌تر انتخابات، خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن، حمایت از شورای نگهبان و نهاد‌های اجرایی، اتخاذ مشی بی‌طرفی در همه ارکان و بخش‌های سازمان، آگاهی بخشی درباره اهمیت مجلس برای پیشرفت و پیشبرد اهداف نظام از جمله برنامه‌های رسانه ملی و استانی برای انتخابات است.

وزارت کشور از ۲۶ فرایند ۲۵ فرآیند را الکترونیکی کرده

نبی‌پور، مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری خراسان رضوی هم درباره موضوع الکترونیکی برگزار کردن انتخابات گفت: این موضوع را چندین سال است پیگیری می‌کنیم وزارت کشور از ۲۶ فرایند ۲۵ فرآیند را الکترونیکی کرده جز فرآیند رای‌دادن، اما با تمهیدات درنظرگرفته شده وزارت کشور قرار است امسال در هشت شهر استان انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار شود.
وی همچنین در پایان به آموزش عوامل اجرایی برگزاری انتخابات اشاره کرد و افزود: این فرآیند هم گام به گام در حال تکمیل‌شدن است.
دوم اسفند ۹۸ یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری برگزار می‌شود، مردم خراسان رضوی از بین کاندیدا‌های خبرگان رهبری باید یک نفر را به جای مرحوم آیت الله شاهرودی انتخاب کنند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->