٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رشد ۱۲۱ درصدی بستری‌شدگان کرونا در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۱۶۱۱۲
  • ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
رشد ۱۲۱ درصدی بستری‌شدگان کرونا در خراسان رضوی
با بیشتر شدن میزان مراجعات به مراکز منتخب کرونا، شمار بستری‌شدگان مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی بیش از ۱۲۱ درصد افزایش یافت.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر محمد پهلوان کاشی روز جمعه افزود: شمار بستری شدگان مبتلا به کرونا در بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ۱۰ روز گذشته از ۸۰ نفر به ۱۷۷ نفر رسیده است که ۱۴۲ نفر از این تعداد در بیمارستان های مشهد بستری هستند.

وی با بیان اینکه شمار بیماران بدحال بستری شده در بخش مراقبتهای ویژه بیمارستانی نیز حدود ۹۴ درصد افزایش یافته است، ادامه داد: تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های خراسان رضوی در ۱۰ روز گذشته از ۱۶ به ۳۱ نفر رسیده است که از این تعداد ۲۴ نفر در بیمارستان های مشهد بستری هستند.

رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: شمار بستری شدگان کرونایی با افزایش بیش از ۹۳ درصدی از روزانه ۴۵ نفر به ۸۷ مورد در روز رسیده است.

وی افزود: همچنین در ۱۰ روز گذشته مراجعات سرپایی مشکوک و یا افراد مبتلا به کرونا در مراکز خدمات جامع سلامت منتخب کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه ۹۷ درصد بیشتر شده است و در شبانه روز گذشته ۵۴۳ بیمار مشکوک یا مبتلا به کرونا به بیمارستان ها و مراکز منتخب کرونا مراجعه کرده اند.

دکتر پهلوان، بهترین راه برای پیشگیری از ورود به موج جدید کرونا را، رعایت پروتکل های بهداشتی و دریافت دز یادآور واکسن کرونا دانست و ادامه داد: تمامی سطوح بهداشت و درمان برای خدمات رسانی به بیماران در آمادگی کامل هستند و عموم مردم باید در صورت بروز علایم مشکوک به کرونا به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه کنند.

وی افزود: با توجه به اوج گیری ویروس کرونا در کشورهای همجوار و افزایش میزان مراجعان سرپایی کرونا و احتمال شروع موج جدید بیماری، اکنون بهترین زمان برای تزریق تکمیلی واکسن کرونا محسوب می شود.

این مسوول ادامه داد: برای پیشگیری از شروع موج جدید کرونا در جامعه، تکمیل واکسیناسیون و تزریق واکسن دز سوم برای گروه سنی بالای ۱۸ و نیز تزریق دز یادآور واکسن برای افرادی که ۶ ماه از آخرین واکسیناسیون آن‌ها گذشته است، مورد تاکید است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، اکنون ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۲۴۴ هزار و ۶۹۴ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت هفت بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۱ هزار و ۴۲۰ تن رسیده است.

همچنین تا کنون ۷ میلیون ۶۴ هزار و ۳۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

۲۹۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند.

تاکنون ۶۴ میلیون و ۶۶۹ هزار و ۴۹۶ دُز اول، ۵۸ میلیون و ۲۶ هزار و ۲۴ نفر دوم و ۲۷ میلیون و ۸۳۰ هزار و ۳۶۶ دُز سوم واکسن کرونا تزریق شده است و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۰ میلیون و ۴۲۵ هزار و ۸۸۶ دُز رسیده است.

اکنون هیچ شهرستان کشور در وضعیت قرمز یا نارنجی کرونایی نیست. ۱۰۵ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۴۳ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->