سردار فدوی: موفقیت ایران در حمله موشکی بسیار بزرگ بود تبلیغات دور دوم انتخابات از ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز می‌شود + جزئیات آمریکا چهار نهاد چینی و بلاروسی را به اتهام همکاری با پاکستان تحریم کرد امیرعبدالهیان: توسعه دامنه جنگ و تنش به نفع هیچ طرفی در منطقه نیست وزیر خارجه ایران: نتانیاهو باید مهار شود امیرعبداللهیان: رویکردهای سیاست زده و غلط باعث بی نتیجه بودن تلاش‌ها در غزه شده است مقام سابق رژیم صهیونیستی: بازدارندگی اسرائیل فروپاشیده است حمله جنگنده‌های اسرائیلی به غرب و جنوب رفح چندین شهید و مجروح برجا گذاشت (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) انفجار مهیب در پایگاه نظامی در شمال استان بابل عراق + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسانه‌های صهیونیستی: مذاکرات با حماس به بن‌بست رسیده است حمله موشکی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکوم کرد حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» اسرائیل + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون دبیرکل حزب الله: از رویارویی با اسرائیل دست نخواهیم کشید کنایه همراه امیرعبداللهیان به خبرنگاری درباره حمله ادعایی اسرائیل + فیلم ابراز نگرانی عراق از حمله به برخی مواضع در اصفهان حمله موشکی حزب‌الله لبنان به تجمع نظامیان صهیونیست (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) حمله به پایگاه نظامیان صهیونیست در شمال کرانه باختری پاسخ منفی انگلیس به «نتانیاهو» درباره سپاه خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ + فیلم واکنش حکیم به اقدام خصمانه آمریکا در شورای امنیت علیه فلسطین
سرخط خبرها

وزیر کشاورزی خبر داد: پیش‌بینی تولید ۸.۵ میلیون تن گندم در سال ۱۴۰۲

  • کد خبر: ۱۱۶۴۶۲
  • ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
وزیر کشاورزی خبر داد: پیش‌بینی تولید ۸.۵ میلیون تن گندم در سال ۱۴۰۲
وزیر کشاورزی گفت: شهرستان بیجار، شهرستانی موثر و باظرفیت در بخش کشاورزی است؛ قطب کشاورزی در استان کردستان بوده و رتبه بسیار خوبی در حوزه کشاورزی دیم در کشور دارد.
 

به گزارش شهرآرانیوز، سیدجواد ساداتی‌نژاد  وزیر جهاد کشاورزی در شورای اداری شهرستان بیجار استان کردستان، از کاهش ریزش گندم در برداشت با پرداخت تسهیلات به کمباین داران و طرح نوسازی کمباین خبر داد.

وی با بیان این که شهرستان بیجار نمایشگاه کشاورزی دیم در کشور است، تصریح کرد: این شهرستان حدود ۳۵۰ هزار هکتار اراضی دیم دارد که ظرفیتی مهم برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی این منطقه است.

ساداتی‌نژاد با بیان این که امسال طرح جهش تولید در دیمزارها به صورت ۱۰۰ درصدی در سال زراعی جدید در شهرستان بیجار اجرایی خواهد شد، گفت: همچنین تلاش می‌کنیم کشاورزی قراردادی را در کشاورزی دیم این شهرستان اجرا کنیم تا کشاورزان مشکل تامین مالی نداشته باشند.

وی ادامه داد: در اعتبارات سفر به مشکلات کشاورزی استان کردستان توجه شده و توسعه گلخانه‌ای، صنایع تبدیلی و مجتمع‌های دامپروری که در استان کردستان و شهرستان بیجار دچار ضعف است، دیده شده است.‏

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به این که خط اعتباری در بانک کشاورزی برای توسعه این مقوله در استان کردستان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: بخش ویژه‌ای از این اعتبارات را برای شهرستان بیجار اختصاص می‌دهیم.

ساداتی‌نژاد با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص مهاجرت از روستاها به شهرها، گفت: این مهم برای وزارت جهادکشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و دیگران وظیفه‌ای را برای ایجاد اشتغال رقم زده و باید کاری کنیم تا مهاجرت کاهش پیدا کند؛ آمار مهاجرت در این شهرستان بالا بوده و رشد جمعیتی بالا نیست و نیاز به اهتمام ویژه دارد.

به گفته وی، در مورد کسب و کارهای کشاورزی نیز وزارت جهاد کشاورزی آمادگی کامل دارد تا کمک کند جوانان در این منطقه در حوزه کشاورزی که اصالت اشتغال منطقه است، فعالیت کنند.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به دیگر مطالبات مردم شهرستان بیجار، گفت: مطالبه حق آبه سد تلوار، سد شیخ بشارت و سیاه زاغ مسائلی هستند که در حوزه آب شرب نیز حائز اهمیت است.

وی افزود: جاده بیجار - دیواندره با توجه به خسارت‌های جانی در این منطقه از دیگر مطالبات بوده که در جلسه شورای اداری در محضر رئیس جمهور به آن خواهیم پرداخت.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه از محل مصوبات سفر برای آبیاری زهکشی اعتباری برای این منطقه در نظر گرفته شده است، یادآور شد: در بحث آبخیزداری شهرستان بیجار نیز اعتبار در نظر گرفته شده است که عملیاتی خواهیم کرد.

مقام عالی وزارت با تاکید بر طرح نوسازی کمباین‌ها در سال جاری، گفت: طرح نوسازی کمباین‌ها را با کارخانه کمباین‌سازی اراک آغاز کرده‌ایم که با توجه به فرسوده بودن کمباین‌ها بتوانیم با تسهیلات ارزان‌قیمت کمباین‌داران‌مان به سمتی بروند که ریزش گندم در برداشت کاهش پیدا کند.

وی تصریح کرد: افزایش قیمت تراکتور را به هر نحوی قبول نداریم؛ لذا اختلاف قیمتی بین ما و کارخانه وجود دارد. نامه‌ای هم در این خصوص به سازمان حمایت از مصرف کنندگان نوشتیم تا آن را بررسی کنند و براساس تصمیم سازمان حمایت از مصرف کننده، قیمت‌گذاری انجام شود.

ساداتی‌نژاد با اشاره به این که خرید تضمینی دام زنده آغاز شده است، افزود: این خرید را در شهرستان بیجار نیز انجام خواهیم داد تا با حمایت از تولیدکنندگان، تولید گوشت و پروتئین را در این منطقه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه فصل برداشت گندم در کردستان آغاز شده است، یادآور شد: پیش‌بینی برداشت حدود ۸۵۰ هزار تن گندم در استان کردستان وجود دارد که عدد فوق‌العاده‌ای نسبت به سال گذشته که خشکسالی بوده است.

وی تصریح کرد: انشالله در سال زراعی آینده رکورد تولید بالای یک میلیون تن را استان کردستان مجدداً بزند.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در حوزه گندم، تصریح کرد: امسال افزایش قیمت گندم را با دستور رئیس جمهور و نگاه ویژه ایشان به بحث امنیت غذایی داشتیم. قیمت کود ۴۳ درصد کاهش یافت و همچنین امیدواریم با کشت قراردادی در سال جدید در حوزه گندم بتواینم فرمان حضرت آقا را در خصوص کاهش وابستگی، افزایش تولید داخلی و خودکفایی بدست بیاوریم و به تولید ۸.۵ میلیون تن گندم در سال آینده با همیت و غیرت کشاورز ایرانی برسیم.

وی یادآور شد: با تمهید انجام شده تاکنون ۳۲ همت پرداخت پول گندم انجام شده و البته کمی بدهکاری به گندمکاران وجود دارد. ۳۰ همت در قانون بودجه تسهیلات بانکی به شرکت بازرگانی دولتی در نظر گرفته شده که کارهای بانکی و ضمانت‌های آن توسط سازمان برنامه و بودجه انجام داده و امیدوارم در هفته آینده مطالبات گندمکاران را در خریدهای انجام شده پرداخت کنیم و این جزو اولویت‌های ما است و دستور رئیس جمهور است که کشاورز پس از تحویل گندم به سرعت پولش پرداخت شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->