«ریشا» شیر نر باغ وحش وکیل آباد مشهد تلف شد خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است
سرخط خبرها

ترک تحصیل ۹۸۰ هزار دانش‌آموزان به دلیل گرانی آموزش

  • کد خبر: ۱۱۶۴۶۵
  • ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱
ترک تحصیل ۹۸۰ هزار دانش‌آموزان به دلیل گرانی آموزش
وزیر آموزش و پرورش گفت: در طول همین یک ماه و نیمی که مدارس باز شده است، ۱۱۰ هزار دانش‌آموز را به مدرسه بازگردانده‌ایم.

به گزارش شهرآرانیوز، درباره اظهارات نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه حدود ۳ میلیون دانش‌آموز در زمان همه‌گیری کرونا به دلیل عدم دسترسی به گوشی تلفن همراه هوشمند و گرانی اینترنت ترک تحصیل کرده‌اند، گفت: این‌چنین نیست؛ آمار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل از روز اولی که ما بر سر کار آمده‌ایم، ۹۸۰ هزار نفر بود.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: از این آمار تعدادی از دختران مخصوصا در مناطق دور به دلیل این‌که وارد زندگی شدند از تحصیل بازماندند، یک بخشی از پسران وارد کار شدند که این پدیده را ما در اطراف تهران داشتیم البته اولین استان در این زمینه سیستان و بلوچستان است و سپس به ترتیب تهران، خوزستان و آذربایجان هستند که تعداد بازماندگان از تحصیل این آمار در این ایام تشدید شد.

وی ادامه داد: با اقداماتی که در این مدت برای دانش‌آموزانی که ترک تحصیل کردند انجام شده، مخصوصاً گروه بین ۶ تا ۱۱ سال در طول همین یک ماه و نیمی که مدارس باز شده است، ۱۱۰ هزار دانش‌آموز را به مدرسه بازگردانده‌ایم.

نوری افزود: در حال حاضر دنبال این هستیم که مابقی را نیز بازگردانیم خوشبختانه ستاد کرونا اعتباری را اختصاص داد و ما امسال روی جبران تثبیت یادگیری بچه‌های جامانده از تحصیل کار می‌کنیم.

وی تاکید کرد: آمار ۳میلیونی که گفته شد برای تحت پوشش شبکه قرار گرفتن دانش‌آموزان بود که در روستاها اتفاق افتاد، از همین رو در اوایل دی‌ماه گفتیم مدارس روستایی باز شوند تا بچه‌ها از تحصیل باز نمانند.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در مدارس روستایی ماسک نمی‌زدند، داخل هم بودند، مردم داخل روستا از مسائل بهداشتی از جمله زدن ماسک و استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده در مقابل کرونا استفاده نمی‌کردند لذا گفتیم باز شوند و این دانش‌آموزان را به این نحو تحت پوشش قرار دهیم. در تابستان هم پایگاه‌های تابستانی را فعال کردیم تا این قضیه جبران شود.

منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->