حمله موشکی حزب‌الله لبنان به تجمع نظامیان صهیونیست (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) حمله به پایگاه نظامیان صهیونیست در شمال کرانه باختری پاسخ منفی انگلیس به «نتانیاهو» درباره سپاه خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ + فیلم واکنش حکیم به اقدام خصمانه آمریکا در شورای امنیت علیه فلسطین قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل کشی اسرائیل در غزه + فیلم ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع اسرائیل (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) سی ان ان: هیچ آسیبی به ‌پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است + عکس زمان تصمیم‌گیری برای تعطیلی پنجشنبه‌ها مشخص شد تحلیلگر نظامی صهیونیست: قیامت را به چشم دیدیم امیرعبداللهیان: به هرگونه خطای محاسباتی پاسخ می‌دهیم اطلاعیه جدید فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) فرمانده گردان طولکرم در سرایاالقدس به شهادت رسید + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) درگیری لفظی میان نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان واکنش امیرعبداللهیان به ساقط شدن ریزپرنده‌ها در آسمان اصفهان وزیر خارجه اردن در تماس با امیرعبداللهیان: آسمان اردن مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نخواهد گرفت لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم | اوضاع جبهه شمالی خطرناک است فرانسه کمک به اسرائیل برای مقابله با پاسخ ایران را تایید کرد لاپید: بن گویر آبروی اسرائیل را برده است ظریف حمله موشکی اسرائیل به خاک ایران را «آتش‌بازی » خواند ماجرای حادثه امنیتی در بخش کنسولی سفارت ایران در پاریس چه بود؟
سرخط خبرها

اعتراف مقامات ارشد رژیم صهیونیستی: ترور و خرابکاری خللی در پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران ایجاد نکرده است

  • کد خبر: ۱۱۷۰۵۸
  • ۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴
اعتراف مقامات ارشد رژیم صهیونیستی: ترور و خرابکاری خللی در پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران ایجاد نکرده است
مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی اعتراف کرده‌اند عملیات‌های ترور و خرابکاری از سوی این رژیم خللی در پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران ایجاد نکرده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، یک رسانه آمریکایی از وجود اختلاف میان مقام‌های امنیتی رژیم صهیونیستی در خصوص توافق هسته‌ای با ایران خبر داده و به نقل از مقام‌های اطلاعاتی این رژیم نوشته که عملیات‌های ترور و خرابکاری‌های هسته‌ای خللی در پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران ایجاد نکرده است.

روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی که بامداد جمعه (۲۴ تیر/ ۱۵ جولای) منتشر شد نوشته مقام‌های بلندپایه دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل معتقدند که رسیدن به یک توافق جدید و همسو با برجام با ایران می‌تواند در راستای منافع تل‌آویو باشد.

این روزنامه آمریکایی نوشته اختلاف در خصوص این موضوع، میان ارتش اسرائیل و شاخه اطلاعاتی آن و سازمان جاسوسی «موساد» است که مسئولیت انجام عملیات‌های مخفیانه برون‌مرزی را بر عهده دارد.  

روزنامه نیویورک‌تایمز نوشته با آنکه موانع زیادی برای حاصل شدن توافق برای احیای برجام وجود دارد، اما مقام‌های ارشد اسرائیلی معتقدند که واشنگتن و تهران هر دو منافع قابل توجهی در رسیدن به چنین توافقی دارند.

مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی می‌گویند «آحارون هالیوا»، رئیس جدید دستگاه اطلاعات ارتش اسرائیل و دستیاران او در رایزنی‌های داخلی گفته‌اند که هر توافقی، حتی توافقی با نقائص زیاد بهتر از وضعیت فعلی است که برنامه هسته‌ای ایران در حال پیشرفت است.

در سوی دیگر، مقام‌های اطلاعاتی اسرائیل که مستقیماً در جریان عملیات‌ها و سیاست‌های موساد هستند می‌گویند که سران این سازمان جاسوسی اطمینان دارند ایران هرگز برنامه هسته‌ای خودش را بدون ترکیبی از تحریم‌های اقتصادی، فشار دیپلماتیک و خرابکاری و ترور کنار نخواهد داشت.

مقام‌های نظامی با این رویکرد مخالفند. آن‌ها می‌گویند اقدامات خرابکارانه مخفی اسرائیل طی سال‌های گذشته اثر چندانی در جلوگیری از پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران نداشته است.

مقام‌های دستگاه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی معتقدند چنانچه توافق هسته‌ای جدید حاصل نشود آمریکا و اروپا مسئله برنامه هسته‌ای ایران را رها خواهند کرد. در چنین شرایطی اسرائیل در صحنه بین‌المللی در برابر ایران تنها خواهد ماند.

یک مقام ارشد صهیونیستی به روزنامه نیویورک‌تایمز گفته بعد از آن که آمریکا از برجام خارج شد دولت ترامپ و اسرائیل طرحی به نام «مشت» (Fist) را اجرایی کردند. این طرح، ترکیبی از تحریم‌ها و عملیات‌های خرابکارانه علیه ایران را در دستور کار قرار داده بود.

روزنامه نیویورک‌تایمز درباره سرانجام این طرح نوشته است: «در پایان، ایران نه زیر بار فشار خم شد و نه دست به انجام اقدامات مستقیم نظامی علیه آمریکا زد. تهران، به جای آن بعد از یک سال پایبندی به توافق به مرور غنی‌سازی اورانیوم خودش را از نو آغاز کرد و توانمندی‌های نظارتی بازرسان بین‌المللی را کاهش داد.»

«تامیر پاردو»، رئیس سابق موساد به نیویورک‌تایمز گفت: «اقدام اسرائیل برای مجاب کردن ترامپ به خروج آمریکا از برجام یکی از جدی‌ترین اشتباه‌های راهبردی از زمان تأسیس اسرائیل بود. در پایان ما به جای ضربه زدن به برنامه هسته‌ای ایران خودمان را در وضعیتی قرار دادیم که آن‌ها به بمب بسیار نزدیک‌تر شده‌اند.»

نیویورک‌تایمز در بخش دیگری از گزارش مفصل خود نوشته که «هالیوا» و دستیاران ارشد او معتقدند که عملیات‌های ترور و خرابکاری تا کنون تأخیر محسوسی در برنامه هسته‌ای ایران ایجاد نکرده‌اند چه برسد به اینکه آن را متوقف کنند، بلکه ایران حتی گاهی از آن‌ها به عنوان بهانه‌ای برای سرعت دادن به فعالیت‌هایش هم استفاده کرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->