در روزهای گذشته، اخباری مبنیبر هکشدن برخی بانکهای کشور و افشای اطلاعات کاربران آنها در شبکههای اجتماعی منتشر شد. روزنامه نیویورکتایمز در گزارشی از هکشدن اطلاعات ۱۵میلیون حساب بانکی در کشورمان خبر داد و عدهای از کاربران در شبکههای اجتماعی نیز تصاویری از ایمیل دریافتی خود منتشر کردند که نشان میداد مشخصات کارت بانکی آنها و بیشاز ۱۵ میلیون مشتری دیگر به سرقت رفته است؛ داخل ایمیل لینکی قرار داشت که کاربر را به فایل حاوی اطلاعات کارت ۱۵ میلیون مشتری هدایت میکرد. اخبار زمانی جدیتر شد که تعدادی از کاربران از تغییر رمز اول کارت بانکی خود توسط بانکها خبر دادند؛ گفته میشد این بانکها اقدام مذکور را درراستای افزایش امنیت حساب مشتریان انجام دادهاند.
البته مسئولان بانکی بهصورت غیررسمی تأکید کردند که اطلاعات منتشرشده در شبکههای اجتماعی هیچ ارزشی ندارد و بیشتر بهمنظور ایجاد ترس میان مشتریهای بانکها منتشر شده است.
با گــذشـــت چنـــد روز و پـــساز داغشدن این موضــــوع، بـــالاخــره محمدجواد آذریجهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در واکنش به این خبر اعلام کرد که این بانکها هک نشدهاند، بلکه پیمانکار فنی سابق یکی از مجموعهها که به اطلاعات دسترسی داشته درحال باجخواهـــی به کــمـک این اطلاعات است.