رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

محسنی‌اژه‌ای دستورالعمل «سفر خارجی کارکنان قوه قضاییه» را ابلاغ کرد

  • کد خبر: ۱۱۷۲۳۰
  • ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳
محسنی‌اژه‌ای دستورالعمل «سفر خارجی کارکنان قوه قضاییه» را ابلاغ کرد
دستورالعمل «سفر خارجی کارکنان قوه قضاییه و دعوت از مقامات و هیئت‌های خارجی» از سوی رئیس دستگاه قضا ابلاغ شد.

به گزارش شهرآرانیوز، در دوره تحول و تعالی، یکی از تاکیدات مکرر رئیس قوه قضاییه کاهش هزینه‌ها و تشریفات در ساختار دستگاه قضایی بوده است.

رئیس دستگاه قضا در تاریخ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ طی دستوری خطاب به «اداره کل تشریفات»، «مرکز رسانه قوه قضاییه» و «یگان حفاظت قوه قضاییه» بر لزوم تقلیل و به حداقل رساندن هزینه‌ها و تشریفات در برنامه‌های مربوط به رئیس قوه قضاییه تصریح کرد که انجام سفر‌های استانی بدون تشریفات معمول از جمله همین اقدامات بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای بر همین اساس در جلسه شورای عالی قوه قضاییه با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور که بخشی از آن ناشی از تحریم‌ها و بخش دیگر به دلیل سوء مدیریت‌ها بوده، تصریح کرد: امروز قوه قضاییه، مجلس و دولت برخی امور را پرهزینه اداره می‌کنند که باید این نحوه مدیریت اصلاح شود؛ این یک ضرورت اجتناب ناپذیر است که باید به خاطر برخی تنگنا‌ها طرز کار خود را اصلاح کنیم و مدیریت ما نسبت به سال‌های گذشته متفاوت شود.

در همین راستا، اخیرا دستورالعمل ویژه‌ای از سوی رئیس قوه قضاییه برای کاهش تشریفات و هزینه‌ها در سفر‌های خارجی کارکنان قوه قضاییه و دعوت از مقامات و هیئت‌های خارجی ابلاغ شده است.

این دستورالعمل به منظور ایجاد انسجام، هماهنگی و یکپارچگی اقدامات مربوط به انجام ماموریت‌های خارج از کشور مقامات و کارکنان قوه قضاییه در قالب اعزام هیئت‌های قضایی و کارشناسی اعم از گروهی و انفرادی و نیز دعوت از هیئت‌های قضایی و کارشناسی سایر کشور‌ها توسط واحد‌های مختلف قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران و با نگرش به راهکار‌های مربوط به عرصه بین‌الملل مندرج در سند تحول قضایی، تهیه و ابلاغ شده است.

براساس این دستورالعمل که در ۲ فصل، ۲۱ ماده و ۹ تبصره تدوین شده است، بررسی سفر‌های خارجی کارکنان قوه قضاییه و دعوت از مقامات و هیئت‌های خارجی بر عهده یک کارگروه ویژه به نام «کارگروه سفر‌های خارجی قوه قضاییه» گذاشته شده است.

این کارگروه که مرکب از رئیس حوزه ریاست قوه قضاییه، دادستان کل کشور و یا یکی از معاونین وی، معاون امور بین الملل (رئیس کارگروه)، معاون پشتیبانی و مالی و عمرانی و رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه است، درباره انجام سفر‌های خارجی کارکنان قوه قضاییه و دعوت از مقامات و هیئت‌های خارجی به کشور تصمیم گیری می‌کند.

در این دستورالعمل تاکید شده است، درخواست‌های واصله – درخواست برای انجام سفر‌های خارجی – به دبیرخانه، توسط دبیر کارگروه در جلسه کارگروه مطرح خواهد شد و کارگروه در بررسی‌های خود به اصل «صرفه جویی و کاهش سفر‌های خارجی»، توجه ویژه خواهد کرد.

همچنین در دستورالعمل آمده است؛ کارگروه در مورد ضرورت و یا عدم ضرورت سفر، تعداد و ترکیب اعضای هئیت اعزامی، تعداد روز‌های سفر و موارد مربوط تصمیم گیری خواهد کرد و هرگونه دعوت از مقامات یا هیئت‌های خارجی یا پذیرش درخواست سفر‌های موضوع این دستورالعمل به جمهوری اسلامی ایران در زمان مقتضی همراه با دلایل توجیهی و اهمیت سفر، محل تامین هزینه‌ها و برنامه‌های سفر باید در این کارگروه مورد ارزیابی قرار گیرد.

حساسیت به موضوع صرفه جویی در هزینه سفر‌های کارکنان قوه قضاییه به همین نکات ختم نشده و در ماده ۱۰ فصل اول این دستورالعمل حتی به لزوم توجه به کاربرد این سفر‌ها براساس وظایف قوه قضاییه اشاره شده است.

در این دستورالعمل تاکید شده است، پس از ماموریت خارجی، فرد یا رئیس هیئت موظف است با ارائه صورتحساب هزینه و اسناد مربوط به انجام ماموریت، از قبیل لاشه بلیت، صورتحساب اقامت، غذا، جابجایی، هزینه ثبت نام و سایر هزینه‌های مرتبط با انجام ماموریت خارجی، با اداره کل امور مالی قوه قضاییه یا بخش مالی واحد متبوع تسویه حساب کند.

همچنین، دبیرخانه کارگروه مکلف است بانک اطلاعاتی کاملی از سفر‌ها و ماموریت‌های خارجی واحد‌های زیرمجموعه قوه قضاییه از قبیل تعداد سفر‌ها در سال، تعداد افراد یا هیئت‌های اعزامی، تعداد هیئت‌های خارجی و نتایج حاصله را تهیه و نگهداری کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->