زندگی خیلی کوتاه است؛ ۸ موردی که واقعاً نباید نگران آن‌ها باشید آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه‌های اول، هفتم و دهم از فردا (یکشنبه، ۱۰ تیر ۱۴۰۳) صحرایی: حذف تدریجی کنکور هویت واقعی را به مدرسه بازگرداند مردان میانسال روزانه ۳۰ دقیقه پیاده‌روی کنند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (شنبه، ۹ تیر ۱۴۰۳) | تغییرات نامحسوس دما در مشهد نرخ‌های جدید بلیت هواپیما به‌زودی اعلام می‌شود راز شلیک مرگبار در باغ‌ویلای کلات فاش شد + عکس وزیر آموزش و پرورش برای توضیح درباره مطالبات معوقه معلمان به مجلس می‌رود نخ دندان یا خلال دندان، کدام یک بهتر است؟ روزانه ۶۰۰ بیمار در بخش اورژانس بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد پذیرش می‌شود خوابگاه ویژه دانشجویان بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد ایجاد شد خراسان‌رضوی آماده میزبانی از مسافران و زائران تابستانی از ابتدا تا نهم تیرماه ۱۴۰۳، شش نفر در سیل رودبار جان خود را از دست دادند اجباری در کمک به مدرسه وجود ندارد | ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس دولتی صددرصد رایگان است + جزئیات آفتاب‌سوختگی را چطور درمان کنیم؟ ۸۵۰۰ پرستار در مشهد و خراسان‌رضوی آماده خدمات‌رسانی در طرح تابستانه هستند
سرخط خبرها

افزایش خدمات و تعهدات بیمه تکمیلی برای بازنشستگان تامین‌اجتماعی

  • کد خبر: ۱۱۷۲۸۳
  • ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹
افزایش خدمات و تعهدات بیمه تکمیلی برای بازنشستگان تامین‌اجتماعی
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: سال گذشته ۳۰ درصد از ۶۵ هزار تومان بیمه تکمیلی این افراد را سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت می‌کرد که برای امسال خدمات و تعهدات بیمه تکمیلی افزایش پیدا کرد و عدد آن به ۹۱ هزار تومان رسید و ما ۵۰ درصد از این مبلغ را پرداخت می‌کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، موسوی در برنامه‌ای تلویزیونی افزود: در حال حاضر حدود ۷۰ درصد جامعه تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی هستند و ما در سازمان تأمین‌اجتماعی افتخار داریم که ۵۳ درصد کل جامعه را تحت پوشش داریم. سازمان تأمین‌اجتماعی یک نهاد عمومی غیردولتی و سازمانی خدمت‌محور است که در اجرای تکالیف اصل ۲۹ قانون اساسی و دیگر اصول قانون اساسی، نقش و سهمی عمده دارد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به اینکه تأمین‌اجتماعی یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های مؤثر در تحقق حکمرانی عدالت‌محور است، افزود: در حوزه بیمه‌های اجتماعی در حال حاضر حدود ۷۰ درصد جامعه تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی هستند. این پوشش قبل از  پیروزی انقلاب اسلامی  حدود ۲۰ درصد جامعه بوده است. اما افقی که اصول قانون اساسی و نیز سیاست‌های کلان تأمین‌اجتماعی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری برای پوشش بیمه‌های اجتماعی ترسیم کرده‌اند، این است که همه آحاد جامعه تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار گیرند.

موسوی با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود یک میلیون نفر جدید تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی قرار گرفتند که پوشش نزدیک ۷۰۰ هزار نفر آنان در نیمه دوم سال و بعد از استقرار تیم جدید مدیریتی اتفاق افتاده، گفت: برای توسعه پوشش بیمه تأمین‌اجتماعی، دو طرح خوب را اجرا کردیم که خوشبختانه با استقبال خوبی هم مواجه شده است. یکی از این طرح‌ها، طرح تسهیل پوشش بیمه زنان خانه‌دار بود. قبل از اجرای این طرح، کل افراد تحت پوشش بیمه زنان خانه‌دار حدود ۱۰ هزار نفر بود که الان به نزدیک ۱۹۰ هزار نفر رسیده؛ یعنی نزدیک ۱۸ برابر شده است. طرح دیگر در این حوزه ایجاد فرصت برای بیمه دانشجویان بود. این قشر فرهیخته در برخی رشته‌ها تا هفت سال و بیشتر به تحصیل می‌پردازند و این طرح، این فرصت را فراهم کرده که این مدت به عنوان سوابق بیمه‌پردازی آنان لحاظ شود. الان نزدیک ۳۵ هزار نفر تحت پوشش بیمه دانشجویی هستند که قبل از اجرای این طرح، تعداد بیمه‌شدگان دانشجویان از ۱۵۰۰ نفر بیشتر نبود. در عین حال در تلاش هستیم که فرصت بیمه را برای همه اقشار مختلف که تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی نیستند، فراهم کنیم.

وی افزود: بعد از استقرار تیم مدیریت جدید سازمان تأمین‌اجتماعی، تسهیل‌گری و توسعه هوشمندسازی را در تأمین‌اجتماعی دنبال کردیم. در قبل از استقرار تیم جدید، در بحث نسخه الکترونیک چالش‌های خیلی زیادی وجود داشت و ضریب پوشش و استقرار طرح نیز در حدود ۶۵ درصد بود که هم‌اکنون به حدود نزدیک ۹۰ درصد رسیده است. همچنین در خدمات بیمه‌ای غیرحضوری، امکان ارائه حدود ۳۰ خدمت پیش از این فراهم شده بود که در ۱۰ ماه گذشته، ۱۲ خدمت دیگر به این خدمات اضافه شد.

موسوی افزود: برای این افراد همچنین سفرهای زیارتی و سیاحتی داریم. دو سال بود که سفر زیارتی کرامت رضوی به دلیل کرونا تعطیل شده بود که این سفرها را مجدداً آغاز کردیم. هدف‌گذاری امسال، اعزام حدود ۱۰۰ هزار نفر است تا این افراد از فرصت معنوی این زیارت برای تجدید روحیه و افزایش نشاط و  شادابی استفاده کنند. بحث سالمندی در کشور کمتر مورد توجه قرار گرفته است و ما یک اداره سالمندی ایجاد کرده‌ایم که برای ارائه خدمات ویژه سالمندی در حال فعالیت هستند تا خدمات بیشتری ارائه شود. 

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: سال گذشته ۳۰ درصد از ۶۵ هزار تومان بیمه تکمیلی این افراد را سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت می‌کرد که برای امسال خدمات و تعهدات بیمه تکمیلی افزایش پیدا کرد و عدد آن به ۹۱ هزار تومان رسید و ما ۵۰ درصد از این مبلغ را پرداخت می‌کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->