رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

مأموریت اصلی مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه، جایگزین روش‌هایی برای گسترش صلح و سازش است

  • کد خبر: ۱۱۷۳۴۰
  • ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۰
مأموریت اصلی مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه، جایگزین روش‌هایی برای گسترش صلح و سازش است
رییس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه در همایش برنامه ریزی تحول و تعالی توسعه حل اختلاف قوه قضاییه بر لزوم فراگیر شدن فرهنگ صلح و سازش و نهادینه سازی روشهای جایگزین قضایی تأکید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، همایش برنامه ریزی تحول و تعالی توسعه حل اختلاف قوه قضاییه امروز با حضور رییس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه و رؤسای توسعه حل اختلاف ۹ استان در مشهد برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی رییس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه در مراسم افتتاحیه این همایش گفت: مأموریت اصلی ما در مرکز توسعه حل اختلاف فراگیر کردن و نهادینه سازی روش‌های جایگزین رسیدگی قضایی مانند داوری میانجی گری و مذاکره و مصالحه به منظور گسترش صلح و سازش در حل و فصل دعاوی است.

رییس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه ضمن تبریک عید سعید غدیر و عید امامت گفت: امامت موجب نظام بخشی و عزت مندی مؤمنان است.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه افزود: از زمان آغاز بحث توسعه حل اختلاف حدود دو سال می‌گذرد، که با مسائل کلیدی و مهمی از قبیل بهره وری پایین و نداشتن استاندارد‌های عملکردی جامع در خصوص شورا‌های حل اختلاف مواجه بوده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی در خصوص برنامه‌های تدوین شده برای رفع مشکلات و مسائل شورا‌های حل اختلاف افزود: تدوین الگوی استاندارد، فعالیت‌های تعالی بخش و تدوین ضوابط یک پارچه و ارتقا یافته و اصلاح و ارتقای ساختار سازمانی و اصلاح فرآیند‌ها و تأسیس اداره کل داوری و میانجی گری و آغاز به کار این نهاد‌ها با رویکرد جدید از نمونه سیاست‌های مرکز توسعه حل اختلاف است.

رییس مرکز توسعه حل اختلاف با بیان اینکه طبق آمار کمیت صلح و سازش در شوار‌های حل اختلاف در سال ۱۴۰۰ افزایش داشته است اظهار داشت: با اجرایی کردن طرح آمایش شعب و اصلاح و یکسان سازی فرآیند‌ها برای افزایش کمی و کیفی صلح و سازش و افزایش و بهبود بهره وری شعب تلاش می‌کنیم.

صادقی با بیان اینکه در ساختار شورا‌های حل اختلاف باید اصلاح صورت بپذیرد. افزود: معماری ساختمانی چهارچوبی برای تبیین و هماهنگ سازی و همسو سازی کلیه فعالیت‌ها و عناصر سازمانی در جهت نیل به اهداف راهبردی سازمان است.

رییس مرکز توسعه حل اختلاف گفت: فراگیر کردن و نهادینه سازی روش‌های جایگزین رسیدگی قضایی مانند داوری، میانجی گری و مذاکره و مصالحه به منظور گسترش صلح وسازش در حل و فصل دعاوی مأموریت اصلی مرکز توسعه حل اختلاف است.

وی در خصوص نقش مردم در توسعه حل اختلاف اظهار داشت: سیاست فعلی مرکز توسعه حل اختلاف بر توسعه صلح و سازش به صورت مردمی و غیر دولتی است.

گفتنی است در ابتدای این همایش غلامعلی صادقی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی ضمن تقدیر از حمایت‌های مرکز توسعه حل اختلاف کشور از برنامه‌های مجموعه قضایی استان افزود: بحمد الله و در سایه کار جهادی و تلاش مضاعف جزو استان‌های پیش رو در زمینه ترویج فرهنگ صلح و سازش با محوریت نیرو‌های خدوم مردمی بوده ایم و انشاء الله این روند در چارچوب سند تحول و تعالی قوه قضائیه استمرار خواهد داشت.

این همایش طی دو روز در مشهد برگزار خواهد شد که سه کارگروه توسعه روش‌های جایگزین قضایی، تحلیل فرایند اجرای مسئولیت همزمان و آمایش شعب درمدل تعالی را مورد بررسی قرار خواهد داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->