سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کنکور ۱۴۰۲ چگونه برگزار می‌شود؟

  • کد خبر: ۱۱۷۴۰۱
  • ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
کنکور ۱۴۰۲ چگونه برگزار می‌شود؟
با توجه به ابلاغ مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی از سوی رئیس جمهور، کنکور ۱۴۰۲ چگونه برگزار می‌شود؟

به گزارش شهرآرانیوز، در حالی که سازمان سنجش چند روز قبل، ضوابط برگزاری کنکور ۱۴۰۲ را اعلام و بر این اساس مقرر شد، کنکور سال آینده همانند امسال و بدون تاثیر قطعی معدل برگزار شود؛ اما شورای عالی انقلاب فرهنگی با اعلام خبر، ابلاغ ماده واحده "تکمیل و اصلاح موادی از سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی (پس از پایان متوسطه) " از سهم ۴۰ درصدی قطعی نمرات امتحانات نهایی پایه دوازدهم در سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ خبر می‌دهد.

پیش از این عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش که متولی برگزاری کنکور سراسری است، گفته بود: اگر مصوبه کنکوری تا ۱۵ تیر ماه ابلاغ نشود، کنکور سال آینده همانند امسال برگزار می‌شود.

با وجود عدم ابلاغ مصوبه کنکوری تا ۱۵ تیر، سازمان سنجش در تاریخ ۲۲ تیر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به ضرورت ابلاغ شیوه‌نامه آزمون سراسری سال ۱۴۰۲،  کنکور سال آینده بر مبنای قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب سال ۱۳۹۲ مجلس شورای اسلامی و اصلاحیه آن در سال ۱۳۹۵ همانند آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.  تغییرات جزئی مورد نیاز و مصوب شورای سنجش و پذیرش برای آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد و در صورت ابلاغ هرگونه قانون یا مصوبه جدید، تغییرات برای آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ و به بعد اعمال خواهد شد.
حال با توجه به اینکه مصوبه کنکوری روز گذشته "شنبه ۲۵ تیر ماه" از سوی رئیس جمهور ابلاغ شده است، وضعیت برگزاری کنکور ۱۴۰۲ از سوی تعداد زیادی از دانش آموزان محل پرسش است.
با توجه به اینکه سازمان سنجش پیش از این در اطلاعیه خود اعلام کرده بود، "در صورت ابلاغ هرگونه قانون یا مصوبه جدید، تغییرات برای آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ و به بعد اعمال خواهد شد" وضعیت برگزاری کنکور ۱۴۰۲ همانند کنکور ۱۴۰۱ و بدون تاثیر قطعی معدل است.
به نظر می‌رسد هر گونه تغییر در این روند منجر به سردرگمی بیشتر و اضطراب هزاران دانش‌آموزی خواهد شد که داوطلب کنکور ۱۴۰۲ هستند.

معاون ستاد نقشه جامع علمی کشور: کنکور را سالی دوبار برگزار می‌کنیم

معاون ستاد نقشه جامع علمی کشور درباره مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: کنکور در سال دو بار می‌تواند برگزار شود و آزمون دو سال اعتبار خواهد داشت.

رجبعلی برزویی معاون ستاد نقشه جامع علمی کشور در ارتباط با خبر ۲۱ درباره مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی که توسط رئیس جمهور ابلاغ شد افزود: این مصوبه سه تفاوت اصلی نسبت به کنکور امسال خواهد داشت؛ اول این که کنکور در سال دو بار می‌تواند برگزار شود و آزمون دو سال اعتبار خواهد داشت، دوم این که دروس عمومی بیشتر در بخش تشریحی و سوابق تحصیلی اثرگذار و اعمال خواهد شد و آزمون اختصاصی صرفاً از دروس تخصصی خواهد بود و آخرین تغییر اصلی این است که در مهر ۱۴۰۲ برای ورودی‌های جدید یعنی برای کنکوری‌ها ۴۰ درصد سابقه تحصیلی و ۶۰ درصد آزمون اختصاصی ملاک عمل خواهد بود.
البته اطلاع رسانی باید یک سال قبل یعنی تا پایان شهریور انجام شود و شورای سنجش و پذیرش فرصت دارد این مصوبه را اعلام کند این مصوبه به موقع توسط رئیس جمهور ابلاغ شد، امیدواریم شورای سنجش و پذیرش دانشجو و زیرمجموعه‌ها در راستای عملیاتی کردن این مصوبه گام بردارند.
آقای برزویی در پاسخ به این پرسش که آیا تکلیف سازمان سنجش برای اجرای کنکور سال ۱۴۰۲ مشخص شد تصریح کرد: در این مصوبه آمده است که اطلاع رسانی برای مواد درسی، مواد آزمون اختصاصی، معدل دیپلم و همه ضرایب آن‌ها در قالب سوابق تحصیلی می‌آید و تا شهریور برای اعلام مهلت است لذا شورای سنجش و پذیرش می‌تواند تا قبل از شهریور آئین نامه‌های اجرایی، مواد درسی و ضرایب آن را مشخص و ابلاغ کند.
معاون ستاد نقشه جامع علمی کشور در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر اینکه آیا در قانون بازه زمانی ۱۵ تیر که سازمان سنجش اعلام می‌کرد وجود دارد گفت: در قانون سنجش و پذیرش چنین آئین نامه‌ای وجود ندارد این پانزدهم یک عرف است که بعد از کنکور معمولاً کنکور بعد را تعیین تکلیف می‌کنند و قانونی وجود ندارد، اما مصوبه شورای عالی صراحتاً به این موضوع پرداخته و یک قانون ایجاد کرد و در این قانون آمده که پایان شهریور هر سال مواد درسی، ضرایب و سیاست‌های کنکور سال بعد باید اطلاع رسانی شود. ولی ما قبلاً قانونی برای کنکور سراسری نداشتیم، ضوابطی برای تحصیلات تکمیلی بود، ولی در کنکور سراسری چنین چیزی نداشتیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->