نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟ دو کشته بر اثر حادثه رانندگی درمحور قدیم تهران-ساوه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی | خون خشک شده بهتر از خون مایع است تصویب افزایش حقوق نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در لایحه بودجه ۱۴۰۳ تامین کامل امنیت آزمون سراسری ۱۴۰۳ در مشهد | گزارشی از تقلب ارائه نشده است
سرخط خبرها

معاون وزیر علوم: فرزندان شهدا باید روایتگر مجاهدت‌های خاموش پدرانشان باشند

  • کد خبر: ۱۱۷۶۰۷
  • ۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۱
معاون وزیر علوم: فرزندان شهدا باید روایتگر مجاهدت‌های خاموش پدرانشان باشند
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات فناوری گفت: در واقع فرزندان ایثارگر و شهدا می‌تواند روایتگر مجاهدت‌های شهدا باشند، مجاهدت‌هایی که به تصویر کشیده نشده است؛ بنابراین این رسالت شما را بیشتر می‌کند در دوره‌ای که تاکید بر این است که در عرصه جهاد تبین گام برداریم به نظر می‌رسد پرچمداران این عرصه شما هستید، روایت‌های خاموشی که توسط شما فرزندان شهدا و ایثارگر باید به نطق در آید.

گروه جامعه | شهرآرانیوز؛ عبدالحسین کلانتری در مراسم اولین طرح بصریت‌افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر سراسر کشور که در دانشگاه فردوسی برگزار شد، اظهار کرد: خرسندم در جمع دانشجویانی هستم که یادگار ایثار و شهادت، جهاد و فراتر از جنگ هستند و عطر و بوی آن‌ها در دانشگاه‌های ما پیچیده است. پاسداست فرهنگ ایثار و شهادت در واقع پاسداست شهدا و فرزندان ایثار و شهادت است.

وی افزود: اگرسخنان مقام معظم رهبری را سرلوحه خود و سیاست‌ها و برنامه‌های خود قرار دهیم؛ گام‌های زیادی را در عرصه‌های مختلف مرتبط و خاصه در حوزه دانشگاه بر خواهیم داشت و رسالت ما را سنگین می‌کند و ظرفیت کثیری که در این گروه اجتماعی در دانشگاه وجود دارد را بیش از بیش بر ما روشن می‌کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات فناوری بیان کرد: فرزندان شاهد و ایثارگر تداوم بخش فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه‌ها هستند. به قول سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی شاید جنگ خاتمه یافته باشد، اما جهاد کماکان ادامه دارد و اتفاقا این فرهنگی است که در عرصه‌های جدید جهادی به آن به ویژه در عرصه جهاد علمی به آن محتاج هستیم.

کلانتری خاطرنشان کرد: در واقع فرزندان ایثارگر و شهدا می‌تواند روایتگر مجاهدت‌های شهدا باشند مجاهدت‌هایی که به تصویر کشیده نشده است؛ بنابراین این رسالت شما را بیشتر می‌کند در دوره‌ای که تاکید بر این است که در عرصه جهاد تبین گام برداریم به نظر می‌رسد پرچمداران این عرصه شما هستید، روایت‌های خاموشی که توسط شما فرزندان شهدا و ایثارگر باید به نطق در آید.

وی اضافه کرد: گام دوم انقلاب اسلامی که بخش مهم آن به جهاد علمی اختصاص دارد، محتاج فرهنگی است که ریشه در فرهنگ ایثار و شهادت دارد که از قضا دانشجویان منتسب به این خانواده‌ها می‌توانند در دانشگاه‌ها در این مسیر گام جدی داشته باشند و تحول عظیمی و عمیقی ایجاد کنند چرا که فرزندان شهدا و ایثارگر سرمایه‌های نمادین این کشور هستند و هویت کشور را داده و افق‌گشا هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات فناوری تصریح کرد: برخی از کشور‌ها بدون داشتن چنین سرمایه‌های برای خوداسطوره‌پردازی می‌کنند تا در این مسیر بتوانند گام بردارند؛ در صورتی که در کشور ما این سرمایه‌های موجود هستند روایت‌های خوبی صورت گرفته، اما واقیت این است که این روایت‌ها کاملا ناقص بوده واز قضا روایت‌های خاموشی وجود دارد که شما می‌توانید اغراق کنید و به زبان بیاورید. شهدا پایه‌های هویتی و افق تمدنی کشور ما را می‌سازند و به سادگی نباید از آن‌ها گذشت.

کلانتری گفت: هر یک از این بزرگواران گره‌گشا هستند و فقط گره گشایی مبتنی بر مکانیزم‌های غیبی و معنوی نیست بلکه مکانیز‌های فرهنگی و اجتماعی که در جوامع عمل می‌کند ظرفیت‌ها، ظرفیت‌های عظیمی است که باید به آن پرداخت و جا دارد برادران در مجموعه شاهد و ایثارگر در سازمان دانشجویی به این وجه از موضوع نیز به صورت علمی و نظری پردازند و این ظرفیت‌تا را به تصویر بکشند

وی ادامه داد: شبکه‌سازی دانشجویان شاهد و ایثارگر در مقیاس دانشگاهی، استانی و ملی بسیار رهگشا است. به عنوان فردی که با فضای فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها انسی دارم و حوزه کاری بنده است عرض می‌کنم که به شدت به کمک شما بزرگواران نیاز داریم و هیچ کس بهتر از شما نمی‌تواند عمل کند، زیرا شما روایت‌گر ابعادی از فرهنگ ایثار و جهاد هستید که در روایت‌های دست دوم قابل لمس نیست.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات فناوری عنوان کرد: اگر فرهنگ توسط شما در مقیاس دانشگاهی استانی و کشور بسط پیدا کند، بسیاری از مسایل فرهنگی دانشگاه‌ها کم خواهد شد و تجربه و تحقیقات نشان جناح‌بندی‌های سیاسی، اجتماعی، قومی و زبانی است، زیرا و زمانی که پای شهدا به میان می‌آید بسیاری از مسایل کشور منحل می‌شود.

کلانتری اظهار کرد: تجربه راهیان نور، سفر عتبات و مراسمات مرتبط با حاج قاسم و شهدا و شب‌های خاطره در قیاس با بسیاری از مراسم‌های دیگر بسیار گره گشا به جهت پیوند عمیق هویتی بین افراد با سلایق فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است که باید آن را شبکه‌ای و هم‌افزا کنیم.

وی افزود: کانون شهدا در دانشگاه‌ها وجود دارد و بچه‌های شاهد و ایثار گر بابد این کانون‌ها را راه‌اندازی کنند و ما نیز حمایت خواهیم کرد تا برنامه‌های مرتبط در این زمبنه شکل بگیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات فناوری خاطرنشان کرد: صادقانه بگوییم از یک فعالیت علمی، فناورانه و پروهشی سکولار اتفاقی برای کشور نخواهد افتاد، اما زمانی کار جدی و گام بلندی برداشته می‌شود که مبتنی بر ایثار و فداکاری باشد و به همین دلیل است که رهبر بار‌ها اعلام کرده ما به جهاد علمی نیاز داریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->