دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست رئیس‌جمهور: تصادفات جاده‌ای نگران‌کننده و نقطه مقابل نشاط اجتماعی است سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد جدید به تصویب دولت رسید | افزایش جریمه رانندگی تصویب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان اسکان بیش از ۴۰ هزار زائر نوروزی در بوستان غدیر مشهد (۸ فروردین ۱۴۰۳) مراسم وداع با پیکر شهید حاج ابوالفضل لطیف زاده در مشهد (۸ فروردین۱۴۰۳) + ویدئو
سرخط خبرها

وزیر کشور: بیش از ۲میلیون نفر در طرح ساماندهی اتباع خارجی ثبت‌نام کردند

  • کد خبر: ۱۱۷۶۷۹
  • ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰
وزیر کشور: بیش از ۲میلیون نفر در طرح ساماندهی اتباع خارجی ثبت‌نام کردند
وزیر کشور درباره اجرای طرح ساماندهی اتباع خارجی گفت: یک مرحله از شناسایی اتباع به پایان رسید و در فرصت اعلامی حدود ۲میلیون و چند صدهزار نفر ثبت‌نام کرده و شناسایی شدند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ احمد وحیدی وزیر کشور درباره آخرین وضعیت تشکیل سازمان ملی مهاجرت گفت: لایحه تقدیمی دولت هم‌اکنون در مجلس شورای اسلامی بوده و در کمیسیون مربوطه درحال بحث و بررسی است.

وی با بیان اینکه لایحه هنوز به صحن مجلس نرفته، ابراز امیدواری کرد زودتر به تصویب نمایندگان برسد.

وزیر کشور هم‌چنین در پاسخ به سوالی درخصوص آخرین وضعیت اجرای طرح ساماندهی اتباع خارجی که اخیرا انجام شد، خاطرنشان کرد: یک مرحله از شناسایی اتباع به پایان رسید و در فرصت اعلامی حدود دو میلیون و چند صدهزار نفر ثبت‌نام کرده و شناسایی شدند. موضوع هم‌اکنون در مراحل بعدی به‌جهت ساماندهی بر اساس راهبردهای تنظیم‌شده است تا برای اقشار مختلف مهاجرین چه نوع اقداماتی انجام بگیرد. آنانی هم که وارد چرخه شناسایی و احراز هویت نشدند، طبیعتا باید به کشور افغانستان بازگردند.

وحیدی هم‌چنین درباره تعداد کسانی که در این طرح نام‌نویسی کردند، اظهار داشت: گفته می‌شود که حدود چندصد هزار نفر نیامدند اما نمی‌توان به قطعیت آمار را اعلام کرد. تعدادی از قبل بودند و با احتساب آنانی که الان ثبت‌نام کردند، تقریبا می‌توان گفت بیش از ۸۰درصد اتباع شناسایی شده‌اند و آن میزان باقی‌مانده هم باید به مراکز احراز هویت مراجعه کنند تا بتوان برنامه‌ریزی مناسبی داشت.

این درحالی است که پیش از این آیت الله رئیسی رئیس جمهور درباره ساماندهی کردن مهاجرین و اتباع خارجی حاضر در کشور و تشکیل سازمان ملی مهاجرت گفته بود: تهیه شناسه برای کلیه اتباع خارجی لازم است، به‌نحوی که هم هویت و نقل و انتقال بین شهری، مسائل کسب و کار، ازدواج و شخصیه آنان در نظر گرفته شود.

رئیسی تصریح کرده بود که ملت ایران از افاغنه پذیرایی می‌کند و این پذیرایی منافاتی با تهیه شناسه و اعمال مدیریت ندارد.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->