اعمال‌قانون ۱۴۲۰ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۱۴ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) برای دکتر محمدتقی صراف شیرازی، چشم امید مادران مشهدی درباره چگونگی آموزش سواد مالی به فرزندان و لزوم آن ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و هسته مرکزی شهر مشهد | فوت راکب موتور سیکلت در تصادف با کامیونت (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (شنبه یکم اردیبهشت ١۴٠٣) | افزایش ابرناکی و وزش باد شدید طرح دغدغه‌های شهروندان با فرماندار مشهد برای تهیه مسکن ملی حریق در یک مهمان‌پذیر اطراف حرم رضوی اطفا شد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) قرعه‌کشی زمین برای خانه‌دار‌شدن ۵۰۰ خانواده روستایی در شهرستان مشهد سرطان روده بزرگ به لحاظ تعداد مبتلا در جایگاه سوم قرار دارد زیرمیزی در کار حقوقی جزئیاتی تازه از کشف نیم‌تن مواد مخدر در تایباد بیمارستان‌های کودک در مشهد خدمات درمانی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ارائه می‌دهند به‌صدا‌درآمدن زنگ‌خطر شیوع آبله‌مرغان، سرخک و آنفلوانزا در خراسان‌رضوی افزایش دوبرابری زندانیان مهریه و پرونده‌های قضایی در پی گران‌شدن سکه احتمال افزایش ۲۵ درصدی بودجه طرح «امنیت غذایی» ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

جان باختن ۱۱ بیمار کرونایی در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۱۷۸۳۹
  • ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
جان باختن ۱۱ بیمار کرونایی در خراسان رضوی
رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با اوجگیری هفتمین دوره شیوع کرونا، میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری نیز افزایش یافت به طوری که در پنج روز اخیر ۱۱ فوتی در استان به ثبت رسیده است.

دکتر محمد پهلوان روز چهارشنبه افزود: هر ۱۱ مورد فوتی ناشی از کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده‌اند که سه مورد آن  دیروز - ۲۸ تیرماه-  و هشت مورد آن روزهای ۲۴، ۲۵، ۲۶ و ۲۷ تیر ماه فوت کرده اند.

وی ادامه داد: این در حالی است که از ۲۹ خردادماه تا ۲۳ تیرماه امسال تنها سه مورد فوتی ناشی از کرونا در استان خراسان رضوی ثبت و گزارش شده بود.

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: هم اکنون میزان بیماران بستری شده مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سراسر استان خراسان رضوی با رشد بیش از ۱۰۰ درصدی طی ۱۰ روز گذشته از ۱۹۸ به ۳۹۸ بیمار رسیده است که ۶۹ نفر آنان بدحال و در بخش‌های مراقبت‌های ویژه، مراحل درمانی خود را می‌گذرانند.

پهلوان شمار مبتلایان به کرونا در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد را نیز ۳۱۰ نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۵۴ نفر بدحال بوده و در بخش‌های مراقبت‌های ویژه این بیمارستان‌ها بستری و تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: همچنین هم اینک روزانه ۱۶۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان خراسان رضوی بستری می‌شوند که ۱۲۵ نفر از این بستری شدگان روزانه مربوط به بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند.

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته هزار و ۱۰۸ بیمار سرپایی قطعی یا مشکوک به کووید ۱۹ به بیمارستان‌ها و مراکز ۱۶ ساعته خدمات سلامت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه کرده‌اند.

پهلوان افزود: برای پیشگیری از شیوع کرونا و نیز جلوگیری از ورود به وضعیت نارنجی، علاوه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، تزریق دز یادآور واکسن کرونا بسیار مورد تاکید است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۲۸۹ هزار و ۵۴۲ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۱ هزار و ۵۳۲ تن رسیده است.

۶۴۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ هم در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۶۴ میلیون و ۷۱۷ هزار و ۴۸۹ دُز اول، ۵۸ میلیون و ۷۹ هزار و ۹۵۴ دُز دوم و ۲۸ میلیون و ۶۰۲ هزار و ۵۲۴ دُز سوم واکسن کرونا در کشورتزریق شده است و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۱ میلیون و ۳۹۹ هزار و ۹۶۷ دُز رسیده است.

در حال حاضر ۱۵ شهرستان کشور در وضعیت قرمز کرونایی، ۳۵ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۰۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۹۰ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->