گل محمدی در آستانه شکایت از پرسپولیس تغییرات در پرسپولیس کلید خورد فرجی در آستانه جدایی از پرسپولیس شاید رفتن گل محمدی به تراکتور منتفی شود احتمال تکرار بازی جنجالی در لیگ یک بازگشت ماشاریپوف به تمرینات استقلال قرارداد طارمی و اینتر نهایی شد شکایت پلیس فراجا از دروازه‌بان استقلال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آث میلان و اینترمیلان| جنگ خونین بر سر قهرمانی ویدیو گل سردار آزمون به بولونیا برای رم جانشین دانیال اسماعیلی فر استارت زد وعده زنوزی به یحیی گل محمدی: چند ستاره می‌گیریم نعمتی و عبدی در شوک حضور گل‌محمدی قهرمانی پرسپولیس در دستان یحیی پخش زنده بازی آث‌میلان و اینتر در سری‌آ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و کویت در جام ملت‌های آسیا| قاطع‌تر از همیشه اعتراض پرسپولیس به محرومیت اسماعیلی‌فر برابر سپاهان | دانیال باید برابر آلومینیوم غایب باشد حذف غیرمنتظره ژاپن از جام ملت‌های آسیا | غیبت سامورایی‌ها در جام جهانی پخش زنده بازی ایران و کویت در جام ملت‌های فوتسال آسیا + تماشای آنلاین واکنش پتروشیمی خلیج‌فارس به خرید استقلال + عکس زمزمه برکناری علی خطیر بعد از واگذاری استقلال به هلدینگ خلیج فارس
سرخط خبرها
تاریخ‌نگاری حضور تیم‌های فوتبال مشهدی در مسابقات کشوری - سال ۱۳۶۸ قسمت پنجم

وقتی ۱۸ هزار هوادار نساجی پیام را تشویق کردند!

  • کد خبر: ۱۱۷۹۵۵
  • ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸
وقتی ۱۸ هزار هوادار نساجی پیام را تشویق کردند!

حسین نخعی‌شریف | شهرآرانیوز؛ پیامی‌ها که تقریبا از ماندن در لیگ مطمئن شده بودند، در یک بازی بی‌هدف و بی‌انگیزه جمعه ۱۹ آبان در ورزشگاه شهید شیرودی مهمان بانک سپه تهران بودند؛ دیداری که فقط هزار نفر تماشاگر داشت. بانکی‌ها همان نیمه اول حساب خود را با دو گل دقایق ۱۵ مجید معصوم‌بیگی و ۳۴ هادی آهنگران پر کردند. بانکی‌ها در این نیمه اگر هوشیارتر بودند، تعداد گل‌هایشان دوبرابر می‌شد، اما اصرار آن‌ها به رساندن توپ به مربی‌بازیکنشان، یعنی هادی آهنگران، مانع این مهم شد. نیمه دوم بانکی‌ها به پس‌اندازشان قانع بودند و پیامی‌ها به‌جز ۱۰ دقیقه آخر، تلاش خاصی نکردند که حاصل آن هم گل دقیقه ۸۶ حسن اصغری با شوتی دیدنی بود.

لیگ فدای دردانه‌های تهرانی

بازی‌های لیگ قدس که از هفته چهارم نیم‌فصل اول نسبتا خوب و مطابق برنامه پیش رفته بود، در نیم‌فصل دوم با چالش جدی روبه‌رو شد که علت آن هم حضور تیم‌ملی در رقابت‌های دوستانه و مربیگری هم‌زمان علی پروین در تیم‌ملی و پرسپولیس، شرکت استقلال در جام دوستانه میلز هندوستان و همچنین حضور تیم‌های خارجی مانند واشاش مجارستان و تورنوای بلغارستان در تهران و مسابقه با عزیزدردانه‌های فدراسیون یعنی استقلال و پرسپولیس بود.

به این‌ها اضافه کنید حضور هم‌زمان این دو تیم را در رقابت‌های باشگاه‌های تهران و فرارسیدن فصل سرد سال، بارش و لغو مکرر مسابقات و البته مسابقات گرامیداشت دهه فجر و حضور دو تیم فوتبال امید لهستان و شوروی در ایران. این بی‌نظمی و فداشدن بیست تیم به‌دلیل دو تیم تا جایی پیش رفت که در گروه یک تیم‌ها هجده بار به میدان رفته بودند، ولی پرسپولیس فقط ۱۰ بازی برگزار کرده بود. استقلال هم در گروه دوم به‌نسبت نوزده بازی سایر تیم‌ها فقط دوازده‌بار به میدان رفته بود! در چنین اوضاع‌واحوالی پس از حدود چهل روز از آخرین بازی پیام در لیگ، نماینده مشهد برای دومین‌بار عازم انزلی شد تا به‌مصاف ملوان برود.

یک امتیاز حاصل دوبار سفر به انزلی

پیامی‌ها ۱۰ آذر به انزلی رفته بودند، اما به‌دلیل بارش باران دیدارشان لغو شده بود، پس دوباره شال‌وکلاه کردند و جمعه اول دی‌ماه در زمین گل‌آلود انزلی به‌مصاف قو‌های سپید رفتند. پیامی‌ها با بستن بازی و استفاده از قدرت دوندگی بازیکنانشان فرصت نزدیک‌شدن گیلانی‌ها به دروازه‌شان را ندادند تا ۱۰ هزار تماشاگر حاضر، بهمن صالح‌نیا و شاگردانش را زیر رگبار انتفاد بگیرند. ملوانان پنج دقیقه پس از شروع نیمه دوم با فرار خوب محمد احمدزاده و پاس عمقی‌اش توسط فاضل قدیری به گل رسیدند، اما تعویض اشتباه صالح‌نیا و بیرون‌کشیدن محمود فکری باعث شد میانه میدان در اختیار پیامی‌ها قرار بگیرد.

مجید حسینی‌پور با یک توپ‌قاپی زیبا و جاگذاشتن دو دفاع میانی ملوان، در دقیقه ۷۷ بازی را به تساوی کشاند و بعد از آن هم پیام با همه توان از تک‌گلش محافظت کرد. حمید شمسی و محمد تشکری، دو مدافع میانی پیام، در این بازی حربه ملوانی‌ها را که سانتر از دوجناح و ضربات سر بود، کاملا خنثی کردند تا بهترین بازیکنان مسابقه لقب بگیرند. دریافت سه اخطار برای بازیکنان پیام نشان‌دهنده فشار ملوانان در این دیدار بود.

بهره‌برداری از اختلاف شمالی‌ها

پیامی‌ها که در هفته نوزدهم با قرعه استراحت روبه‌رو بودند، باتوجه‌به بی‌نظمی‌های لیگ بعد از این استراحت در چارچوب هفته بیست‌ودوم عازم مازندران شدند. پیام جمعه ۸ دی در روز‌هایی که آتش اختلاف در فوتبال مازندران شعله‌ور بود، به‌مصاف نساجی رفت. اختلاف تماشاگران با هیئت و بازیکنان باعث شده بود بازی به‌جای قائمشهر در ساری برگزار شود، اما بازهم ۱۸ هزار نفر در ورزشگاه حاضر شده بودند و عجیب اینکه یک‌صدا هم پیام را تشویق می‌کردند!

آن‌ها حتی در ابتدای بازی با پرتاب سنگ باعث مصدومیت یکی از بازیکنان نساجی شدند و در طول بازی هم مانع اجرای بازی همراه با آرامش شدند، به‌گونه‌ای که رحیم دست‌نشان دوبار قصد بیرون‌کشیدن تیمش را داشت، اما مسئولان مانع این کار شدند. در پایان بازی هم جمعی از تماشاگران قصد حمله به دفتر هیئت فوتبال مازندران را داشتند که با ورود نیرو‌های شهربانی، کار فیصله یافت. در چنین فضایی که قطعا هیچ بار فنی نداشت، پیامی‌ها نهایت استفاده را بردند و با تک‌گل دقیقه سه غلامرضا اصغری، نتیجه بازی را به‌نفع خود نوشتند.

شکست مقابل تیم بدون پیروزی

دو تیم کاوه و پیام مطابق جدول بازی‌ها باید دیدارشان قبل از بازی پیام و نساجی برگزار می‌شد، اما برنامه‌ریزی کاملا از دست فدراسیون خارج شده بود و آن‌ها به هر طریق ممکن می‌خواستند تعداد بازی‌های پرسپولیس و استقلال را به سایر تیم‌ها برسانند. پیامی‌ها جمعه ۲۲ دی با پانزده امتیاز اندوخته، در ورزشگاه تختی بندرعباس به‌مصاف کاوه بندرعباس، تیم سقوط‌کرده گروه، رفتند و با گل دقیقه بیست محسن قلاب‌زاده، بازی را واگذار کردند تا اولین پیروزی نماینده هرمزگان در این مسابقه رقم بخورد و با شش امتیاز منتظر اعلام زمان بازی آخرشان با پرسپولیس باشند.

درست مثل پیام که با این بازی در اصل لیگ برایش تمام شده بود، چون بازی با پرسپولیس نه‌تن‌ها تغییری در سرنوشتش نداشت، بلکه نتیجه آن در رتبه نهم این تیم هم تغییری ایجاد نمی‌کرد. رتبه دهم با یازده امتیاز در اختیار استقامت یزد بود که آن‌ها هم فقط یک دیدار با پرسپولیس در پیش داشتند. درحالی‌که پرسپولیس فقط یازده‌بار به میدان رفته بود و ۹ دیدار معوقه در پیش داشت!

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->