برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟ «نردبان آسمان» به کتاب‌فروشی‌ها آمد صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تجلیل از کارگردان فلسطینی در جشنواره فیلم سارایوو فیلم‌های اولین هفته اردیبهشت ۱۴۰۳ (۶ و ۷ اردیبهشت) + زمان پخش
سرخط خبرها

مجازی‌بازها، حلقه وصل مردم و ارزش‌های انقلاب + ویدئو

  • کد خبر: ۱۱۸۰۷۸
  • ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴
مجازی‌بازها، حلقه وصل مردم و ارزش‌های انقلاب + ویدئو
دورهمی باشگاه مجازی‌های انقلابی در حالی که به حدود ۵ هزار عضو رسیده است، چهارمین سالگرد تولد خود را با حضور اعضای مشهدی خود و به دنبال تجدید پیمان و اهداف خود در مشهد برگزار شد.

گروه فرهنگ | شهرآرانیوز؛ چهارمین دورهمی باشگاه مجازی‌های انقلاب پس از مدتی توقف به دلیل کرونا، عصر پنجشنبه، ۳۰ تیر ماه در سالن سپید مشهد با حضور مهمانان ویژه‌ای برگزار شد. اعضای باشگاه مجازی‌های انقلاب که از جوانان و نوجوانان دهه هشتادی و نودی تشکیل شده، در حال حاضر خود را ۵ هزارتایی می‌بیند. نوجوانان و جوانانی که فارغ از مررز‌های جغرافیایی یک دورهمی بزرگ تشکیل داده‌اند و موضوعات بزرگ و روز دنیا و ایران را رصد کرده و به زبانی جریان‌ساز برای واقعیت‌های جامعه در دل فضای مجازی تبدیل شده‌اند. جوان‌هایی که به دنبال ترویج گفتمان ارزش‌های انقلابی آماده نبرد بدون اسلحه در تقابل با حملات دشمن هستند.

حجت‌الاسلامی سعید، امام جمعه سابق لواسان در خصوص تاثیر جوانان مجازی‌باز انقلابی در اغنای سواد رسانه‌ای به مخاطبین بیان کرد: تصور می‌کنم که در یک جنگ شناختی قرار داریم. هر طرفی می‌خواهد که شناخت مخاطب خود را به سمت خودش جلب کند. دشمن ما از روش‌های شیطانی استفاده می‌کند و، چون به طبیعت انسان توجه دارد تا حد زیادی موفق شده است. ما باید از جهت رحمانی وارد این قضیه شویم، یعنی به فطرت مخاطب خود دست پیدا کنیم. اگر بتوانیم این کار را انجام دهیم، در جهاد تبیین و اغنای سواد رسانه‌ای به مخاطبین قطعا موفق خواهیم شد. اگر بخواهیم روش دشمن را تقلید کنیم، نمی‌توانیم آنچه که می‌خواهیم را به مخاطب اغنا کنیم.

وی ادامه داد: دوستان مجازی انقلابی می‌توانند میان مردم و ارزش‌های انقلاب حلقه وصل باشند. باید ارزش‌های انقلاب را که ارزش اسلامی است را برای مردم روشن و تببین کرده و مردم را وارد عرصه صحنه کرده و از حالت انفعال خارج کنند. این روشی است که امام خمینی (ره) به ما آموخته است. امام (ره) مردم را به صحنه آورد. امام به تنهایی کاری انجام نمی‌داد و برای انقلاب مردم را وارد عرصه کرده بود.

همچنین حجت‌الاسلام سرلک نیز در این خصوص خاطرنشان کرد: اغنای سواد رسانه‌ای توسط مجازی‌باز‌های انقلابی به مخاطبین، بستگی به مسیر دارد. قانع کردن آدم‌ها جزییات زیادی دارد. قانع شدن نتیجه اطمینان است و ریشه اطمینان صداقت است. اگر مخاطب احساس کند، آدم صادقی هستید به شما اطمینان می‌کند. از همین رو قرآن می‌گوید که از صادقین باشد. فضای مجازی نباید ما را فریب دهد و جوسازی‌ها ما را منفعل نکند.

وی تاکید کرد: راجع به مسیر درستی که انتخاب کرده‌ایم حتما آگاهی داشته باشیم. قطعا چنین کسی می‌تواند مخاطبین خود را نسبت به اهداف و آرمان‌هایش تا حدود زیادی قانع کند، اما آدم‌هایی که مدام تغییر می‌کنند، کسانی هستند که در مسیر آسیب می‌بینند و به دیگران نیز آسیب وارد می‌کنند. اصل است که در این مسیر به هدفمان ایمان داشته باشیم و از مسیر صداقت و پاکی فاصله نگیریم.

سرلک در خصوص نقش مجازی‌باز‌های انقلابی در ایجاد شفافیت پیرامون شایعات گوناگون در حوزه‌های مختلف، تاکید کرد: حتما باید مجوعه‌ای و تیمی عمل کرد. باید به جبهه و جریان تبدیل شد و تقسیم کار کنیم و در کنار یکدیگر باشیم تا خلاء‌ها را پر کنیم. کسانی که در این میدان وارد می‌شوند توانایی‌های دیگران را بشناسند.

همچنین محسن داوری، فرماندار مشهد در حاشیه برگزاری این رویداد اظهار کرد: حوزه و مرز انقلاب اسلامی تراز بالایی دارد. تراز آن در یک مرز کشوری خلاصه نمی‌شود، بلکه مرز آن بین‌المللی است، لذا انسان‌های انقلابی در یک مرز قرار نمی‌گیرند و باید در تمام امور حضور داشته باشند. از همین رو نیرو‌های انقلابی در همه جا، یعنی فضای واقعی و مجازی باید فعالیت داشته باشند.

وی اضافه کرد: امروز فضای مجازی، دیگر مجازی نیست. هرکسی که در فضای انقلابی فعالیت دارد، باید در فضای مجازی نیز اثرگذار باشد. در حال حاضر که نوجوانان و جوانان در این فضا حضور بیشتری دارند، فعالیت جوانان انقلابی در آن بیشتر احساس می‌شود و این جوانان باید انقلاب را با تصویر جدید‌تری به همگان معرفی کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->