سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مهلت یک هفته‌ای رئیس مجلس به دولت برای اصلاح افزایش حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی به پایان رسید (۴ مردادماه ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۱۸۶۹۱
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
  • ۱
مهلت یک هفته‌ای رئیس مجلس به دولت برای اصلاح افزایش حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی به پایان رسید (۴ مردادماه ۱۴۰۱)
علی اکبر عیوضی گفت: افزایش ۳۸ درصدی به اضافه‌ی مبلغ ثابت، حاصل ساعت‌ها کار کارشناسی در شورایعالی کار و چندین نشست طولانی این شوراست؛ این عدد کاملاً کارشناسی شده است و نمایندگان دولت پای آن را امضا کرده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، امروز سه شنبه چهارم مرداد، مهلت یک هفته‌ای رئیس مجلس به دولت برای اصلاح مصوبه‌ی افزایش مستمری بازنشستگان به پایان می‌رسد؛ بازنشستگان در انتظار اصلاح مصوبه و اعمال افزایش مصوب شورایعالی کار برای تمام مستمری‌بگیران هستند، اما به گفته‌ی علی اکبر عیوضی (عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تهران)، اظهارات روز گذشته‌ی رئیس جمهور از احتمال صرف زمان بیشتر برای مشخص شدن نتیجه خبر می‌دهد.

او می‌گوید: روز گذشته ما در انتظار خبر خوش سخنگوی دولت بودیم؛ منتظر بودیم بیایند و در رسانه‌ها اعلام کنند افزایش حقوق بازنشستگان براساس مصوبات مزدی شورایعالی کار اصلاح شده است، اما با اظهاراتی مواجه شدیم که ما را نگران کرد.

رئیس جمهور روز گذشته در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت گفت: چنانکه پیش از این هم بار‌ها اعلام شده، دولت به طور کامل در جریان مسائل اقتصادی جامعه و معیشت اقشار مختلف از جمله بازنشستگان قرار دارد و توجه به این مسئله حیاتی و تلاش برای بهبود آن، لحظه‌ای از اولویت‌های اینجانب خارج نشده است.

وی افزود: بررسی موضوع حقوق بازنشستگان در مسیر‌های کارشناسی قرار دارد، بخش‌های مرتبط با این موضوع مکلف هستند هرچه سریعتر تصمیمات مؤثر و منطبق با قانون و به نفع معیشت بازنشستگان، هرچه سریعتر ابلاغ و اجرا کند.

عیوضی در ارتباط با «مسیر‌های کارشناسیِ» مورد نظر رئیس جمهور گفت: در اردیبهشت سازمان تامین اجتماعی افزایش مستمری بازنشستگان را براساس مصوبات شورایعالی کار و با استناد به ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی به دولت ارائه داد؛ دولت باید به روال هر سال این پیشنهاد کارشناسی شده را می‌پذیرفت؛ وقتی ماده ۹۶ می‌گوید افزایش مستمری براساس افزایش هزینه‌های زندگی و هیچ متر و معیاری برای «افزایش هزینه‌های زندگی» به جز محاسبات و مصوبات شوریعالی کار نداریم، وقتی در شورایعالی کار، سه وزیر دولتی و یک نماینده ارشد سازمان برنامه و بودجه حضور دارند و اعداد و ارقام با امضای این افراد مصوب می‌شود، دیگر نیازی به کارشناسی دوباره نیست. مگر دولت امضا نداده که افزایش مزد سایر سطوح ۳۸ درصد به اضافه‌ی مبلغ ثابت باشد؟

به گفته‌ی وی، افزایش ۳۸ درصدی به اضافه‌ی مبلغ ثابت، حاصل ساعت‌ها کار کارشناسی در شورایعالی کار و چندین نشست طولانی این شوراست؛ این عدد کاملاً کارشناسی شده است و نمایندگان دولت پای آن را امضا کرده‌اند؛ پس چرا دوباره کارشناسی باید صورت بگیرد؟

این فعال صنفی بازنشستگان تاکید می‌کند: ما انتظار داریم قبل از پایان هفته مصوبه‌ی افزایش مستمری بازنشستگان براساس همان پیشنهاد قبلی سازمان تامین اجتماعی اصلاح و برای اجرا به سازمان ابلاغ شود.

منبع: ایلنا


اخبار ویژه بازنشسته‌ها در لینک زیر:

instagram.com/bazneshasteh.news

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
0
0
آقای رئیس‌جمهور لطفاً خودتان را مدیون بازنشستگان نفرمایید.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->