«بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

نشانه‌های همزمان هک شدن رایانه چیست؟

  • کد خبر: ۱۱۸۹۷۱
  • ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۴
نشانه‌های همزمان هک شدن رایانه چیست؟
یکی از بارزترین نشانه‌های آلودگی رایانه به ویروس، ظاهر شدن برنامه‌های نصب‌شده جدیدی است که شما درخواست یا نصب نکرده‌اید و درخواست دانلود نکرده‌اید.

به گزارش شهرآرانیوز، امروزه قرار گرفتن در معرض هک و هک شدن به یک امر بسیار رایج تبدیل شده است که بسیاری از کاربران رایانه با آن مواجه می‌شوند، بنابراین دانستن اینکه رایانه شما ایمن نیست ممکن است برای هر کاربر واضح نباشد، بنابراین باید همیشه به نشانه‌هایی در این زمینه توجه کنید.

توجه به اینکه ظاهر این علائم به صورت جداگانه ممکن است به معنای هک شدن دستگاه شما نباشد، اما مشاهده بیش از یک علامت با دیگری یا ظاهر شدن همه آن‌ها به این معنی است که امنیت دستگاه شما در خطر است. برخی از مهم‌ترین علائمی که تأیید می‌کند دستگاه شما هک شده است، و آنچه می‌توانید در مورد این هک انجام دهید عبارتند از:

برنامه‌های جدیدی که نصب نکرده اید
یکی از بارزترین نشانه‌های آلودگی رایانه به ویروس، ظاهر شدن برنامه‌های نصب‌شده جدیدی است که شما درخواست یا نصب نکرده‌اید و درخواست دانلود نکرده‌اید.

همچنین اگر متوجه شدید که یک افزونه مرورگر یا نوار ابزار جدید روی رایانه شما ظاهر می‌شود و آن را نصب نکرده اید، دستگاه شما دیگر ایمن نیست.

تغییر مسیر جستجوی اینترنتی
وقتی کلمه، اصطلاح یا اطلاعات خاصی را در مرورگر جستجو می‌کنید یا حتی مستقیماً به آدرس سایتی که می‌شناسید می‌روید، اما با فشار دادن ورودی، نتایج جستجو به سایت دیگری که بیشتر آن‌ها سایت‌های تجاری، تبلیغاتی یا حتی پورنوگرافی هستند، هدایت می‌شوید، احتمالا دستگاه شما هک شده است.

دلیل این امر این است که هکر معمولا بدافزاری را نصب می‌کند که به منظور افزایش درصد بازدید از آن کنترل جستجوی اینترنتی شما را برای رفتن به این سایت‌ها در دست می‌گیرد. موضوع در اینجا قبل از اینکه هدف آن آسیب رساندن به شما باشد، کاملاً منفعتی است، زیرا هکر تلاش می‌کند تا از نفوذ به دستگاه شما به طرق مختلف منتفع شود.

مأموریت‌های حیاتی غیرفعال شده اند
نشانه‌ای که نشان می‌دهد دستگاه شما خارج از کنترل شما است پیام "مدیر وظیفه غیرفعال شده است" یا همان پیام با "آنتی ویروس" هنگام تلاش برای اسکن و تمیز کردن ظاهر می‌شود و ممکن است چندین کار مانند ویرایشگر رجیستری غیرفعال شده باشد.

این امر مستلزم آن است که پس از اسکن با آنتی ویروس، سیستم را به آخرین نقطه‌ای که در آن کار می‌کرد، برگردانید و معمولاً نیاز به تهیه نسخه پشتیبان از سیستم به صورت دوره‌ای دارد و در همه سیستم عامل‌ها یک گزینه برای اینکار وجود دارد.

فعالیت مشکوک مربوط به حساب‌های شما
مهم‌ترین و برجسته‌ترین این فعالیت‌ها که از انجام آن به صورت خودکار یا بدون تمایل شما متعجب خواهید شد، ارسال ایمیل است. اگر کسی به شما در مورد نامه‌های نامناسب یا ایمیلی که از طرف شما با پیوند‌های جعلی که وعده‌های خاصی را می‌دهد به شما سخن می‌گوید، مراقب باشید و نامه‌های ارسال شده از حساب خود را بررسی کنید.

ثانیاً، ممکن است در هر حسابی که به طور خودکار از پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی به سیستم وارد می‌شود، همین مورد را پیدا کنید.

خطرناک‌ترین علامت در اینجا کلاهبرداری بانکی از پول شما است. اگر یک لینک دسترسی خودکار به حساب بانکی شما از طریق مرورگر شما وجود داشته باشد، هکر ممکن است بتواند پول شما را به حساب‌های ناشناس خود منتقل کند یا اگر مرورگر شما هر چیزی را خریداری کند به طور خودکار اطلاعات خرید یا کارت اعتباری شما را ذخیره می‌کند.

در صورت هک شدن چه باید کرد؟
– اولین چیزی که کارشناسان امنیت داده معمولا توصیه می‌کنند این است که کامپیوتر را از هر منبع اینترنتی جدا کنید و سپس یک اسکن جامع از دستگاه انجام دهید.

مطمئن شوید که یک آنتی ویروس یا ضد بدافزار نصب کرده اید که به صورت آفلاین کار می‌کند، و در اینجا برجسته‌ترین برنامه‌های جامع حفاظت از رایانه آورده شده است:

نورتون
بیت دیفندر
آویرا
پاندا
TotalAV
پس از نصب برنامه و اسکن حتما یک System Restore انجام دهید که دستگاه را به حالت قبل برگرداند و قبل از اتصال دستگاه به اینترنت گزینه Firewall را فعال کنید و در نهایت مطمئن شوید که هیچ برنامه‌ای نصب نشده است آن‌ها را در حین هک نصب کنید و در صورت وجود آن را به صورت دستی از کنترل پنل حذف کنید و سپس Add یا Delete Programs را انتخاب کنید و حذف کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->