حضور پینگ‌پنگ باز مشهدی در مسابقات انتخابی المپیک تیم ملی تنیس روی میز بانوان تاریخ و زمان بازی‌های تیم ملی ایران در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ عادل فردوسی‌پور بازنشسته شد! یک روایت بیش‌ از حد وفادارانه استقلال و پرسپولیس نقره داغ شدند تیم‌داری، مشکلی که معضل شده است طبیعت؛ مشتری جدید پرسپولیس پیشکسوت پرسپولیس، مدیرعامل سایپا شد استوری احساسی هادی چوپان با خانواده + عکس جریمه ۱۰۰۰ دلاری برای مدافع مشهدی سپاهان جشن آخر سال استقلالی‌ها در اکباتان ابلاغیه کمیته انضباطی برای پرسپولیس و استقلال فدراسیون ورزش‌های دریایی و ساحلی منحل شد! یک دروازه‌بان بدون بازی ملی‌پوش شد! قلعه نویی دیگر نوراللهی را نمی‌خواهد حذف غول‌های سپاهان از تیم ملی| چرا اسدی و مغانلو نیستند؟ تغییرات پرسپولیس بعد از واگذاری طباطبایی به پرسپولیس نمی‌آید بادیگارد مسی در راه لیگ عربستان تمرین استقلال تعطیل شد اوسمار: امیدوارم سال آینده به صدر جدول برگردیم
سرخط خبرها

نسخه مشهدی تیم‌ملی بسکتبال در قونیه

  • کد خبر: ۱۱۹۰۱۱
  • ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
نسخه مشهدی تیم‌ملی بسکتبال در قونیه
تیم‌ملی بسکتبال سه‌نفره این روز‌ها با ۳ مشهدی برای رقابت‌های کشور‌های اسلامی آماده می‌شود.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ رقابت‌های ورزشی قهرمانی کشور‌های اسلامی از ۱۷ مرداد آغاز و در ۱۰ روز در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود که در این بین، کاروان ایران در رشته‌های مختلف از حضور ورزشکاران مشهدی بسیاری بهره می‌گیرد. شاید یکی از پرمشهدی‌ترین تیم‌های ملی ورزشی ایران در این مسابقات، تیم‌ملی بسکتبال سه‌نفره است؛ تیمی که در اردوی اول تا پانزدهم مرداد که منتهی به اعزام به این پیکار‌ها می‌شود، از حضور سه چهره تأثیرگذار مشهدی بهره می‌برد.

نوید خواجه‌زاده، احسان دلیرزهان و مهدی جعفری سه بازیکن مشهدی این تیم هستند که اگر در رقابت‌های کشور‌های اسلامی که به‌میزبانی شهر قونیه ترکیه برگزار می‌شود، هم‌زمان به میدان بروند، رکوردی ویژه را به‌نام بسکتبال مشهد ثبت می‌کنند و آن حضور ۱۰۰ درصدی مشهدی‌ها در یک تیم‌ملی ورزشی است. اتفاقی که البته چندان دور از ذهن نیست و نوید خواجه‌زاده و احسان دلیرزهان دو بازیکن باتجربه‌تر مشهدی از نفرات ثابت ترکیب سه‌نفره ایران هستند و اگر مهدی جعفری جوان هم کمی بیشتر تلاش کند، ممکن است نظر کادرفنی را برای حضور در ترکیب اولیه و اصلی جلب کند.

یک‌سوم اردوی تیم‌ملی مشهدی هستند

کادرفنی تیم‌ملی بسکتبال سه‌نفره ایران درحالی اردوی دوهفته‌ای را در آکادمی ملی المپیک پیش از اعزام به رقابت‌های قهرمانی کشور‌های اسلامی در قونیه ترتیب داده است که از میان ۱۰ بازیکن دعوت‌شده به این اردو یک‌سوم آن‌ها مشهدی هستند. احسان دلیرزهان بازیکن مشهدی و باهوش نفت‌آبادان در لیگ‌برتر بسکتبال، نوید خواجه‌زاده ستاره تیم لیگ‌برتری آویژه صنعت پارسا و مهدی جعفری بازیکن جوان تیم لیگ‌یکی مهرام، سه مشهدی هستند که حالا خودشان را برای این آوردگاه بین‌المللی آماده می‌کنند تا همراه با تیم ملی بسکتبال سه‌نفره در قونیه خوش بدرخشند.

چهره جوان، مهمان جدید

احسان دلیرزهان و نوید خواجه‌زاده بازیکنان اصلی و قدیمی‌تر تیم‌ملی بسکتبال سه‌نفره به حساب می‌آیند، اما مهدی جعفری، جوان هجده‌ساله مشهدی، برای اولین‌بار و به‌عنوان رنک اول لیگ‌برتر بسکتبال ۳ در ۳ در این اردو حاضر خواهد بود. جعفری بازیکن تیم بسکتبال سه‌نفره رادین مشهد است که همین چند هفته پیش در رقابت‌های تعیین رنکینگ کشوری با این تیم مشهدی قهرمان کشور شد و در دو هفته ابتدایی لیگ‌برتر بسکتبال سه‌نفره هم تیم رادین با مهدی جعفری صدرنشین است. بازیکن آینده‌داری که می‌تواند به‌زودی به تیم بسکتبال مشهدی لیگ‌برتر هم کمک کند. البته دو ستاره دیگر مشهدی هم با ۲۲ و ۲۳ سال سن بازیکنان جوانی به حساب می‌آیند، اما تجربه بین‌المللی بیشتری از همتای مشهدی خود دارند. دو بازیکنی که پیش از این هم با تیم‌ملی بسکتبال سه‌نفره در رقابت‌های بین‌المللی مختلف حاضر بودند و حتی در دو اردوی گذشته تیم‌ملی بسکتبال بزرگ‌سالان هم حاضر شدند و در پنجره دوم انتخابی در کنار تیم‌ملی بودند.

برنز آسیایی بر گردن خواجه‌زاده

نوید خواجه‌زاده باتجربه‌‎ترین بازیکن مشهدی بسکتبال سه‌نفره است. بازیکنی که با وجود سن‌وسال کم، یک برنز بازی‌های آسیایی را با تیم‌ملی بسکتبال سه‌نفره در رقابت‌های ۲۰۱۸ جاکارتا به‌دست آورده است. ایران در آن دوره از بازی‌ها توانست تیم‌های مالزی، عراق، قزاقستان و ترکمنستان را در مرحله مقدماتی شکست دهد و در یک‌چهارم نهایی هم از سد افغانستان بگذرد. خواجه‌زاده و یارانش در نیمه‌نهایی به چین قدرتمند باختند تا در رده‌بندی با برتری مقابل تایلند برنز رقابت‌ها را از آن خود کنند. البته تیم‌ملی بسکتبال سه‌نفره همین چند هفته پیش در جام آسیایی ۲۰۲۲ با نوید خواجه‌زاده و احسان دلیرزهان، دو چهره مشهدی، ناکام بود و بعد از برتری بر کویت با قبول شکست مقابل کره‌جنوبی از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

هم‌گروهی ایران با ناشناخته‌ها

شاگردان رضا هنگام‌پور در تیم‌ملی بسکتبال ۳ در ۳ امسال با تیم‌های ناشناخته‌ای در پنجمین دوره رقابت‌های قهرمانی کشور‌های اسلامی هم‌گروه است. ایران در گروه B مسابقات با مالدیو، گویان، اوگاندا و موریتانی هم‌گروه است. تیم‌هایی که از نام‌هایشان مشخص است شاید چندان برای تیم ما دردسرساز نشوند، اما همان‌قدر هم ناشناخته هستند. در گروه A این رقابت‌ها قطر، اردن، سنگال، فلسطین و لیبی حاضرند. در گروه C ترکیه میزبان، مراکش، آذربایجان، مالی و گابن و بالاخره در گروه D ترکمنستان، قرقیزستان، عراق، سورینام و سودان هم‌گروه هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->