تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | یک گام تا جام جهانی شجیع: فوتبال خراسان به باتلاق تبدیل شده است | اعضای مجمع هیئت فوتبال کجا هستند؟ مدیران جدید در راه استقلال و پرسپولیس اولیایی: خریداران سرخابی ضرر نکردند گل محمدی در آستانه شکایت از پرسپولیس تغییرات در پرسپولیس کلید خورد فرجی در آستانه جدایی از پرسپولیس شاید رفتن گل‌محمدی به تراکتور منتفی شود احتمال تکرار بازی جنجالی در لیگ یک بازگشت ماشاریپوف به تمرینات استقلال قرارداد طارمی و اینتر نهایی شد شکایت پلیس فراجا از دروازه‌بان استقلال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آث میلان و اینترمیلان| جنگ خونین بر سر قهرمانی ویدیو گل سردار آزمون به بولونیا برای رم جانشین دانیال اسماعیلی فر استارت زد وعده زنوزی به یحیی گل محمدی: چند ستاره می‌گیریم نعمتی و عبدی در شوک حضور گل‌محمدی قهرمانی پرسپولیس در دستان یحیی پخش زنده بازی آث‌میلان و اینتر در سری‌آ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

دردسر بوشهری‌ها برای قهرمان پرتغال

  • کد خبر: ۱۱۹۲۴۴
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳
دردسر بوشهری‌ها برای قهرمان پرتغال
وقتی ایران‌جوان بوشهر پنجره نقل‌و‌انتقالاتی پورتو را به چالش کشید

به گزارش شهرآرانیوز؛ باشگاه ایرانجوان بوشهر توانست بابت مکانیزم مشارکت مهدی طارمی، پنجره نقل‌و‌انتقالاتی پورتو را ببندد. روز پنجشنبه خبری مبنی‌بر بسته‌شدن پنجره نقل‌و‌انتقالاتی باشگاه پورتو در رسانه‌ها منتشر و مشخص شد که حکم شکایت باشگاه ایران‌جوان از پورتو بابت مکانیزم مشارکت (حق رشد ۱۰۰‌هزار‌یورویی طارمی) پس از سه سال صادر شده است.

طی این حکم که به‌سرعت در پرتغال دست‌به‌دست شد، اما بعد از ساعاتی از‌سوی رسانه‌های این کشور تکذیب و به شکل دیگری روایت شد، باشگاه پرتغالی در این پرونده شکست خورده و پنجره نقل‌و‌انتقالاتی این باشگاه بابت عدم پرداخت به ایران‌جوان، توسط فیفا بسته شده است. پیش‌از‌این و در سال ۱۳۹۹، باشگاه ایران‌جوان در مکاتبه با فیفا خواهان دریافت مکانیزم حق رشد مهدی طارمی شده بود و فیفا نیز به پرداخت حدود ۱۱۰‌هزار یورو به باشگاه بوشهری حکم داد؛ با‌این‌حال تعلل باشگاه پرتغالی در پرداخت این مبلغ، باعث بسته‌شدن پنجره نقل‌و‌انتقالاتی پورتو شده است.

پرونده طارمی مشابه موضوع جهانبخش

عطا وزیری، سرپرست باشگاه ایران‌جوان بوشهر، مسئول مستقیم پیگیری این پرونده بوده و به‌همراه وکیل سوئیسی توانسته‌اند این حکم را دریافت کنند. سرپرست باشگاه ایران‌جوان می‌گوید تا‌زمانی‌که باشگاه پورتو این مبلغ را به حساب ایران‌جوان بوشهر واریز نکند، پنجره این تیم مطرح اروپایی باز‌نخواهد شد. وزیری در‌این‌باره گفت: پنجره نقل‌و‌انتقلاتی باشگاه پورتو به‌دلیل مکانیزم مشارکت بسته شده است، نه حق رشد. حق رشد در فوتبال وجود ندارد. در واقع حق آموزش است؛ اما مکانیزم مشارکت، جریان دیگری دارد.

فکر می‌کنم اولین باشگاه ایرانی باشیم که توانسته است این حکم را بگیرد؛ البته داماش گیلان پیش از ما بر سر علیرضا جهانبخش توانسته بود در چنین‌پرونده‌ای پیروز شود که البته به‌دلیل انحلال این باشگاه، مبلغ مربوطه به حساب فدراسیون فوتبال ایران واریز شد و فدراسیون موظف است این پول را در رده تیم‌های پایه و جوانان خرج کند.

درخواست مصالحه قهرمان پرتغال برای باز‌شدن پنجره

سرپرست باشگاه ایران‌جوان افزود: ما سال ۱۳۹۹ برای گرفتن این رأی اقدام کردیم و حکم نیز همان سال صادر شد؛ اما، چون باشگاه پورتو این پول را پرداخت نکرد، پنجره این باشگاه پس از احراز پرداخت‌نشدن پول برای فیفا، بسته شد. از طریق سامانه TMS متوجه این اتفاق شدیم که برای فدراسیون فوتبال هم ارسال می‌شود. وزیری گفت: باشگاه پورتو خواستار مصالحه برای باز‌شدن پنجره نقل‌و‌انتقالاتی شده و اعلام کرده که این پول را در اسرع وقت پرداخت می‌کند تا ما رضایت بدهیم. این مبلغ در ابتدا حدود ۱۱۰‌هزار یورو بوده است و فکر می‌کنم الان به‌دلیل تأخیر در پرداخت بیشتر شود. زمانی که پول به حساب باشگاه بنشیند، از طریق وکیل خودمان در سوئیس رضایتمان را اعلام می‌کنیم تا اقدامات لازم برای باز‌شدن پنجره پورتو انجام شود.

از طرفی باشگاه پورتو نامه‌ای را به فدراسیون داده و اعلام کرده است با توجه به اینکه به باشگاه ایران‌جوان دسترسی نداریم، از این طریق به اطلاع ما برسد. فدراسیون فوتبال در تاریخ ۲۸‌تیر درخواست پورتو را به ما اعلام کرد. وزیری درباره وجود تحریم‌ها و چگونگی دریافت مبلغ حق مشارکت عنوان کرد: این موضوع پیچیده‌ای است که تصمیم‌گیری درباره آن بر‌عهده فیفا‌ست. وزیری در پایان گفت: مهدی طارمی یک سال نیز در شاهین بوشهر توپ زده است و این باشگاه نیز می‌تواند بابت مکانیزم مشارکت اقدام کند و مبلغی در حدود ده‌بیست‌هزار دلار دریافت کند.

مکانیزم مشارکت پرداخت شده است

با‌وجود ادعای مدیران باشگاه ایرانجوان بوشهر، اما رسانه‌های پرتغالی از پرداخت مبلغ مکانیزم مشارکت مهدی طارمی خبر می‌دهند. خبر بسته‌شدن پنجره پورتو به دست ایران‌جوان بوشهر، به‌سرعت در رسانه‌های پرتغالی بازتاب داشت و هواداران پورتو بابت بسته‌شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی این تیم نگران شدند. با‌این‌حال، دو روزنامه معتبر پرتغالی با استعلام از مدیران پورتو، مدعی هستند این مبلغ پرداخت شده است. روزنامه آبولا با تیتر «اژد‌ها قبلا بدهی طارمی را تسویه کرده و مانع موجود رفع خواهد شد» و روزنامه رکورد با تیتر «باشگاه پورتو مکانیزم مشارکت مهدی طارمی را پرداخت کرد» به این موضوع واکنش نشان داده و نوشته‌اند: به گفته چندین منبع آگاه، این مبلغ قبلا توسط پورتو پرداخت شده و حتی کمتر از آن چیزی بوده که در ایران گزارش شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->