فرماندار مشهد: مردم نگران تامین آرد و نان در ایام دهه پایانی صفر نباشند | به دلیل مغایرت در تقویم قطعی برق از مردم عذرخواهی می کنیم پیام رئیس شورای شهر اسلامی مشهد به مناسبت روز خبرنگار و تجلیل از اصحاب رسانه استقرار ۱۴۵ دستگاه دوچرخه بایدو در بوستان‌های بانوان شهر مشهد استاندار خراسان رضوی: مشکلات طرح بلندمرتبه‌سازی مشهد به‌زودی حل خواهد شد کیفیت هوای مشهد در مرز «قابل‌قبول» (۱۸ مرداد ۱۴۰۴) گزارش شهرآرا از چالش‌های مسافران مسیر میدان شهدا تا خیابان «شهید حسینی محراب» عملیات اجرایی ساخت خطوط قطار شهری مشهد ادامه دارد سرپرست اداره کل امور مالی و ذیحساب شهرداری مشهدمقدس منصوب شد توسعه فضا‌های ویژه بانوان در منطقه ۷ شهرداری مشهد| پارک ۵.۵ هکتاری «طرق» تا یک ماه دیگر افتتاح می‌شود + فیلم سخنگوی وزارت امور خارجه: به همسایگان هشدار می‌دهیم مراقب سوءاستفاده دشمن باشند رئیس شورای عالی استان‌ها: برخی دستگاه‌های اجرایی نقش شورا‌ها را کم‌رنگ می‌کنند | مجمع شهرداران کلانشهر‌ها می‌تواند به جامعه شورایی کشور کمک کند عضو کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد: شهرداری و شورای شهر نقش حمایتی ورزش را بر عهده دارند | خانه‌های ورزش در نقاط مختلف مشهد راه‌اندازی می‌شود عضو شورای اسلامی شهر مشهد: توسعه فضا‌های ورزشی، گامی مهم برای نشاط و سلامت جامعه است قدیمی ترین خانه تاریخی مشهد کجاست؟ نگاهی به زندگی میرزا ابراهیم رضوی، واقف بزرگ سادات رضوی که در کوهسنگی مدفون است شهردار مشهد مقدس: کُشتی مشهد باید جایگاه واقعی‌اش را پیدا کند | از ۲۲ پروژه کلان‌ ورزشی در مشهد بهره‌برداری می‌شود + فیلم برپایی ۷۰ ایستگاه صلواتی و موکب خدمت‌رسان در مسیر بارگاه منور رضوی خریداران غیر بومی خانه در مشهد شانس بیشتری دارند فضاسازی مسیر جاماندگان اربعین از میدان ۱۵ خرداد تا حرم مطهر رضوی کیفیت هوای مشهد در وضعیت «قابل‌قبول» (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) اولویت‌های خراسان رضوی در مسیر پیگیری کمیسیون اصل ۹۰ | فراهم سازی زیرساخت‌های مسیر زیارت برای زائران پیاده دهه آخر ماه صفر
سرخط خبرها

خط یک بی‌آرتی روزانه ۱۰۰ هزار مسافر را جابه‌جا می‌کند

  • کد خبر: ۱۱۹۴۴
  • ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۰
خط یک بی‌آرتی روزانه ۱۰۰ هزار مسافر را جابه‌جا می‌کند
مشاور شهردار در بخش حمل‌ونقل و ترافیک گفت: باید در توسعه شهری سهمی برای حمل‌ونقل عمومی اختصاص بدهیم. حمل‌ونقل عمومی حدود یک میلیون نفر را جابه‌جا می‌کند و تنها خط یک بی‌آرتی روزانه ۱۰۰ هزار نفر مسافر را جابه‌جا می‌کند. در توسعه حمل‌ونقل شهری باید رفاه و آسایش مردم را در نظر بگیریم تا مردم به استفاده از آن تشویق شوند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ مهدی امامی میبدی، امروز ۲۴ آذرماه، در نشست خبری سیزدهمین همایش تخصصی حمل‌و‌نقل و ترافیک که در محل ساختمان نظام مهندسی خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه «حمل‌و‌نقل انسان‌محور، محور سیزدهمین همایش تخصصی حمل‌ونقل و ترافیک است»، اظهار کرد: وقت برای تمام مردم جهان باارزش است. اروپاییان در شرایط برفی یا بارانی سفر‌های خود را با دوچرخه یا حمل‌ونقل عمومی انجام می‌دهند. آن‌ها زمان سفر خود را مدیریت می‌کنند و در عین حال آلودگی در شهر و کشور آن‌ها کاهش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه «این مسئله سبب شد که سازمان نظام مهندسی و شهرداری مشهد در این راستا این همایش را برگزار کند تا مردم و مسئولین را به این کار تشویق کنیم»، ادامه داد: در نسخه حمل‌ونقل عمومی، باید خطوط ریلی و خطوط بی‌آر‌تی ببینیم. حمل‌ونقل عمومی باید جامع و کامل باشد تا جواب‌گوی نیاز‌های شهری باشد.

امامی میبدی با اشاره به اینکه «اگر میدان صیاد به تقاطع تبدیل شده است، حتماً پشتوانه علمی داشته است»، بیان کرد: ما هنوز در فرهنگ استفاده از حمل‌ونقل عمومی در حال درجازدن هستیم و به استفاده از حمل‌ونقل عمومی عادت نکرده‌ایم.

مشاور شهردار مشهد در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک در پاسخ به ایسنا در خصوص نقاط پرترافیک مشهد و راه‌کار‌های شهرداری، گفت: به طور متوسط روزانه ورودی شهر مشهد، حدود ۱۱۰ هزار خودرو است که سه روز ماندگاری آن، ۳۰۰ هزار خودرو می‌شود که بالغ‌بر ۸۵ درصد آن‌ها غیرمشهدی هستند. همه آن‌ها قصد دارند به سمت هسته مرکزی شهر بروند و در مجاورت بارگاه امام علی‌بن‌موسی‌الرضا اقامت کنند.

وی ادامه داد: ما هیچ‌وقت نمی‌توانیم این تعداد را پاسخ‌گو باشیم. در این زمینه، باید توسعه حمل‌ونقل عمومی در اسرع وقت و حمل ونقل انبوه‌بر در درازمدت در دستور کار باشد که چاره‌ای جز این نیست. مطالعات جامع مشهد، چهار خط ریلی برای مشهد پیش‌بینی و توصیه کرده است.

امامی میبدی با بیان اینکه «دو خط قطار شهری به بهره‌برداری کامل رسیده است و خط سه قطار شهری تا میدان بسیج پیشرفت کرده است»، افزود: اگر ۳۰ میلیون زائر تنها در هسته مرکزی اقامت کند، مشکلات زیادی خواهند داشت. مطالعاتی در سازمان ترافیک برای مدیریت هسته مرکزی شهر مشهد انجام شد و مراحل تصویب آن در چند مرحله رفت و برگشت با ارگان‌های ذی‌ربط در حال انجام است. در این مطالعات راه‌کار‌هایی پیشنهاد شده است. مانند توسعه حمل‌ونقل، افزایش رینگ در اطراف حرم و شبکه‌هایی که به صورت شاتل، زائر را به زیارت و برگشت آن‌ها سوق بدهد. اختصاص پارکینگ در اطراف حرم نیز از برنامه‌های شهرداری است.

مشاور شهردار در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک اظهارکرد: باید در توسعه شهری سهمی برای حمل‌ونقل عمومی اختصاص بدهیم. حمل‌ونقل عمومی حدود یک میلیون نفر را جابه‌جا می‌کند. تنها خط یک بی‌آرتی روزانه ۱۰۰ هزار نفر مسافر را جابه‌جا می‌کند. در توسعه حمل‌ونقل شهری باید رفاه و آسایش مردم را در نظر بگیریم تا مردم به استفاده از آن تشویق شوند.
 
منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->