٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

جدیدترین آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در جهان (۱۰ مردادماه ۱۴۰۱) + جدول

  • کد خبر: ۱۱۹۵۳۷
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴
جدیدترین آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در جهان (۱۰ مردادماه ۱۴۰۱) + جدول
بنابر جدیدترین آمار رسمی همه‌گیری کرونا، مجموع مبتلایان به این بیماری در جهان تاکنون به ۵۸۲ میلیون و ۳۷۳ هزار و ۹۳۳ نفر رسیده و مرگ شش میلیون و ۴۱۹ هزار و ۹۵۱ بیمار کووید نیز تأیید شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، براساس تازه‌ترین داده‌ها در جدول جهانی پاندمی کرونا، آمریکا با بیش از ۹۳ میلیون مبتلا و یک میلیون قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با این بیماری قرار دارد و هند با آمار بیش از ۴۴ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی جای گرفته است.

در اروپا نیز فرانسه با ثبت بیش از ۳۳.۸ میلیون مبتلا، تا این لحظه رکورددار ابتلا در بین کشورهای این منطقه و نیز سومین کشور با بیشترین آمار بیمار کرونایی در جهان است.

آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۳۳.۸ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر چهارمین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است.

برزیل در عین حال با بیش از ۶۷۸ هزار جانباخته پس از ایالات متحده، دومین کشور رکورددار تعداد قربانیان کووید ۱۹ در جهان محسوب می‌شود و پس از آن هند با بیش از ۵۲۶ هزار قربانی، سومین کشور به لحاظ ثبت بالاترین آمار مرگ و میر کرونایی در این فهرست جهانی است.

روسیه همچنین با گذشتن از آمار ۳۸۲ هزار قربانی، هم اکنون بالاترین رقم مرگ و میر کرونایی را در بین کشورهای اروپایی دارد و در جهان نیز چهارمین کشور با بالاترین نرخ فوتی‌های این بیماری است.

بنابر جدول به‌روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (دوشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

# نام کشور مجموع مبتلایان مجموع قربانیان
۱ ایالات متحده ۹۳,۰۸۲,۱۹۵ ۱,۰۵۵,۰۵۹
۲ هند ۴۴,۰۳۶,۲۷۵ ۵۲۶,۳۹۶
۳ فرانسه ۳۳,۸۵۹,۵۷۵ ۱۵۱,۹۸۳
۴ برزیل ۳۳,۸۳۳,۹۰۰ ۶۷۸,۵۷۸
۵ آلمان ۳۰,۸۵۳,۳۱۲ ۱۴۳,۹۷۲
۶ انگلیس ۲۳,۳۰۴,۴۷۹ ۱۸۳,۹۵۳
۷ ایتالیا ۲۱,۰۴۰,۰۲۵ ۱۷۲,۰۸۶
۸ کره جنوبی ۱۹,۸۲۰,۷۳۹ ۲۵,۰۶۸
۹ روسیه ۱۸,۶۰۱,۷۱۹ ۳۸۲,۴۳۳
۱۰ ترکیه ۱۵,۸۸۹,۴۹۵ ۹۹,۳۴۱

همچنین ایران با مجموع هفت میلیون و ۳۹۱ هزار و ۲۶ مورد ابتلا و ۱۴۱ هزار و ۹۹۸ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در حال حاضر در رتبه ۱۷ در بین کشورهای دارای بیشترین آمار مبتلایان به کرونا قرار دارد.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۸ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->