وزیر خارجه اردن در تماس با امیرعبداللهیان: آسمان اردن مورد سوءاستفاده اسراییل قرار نخواهد گرفت لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم | اوضاع جبهه شمالی خطرناک است فرانسه کمک به اسرائیل برای مقابله با پاسخ ایران را تایید کرد لاپید: بن گویر آبروی اسرائیل را برده است ظریف حمله موشکی اسرائیل به خاک ایران را «آتش‌بازی » خواند ماجرای حادثه امنیتی در بخش کنسولی سفارت ایران در پاریس چه بود؟ وزارت خارجه وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را به شدت محکوم کرد در سفارت ایران در فرانسه چه می‌گذرد؟! (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزرای خارجه گروه ۷ خواستار همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی شدند دوباره غیرت ملت، دوباره شور قیام | راهپیمایی نمازگزاران مشهدی در حمایت از عملیات «وعده صادق» برگزار شد + فیلم سازمان ملل: هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه زخمی می‌شود یا می‌میرد آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد راهپیمایی مردم ایران در حمایت از عملیات «وعده صادق» آیت‌الله علم‌الهدی: تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت، هدف اصلی «طرح نور» است | سه خطای محاسباتی در سنجش توفیق عملیات «وعده صادق» رئیسی: عملیات «وعده صادق» نشان دهنده اقتدار نظام جمهوری اسلامی است حملات توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به رفح فرمانده نیروی زمینی ارتش به حادثه اصفهان واکنش نشان داد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) عضو دفتر رهبر انقلاب: برخی مسئولان بدلیل کار‌های بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند تجاوز جدید رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات پدافند هوایی در جنوب سوریه طعنه وزیر امنیت داخلی اسرائیل به گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان نتانیاهو دست به دامن انگلیس و آلمان شد
سرخط خبرها

چارچوب هماهنگی گروه‌های شیعی عراق: در کنار مردم با کودتا مقابله می‌کنیم

  • کد خبر: ۱۱۹۶۲۱
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸
چارچوب هماهنگی گروه‌های شیعی عراق: در کنار مردم با کودتا مقابله می‌کنیم
چارچوب هماهنگی گروه‌های شیعی عراق با تاکید بر لزوم دفاع از حقوق شهروندان، در خصوص «کودتا» علیه مشروعیت در عراق هشدار داد.

به گزارش شهرآرانیوز، به‌نقل از السومریه‌نیوز، چارچوب هماهنگی گروه‌های شیعی عراق با تاکید بر لزوم دفاع از حقوق شهروندان، مشروعیت کشور و روند سیاسی، در خصوص «کودتا» علیه مشروعیت در عراق هشدار داد.

چارچوب هماهنگی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: «با توجه به احساس مسئولیت شرعی، ملی و اهمیت این لحظه تاریخی در عراق، چارچوب هماهنگی همچنان خواهان گفتگو با همه گروه‌های سیاسی خصوصا برادران جریان صدر است، اما متاسفانه شاهد افزایش تنش تا سطح دعوت به کودتا علیه ملت، دولت، موسسات، روند سیاسی، قانون اساسی و انتخابات هستیم».

در این بیانیه آمده است: «این دعوت برای کودتا علیه مشروعیت قانون اساسی صورت می‌پذیرد، قانون اساسی عراق طی سال‌های گذشته از حمایت مردم، مرجعیت و جامعه جهانی بهره‌مند بوده است و مردم با اکثریت آراء به آن رای دادند».

چارچوب هماهنگی تاکید کرد: «این سخنان یادآور کودتا‌های خونینی است که عراق در دوره‌های حاکمیت دیکتاتوری شاهد آن بود».

در این بیانیه امده است: «ملت عراق میلیون‌ها شهید، زندانی و تبعید شده تقدیم کرد و گور‌های جمعی مملو از اجساد فرزندان این ملت است که برای نابودی دیکتاتوری، تروریسم و تحول به سوی یک نظام دمکراتیک و فدرال متکی بر آرای مردم و حقوق شهروندان از طریق انتخابات شفاف و انتقال مسالمت آمیز قدرت جان خود را از دست دادند. مردم اصیل، عشایر بزرگوار و جریان‌های زنده عراق اجازه هر نوع نقض این چارچوب‌های ثابت قانون اساسی از سوی طرفداران یک گروه سیاسی که نماینده همه ملت عراق نیستند، نخواهند داد».

در این بیانیه آمده است: «ما در چارچوب هماهنگی اعلام می‌کنیم در کنار مردم برای دفاع از حقوق شهروندان، مشروعیت دولت، روند سیاسی، قانون اساسی و همه نتایج قانونی آن هستیم و با همه توان از آن دفاع خواهیم کرد. هر کس نظر یا طرحی برای تعدیل قانون اساسی دارد باید در چارچوب‌های قانونی عمل کند و هر اقدامی بر خلاف آن خطوط قرمز و تهدید کننده صلح و ثبات داخلی و برهم زننده حاکمیت قانون است».

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->