ترافیک سنگین در پیرامون حرم مطهر رضوی (۱۵ تیر ۱۴۰۳) رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: مردم باید کمک کنند تا رئیس‌جمهور موفق عمل کند + فیلم عضو شورای اسلامی شهر مشهد: کسانی که رأی ندادند، بدانند که زندگی آن‌ها وابسته به انتخاب دیگران خواهد بود + فیلم شهردار مشهد: حضور مردم نسبت به دور اول انتخابات ریاست جمهوری پررنگ‌تر و پرشورتر است + فیلم مدیریت شهری مشهد پای کار برگزاری انتخابات اکران‌های شهری با محوریت مشارکت در انتخابات در مشهد اجرای طرح مهرورزی با محوریت پیشگیری از اعتیاد در مساجد مشهد پرداخت مطالبات پیمانکاران شهرداری مشهد با همکاری بانک شهر | ۵۹ دستگاه اتوبوس وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود دعوت شهردار مشهد مقدس از مردم برای حضور باشکوه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ روایتی گرم از کوره‌های قدیمی آجرپزی مشهد که این شهر را ساختند دعوت شورای اسلامی شهر مشهد مقدس برای حضور پرشور در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری اعمال‌قانون ۲۳۰۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۲ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۱۴ تیر ۱۴۰۳) گلایه ساکنان محله پنجتن مشهد از جولان موتورسیکلت‌ها در بوستان‌ها پنجمین جشنواره قلم در مشهد برگزار می‌شود مشهد شهر پیشگام در انتشار اوراق مشارکت ترافیک سنگین در کوثر، خیام و پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۱۴ تیر ۱۴۰۳) اعزام بیش از ۳۳ هزار نیروی کارگری در مشهد به پروژه‌های شخصی توسط ایست‌کار‌ها هوای کلانشهر مشهد امروز آلوده است (۱۴ تیر ۱۴۰۳) راه اندازی ایستگاه ویژه غواصی و کار در اتفاع آتش نشانی مشهد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

انتقال آب در کانال سرمایه‌گذاری

  • کد خبر: ۱۱۹۷۷
  • ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۷
انتقال آب در کانال سرمایه‌گذاری
تفاهم‌نامه طرح انتقال آب از دریای عمان به استان‌های شرق کشور بین سرمایه‌گذاران این طرح امضا شد
ملیحه فلاح - طرح انتقال آب از دوردست‌ها به استان‌های شرقی کشور به مراحل جدی‌تری رسیده است و هر ازگاهی استانداران خراسان‌رضوی و جنوبی و سیستان‌وبلوچستان دور یک میز گرد هم می‌آیند تا آخرین وضعیت اجرای این مگاپروژه را به بحث و بررسی بگذارند. بعد از نشست مشترک بیستم شهریورماه معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا و استانداران ۳ استان شرقی کشور در مشهد، دیروز پای آن‌ها به سواحل جنوب‌شرقی ایران باز شد تا دومین نشست هم‌اندیشی‌شان را در چابهار برگزار کنند.
در این نشست تفاهم‌نامه طرح انتقال آب از دریای عمان به استان‌های شرق کشور بین شرکت تأمین و توسعه زیرساخت‌های شرق ایران، شرکت تکاپوی آب و برق شرق (تابش) و سازمان ایمیدرو با منطقه آزاد چابهار امضا شد. آب‌وهوای بهاری چابهار باعث شد تا تصمیم‌گیران اصلی این حوزه سری هم به سواحل مکران بزنند و از نزدیک در جریان برخی از طرح‌های آبی این محدوده قرار گیرند.
معاون آب و آبفای وزیر نیرو در این نشست با بیان اینکه آب ۱۷ استان خشک و بی‌آب کشور به‌منظور استفاده در بخش‌های مختلف و کاهش خسارت‌های خشک‌سالی از دریا تأمین می‌شود، گفت: از برنامه انتقال آب به این استان‌ها استقبال می‌کنیم و انتظار داریم تمام مطالعات به‌صورت دقیق انجام و مجوز‌های زیست‌محیطی نیز اخذ شود. به گزارش ایرنا، قاسم تقی‌زاده‌خامسی بیان کرد: استان‌های شرق کشور برای انتقال آب حساسیت بیشتری داشته باشند و اعتبارات لازم را در نظر بگیرند تا این طرح در کمترین زمان اجرایی شود. وی بر تخصیص منابع، تعیین مصارف هر استان و رعایت تمام الزامات انتقال آب دریای عمان تأکید کرد و افزود: مطالعات فنی، زیست‌محیطی و اقتصادی از ضرورت‌های این طرح است. معاون آب و آبفای وزیر نیرو بیان کرد: استانداران برای اقتصادی بودن این طرح و تأمین منابع لازم برای آن تصمیمات لازم را اتخاذ کنند و برای اجرایی شدن سریع آن گام بردارند.

تأکید رهبری بر انتقال آب کشور
استــــــانــدار خراسان‌رضوی نیز در این نشست گفت: رهبر معظم انقلاب بر انتقال آب دریای عمان به استان‌های شرق کشور تأکید دارند و در دیدار‌هایی که در مشهد داشتیم، بار‌ها جویای پروژه بودند که سریع‌تر اقدامات لازم انجام شود.
علیرضا رزم‌حسینی با بیان اینکه انتقال آب پایدار دریا به استان‌های شرق کشور ضامن ایجاد امنیت و ماندگاری جمعیت در این مناطق خشک است، افزود: انتقال آب دریای عمان می‌تواند به صنعت و کشاورزی رونق دهد و مسئولان کشوری برای تأمین آب پایدار این مناطق تأکید فراوان دارند.
وی اضافه کرد: در آینده‌ای نزدیک شاهد انتقال آب خواهیم بود و این نقطه عطفی برای توسعه همه‌جانبه شرق کشور است.

پایداری امنیت با انتقال آب
محمدصـــادق معتمدیــــان، اســتانـــــدار خراسان‌جنوبی، نیز در این نشست گفت: انتقال آب دریای عمان به امنیت شرق کشور کمک می‌کند و می‌تواند نقش مهمی در اشتغال، افزایش تولید و تثبیت جمعیت در نقاط مرزی داشته باشد.

انتقال آب به‌زودی اجرایی می‌شود
احمدعلی موهبتی، استاندار سیستان وبلوچستان نیز در این جلسه گفت: انتقال آب دریای عمان به استان‌های شرقی کشور به‌زودی اجرایی می‌شود و با این اقدام شاهد رونق تولید، جان گرفتن صنعت، کشاورزی و تأمین آب آشامیدنی ساکنان این مناطق خشک و کم‌آب خواهیم بود.

لزوم انسجام استانداران شرقی
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار نیز با اشاره به تفاهم‌نامه آبی به امضارسیده در این نشست گفت: این سازمان در طرح نمک‌زدایی و انتقال آب از دریای عمان به ۳ استان شرقی کشور مشارکت ۱۰درصدی دارد.
عبدالرحیم کردی بیان کرد: انسجام استانداران شرق کشور علاوه بر حل مشکلات کم‌آبی، سبب رونق اشتغال، تولید، جان گرفتن صنایع، پروژه‌ها و صنایع آب‌بر می‌شود.

آغاز انتقال آب در دهه فجر
«پروژه عظیم انتقال آب از سواحل چابهار به ۳ استان مرزی شرق کشور در دهه فجر کلنگ زنی خواهد شد.» به گفته مدیر پروژه شیرین سازی و انتقال آب از سواحل چابهار به استان‌های مرزی شرق کشور، این خبر یکی از تصمیمات جلسه مشترک استانداران استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان وبلوچستان با معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا بود که روز گذشته در چابهار مطرح شد.
خبر زمان کلنگ زنی این پروژه را علی عبداللهی پس از جلسه روز گذشته به شهرآرا داد و افزود: هماهنگی‌های لازم برای کلنگ زنی این پروژه در دهه فجر و در محل آغاز اجرای پروژه در چابهار صورت گرفت. به گفته او، قرار است که با همکاری مسئولان دولتی هرچه سریع‌تر تخصیص آب سیستان وبلوچستان مشخص شود و در ادامه مجوز‌های تکمیلی ارزیابی زیست محیطی پروژه صادر شود.
او به دیگر مصوبات این جلسه اشاره کرد و افزود: ۱۰ درصد از سهام این پروژه به منطقه آزاد چابهار و ۲۰ درصد دیگر به ایمیدرو اختصاص پیدا کرد.
مدیر پروژه شیرین سازی و انتقال آب از سواحل چابهار به استان‌های مرزی شرق کشور با بیان اینکه هزینه پیش بینی شده در گام اول طرح ۹/۳ میلیارد دلار است، گفت: پیش از این هلدینگ بخش خصوصی شرکت تابش ۹ سرمایه گذار داشت که با ورود این ۲ سرمایه گذار به ۱۱ سرمایه‌گذار افزایش یافت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->