تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری
سرخط خبرها

سرایت آبله میمون در ۸۰کشور جهان تایید شد

  • کد خبر: ۱۲۰۰۲۴
  • ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۴
سرایت آبله میمون در ۸۰کشور جهان تایید شد
سرایت ویروس آبله میمون تاکنون در ۸۰ کشور جهان مشاهده و تایید شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، از زمان آغاز سرایت جدید ویروس آبله میمون یعنی از اواسط اردیبهشت تا کنون ۲۴ هزار و ۴۷۶ مورد ابتلای به آن در کشور‌های مختلف جهان به ثبت رسیده است.

بر اساس آماری که نشریه مورگن پست برلین منتشر می‌کند، از جمع این کشورها، ۳۴ کشور اروپایی هستند.

در عین حال پس از مدت‌ها که انگلیس و سپس اسپانیا در صدر آلوده‌ترین کشور‌ها به آبله میمون قرار داشتند، حالا آمریکا با تایید ۵۷۹۳ مورد، گوی سبقت را از بقیه ربوده است.

پس از آمریکا، اسپانیا با ۴۵۷۷ مورد، آلمان با ۲۷۲۴، انگلیس ۲۶۷۲، فرانسه ۱۹۵۵ و برزیل با ۱۴۷۵ مورد سرایت آبله میمون در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

در آلمان، سه ماه بعد از نخستین تشخیص آبله میمون، موسسه روبرت کخ از عفونت‌های تایید شده برای اولین بار در دو نوجوان ۱۵ و ۱۷ ساله خبر داد.

بنا به گزارش این موسسه از ۲۷۲۴ مورد ابتلا که بیشتر در برلین پایتخت به ثبت رسیده است، ۵ نفر زن و بقیه متبلایان مرد هستند.

بیماری آبله میمون چند دهه است در آفریقا مشاهده شده و تاکنون ده‌ها کشته بر جای گذاشته است. با این حال این بیماری واگیردار که اخیراً به خارج آفریقا انتقال پیدا کرده و به سرعت در حال گسترش است تا به حال در هیچ قاره دیگری به مرگ افراد منجر نشده بود.

سازمان جهانی بهداشت پیشتر اعلام کرد در سراسر جهان ۱۸ هزار مبتلا به آبله میمون وجود دارد. این بیماری از طریق تماس نزدیک پوستی، لباس، حوله و ملحفه‌های آلوده از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود.

آبله میمون می‌تواند طیف وسیعی از علائم و نشانه‌ها را در افراد ایجاد کند. در حالی که برخی علائم خفیف دارند، برخی دیگر ممکن است علائم جدی‌تری داشته باشند و در یک مرکز بهداشتی بستری شوند. در این میان، افراد باردار، کودکان و افرادی است که نقص ایمنی دارند در معرض خطر بیشتری هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->