معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

برگزاری اولین رویداد ملی «تا ثریا»، ویژه سرمایه‌گذاران و واحد‌های فناور در مشهد

  • کد خبر: ۱۲۰۱۲۵
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱
برگزاری اولین رویداد ملی «تا ثریا»، ویژه سرمایه‌گذاران و واحد‌های فناور در مشهد
اولین رویداد ملی «تا ثریا»، رویداد سرمایه‌گذاری روی طرح‌های برتر فناوری، پنجشنبه ۲۰مرداد در مشهد بر گزار می‌شود.

طنین همتی|شهرآرانیوز، اولین رویداد ملی «تا ثریا» برای حمایت از طرح‌های فناور و نوآور به‌همت شرکت پیشگامان (حمایت از طرح‌های فناور و نوآور) سپاه امام‌رضا(ع) ۲۰مرداد در کارخانه نوآوری مشهد برگزار می‌شود. این رویداد ملی قرار است تا انتهای سال ۱۴۰۱ در ۳۱استان کشور در حمایت از طرح‌های فناور و نوآور در استان‌ها برگزار شود. در این رویداد طرح‌های نوآورانه اقتصادی صاحبان صنعت و سرمایه ارائه می‌شود.

محمود رضا کفاش، معاون علمی پژوهشی و فناوری سپاه امام‌رضا(ع) و مدیر شرکت پیشگامان توسعه فرایند دانش در استان خراسان رضوی، در نشست خبری که امروز در کارخانه نوآوری برگزار شد، درباره برگزاری این رویداد که قرار است پنجشنبه ۲۰مرداد در مشهد برگزار شود، گفت: یکی از وظایف اصلی ما در سپاه، بسیج‌کردن، جریان‌سازی و گفتمان‌سازی در عرصه علم و فناوری است. ما برای رسیدن به اقتصاد دانش‌بنیان در وهله اول باید چالش‌ها را شناسایی کنیم. اولین چالش، بی‌عدالتی در توزیع منابع است. متأسفانه منابع آن‌طور که باید توزیع نشده و این منابع به نحوی تقسیم نشده است که همه نخبگان، مجموعه‌ها و واحد‌ها که نیازمند این منابع هستند، از آن بهره ببرند.

کفاش تصریح کرد: یکی از اولویت‌های ما در برگزاری این رویداد، توزیع عادلانه برای واحدهای فناوری است که نیازمند هستند محصول را در کشور و استان گسترش دهند و وارد چرخه بازار کنند. چالش دیگری که مدنظر ماست، نبود هم‌افزایی میان ذی‌نفعان حوزه اقتصاد دانش‌بنیان است. در خیلی از قسمت‌ها و ‌مجموعه‌ها به‌صورت جزیره‌ای عمل می‌شود که یکی از ملزومات اصلی در این حوزه وجود هم‌افزایی و هم‌گرایی بین دست‌اندرکاران حوزه اقتصاد دانش‌بنیان است. امسال بعد از نام‌گذاری سال، رهبر معظم انقلاب در جلسه‌ای بر احصای درست مسائل و نیازهای کشور تأکید داشتند. بنابراین، ما باید در وهله اول بتوانیم از این هم‌افزایی و هم‌گرایی این نیاز را شناسایی کنیم و آن را تقسیم‌بندی کنیم تا همه ذی‌نفع باشند.

به گفته وی، سومین چالش عدم مسئله‌پروری در اقتصاد دانش‌بنیان است. متأسفانه ما مسئله را به‌خوبی شناسایی نکردیم. تأکید رهبر معظم انقلاب بر این است که در وهله اول نیازها را شناسایی کنیم و احصای درست نیازها و مسائلی که مرتبط با کشور است را بشناسیم. یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب این است که در اقتصاد ما سهم تولیدات دانش‌بنیان از تولید ناخالص ملی کمتر از یک درصد است که باید این سهم به پنج درصد برسد.
معاون علمی، پژوهشی و فناوری سپاه امام‌رضا(ع) در ادامه گفت: نکته حائز اهمیت این است که ما در خود کشور از ۳۰درصد توان دانش‌بنیان استفاده می‌کنیم. این یعنی ۷۰درصد از این ظرفیت بی‌استفاده مانده است که این نیازمند توجه ویژه است.

وی تاکید کرد: ما باید برای حل مسائل فناورانه در کشور سه ضلع را در نظر بگیریم. اولین ضلع که می‌تواند به حل مسائل فناورانه کمک کند، مجموعه‌هایی هستند که تصمیم‌گیر هستند. کارخانه نوآوری، پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان و هسته‌های فناور در کشور می‌توانند راه‌حل ارائه دهند. تیم‌های فناوری داریم که هنوز نتوانسته‌ایم این‌ها را در کشور و استان شناسایی کنیم. ضلع دوم ضلع سرمایه‌گذاران است. در حقیقت بانک‌ها و شرکت‌هایی هستند که سرمایه‌گذار مشارکتی یا سرمایه‌گذار خطرپذیر هستند که می‌توانند در این حوزه فعال باشند و می‌توانند در حل مسائلی که در کشور وجود دارد، کمک کنند. سومین ضلع، خود مسئله است که باید شناسایی شود.

کفاش افزود: باید همه ظرفیت‌ها را در این عرصه پای کار بیاوریم. اگر این ظرفیت‌ها پای کار بیایند، نتیجه خوبی در عرصه ملی و بین‌المللی به‌دنبال دارد. مجموعه پیشگامان هم در همین عرصه برای حمایت از فناوران در واحد‌های فناور فعالیت خود را آغاز کرده است. یکی از اقدامات این است که به حل مسائل حوزه فناوری کمک کنیم، مسائلی که تا الان به‌دلیل نبود راه‌حلی بر زمین مانده‌اند.

وی تأکید کرد: حل مسائل در اولویت ماست. حمایت از سرمایه‌گذاری و واحدهای فناور یکی دیگر از مأموریت‌های ما در بسیج است. ارائه خدمات در حوزه فناوری و نوآوری از دیگر مأموریت‌های ماست.
مدیر شرکت پیشگامان توسعه فرایند دانش در استان خراسان رضوی، در ادامه یادآور شد: پنجشنبه ۲۰مرداد رویداد ملی تا ثریا را برگزار می‌کنیم. این رویدادی در راستای ارائه نیازهای فناورانه و ‌حل مسائل فناورانه‌ در استان است. این رویداد تا پایان سال در ۳۱ استان برگزار می‌شود.

یکی از اولویت‌های اصلی بسیج در سپاه، پرداختن به این موضوع است که بتوانیم از واحدهای فناوری و طرح‌های فناورانه و محصولاتی که ظرفیت ورود به چرخه تولید و بازار را دارند، حمایت کنیم. رویداد ملی تا ثریا یکی از مقدماتی است که برای انجام این مأموریت در نظر گرفته شده است.

به‌گزارش شهرآرانیوز، سرمایه‌گذاران در حوزه طرح‌های فناور برای شرکت در این رویداد، عدد ۲۲ را به شماره ۳۰۰۰۵۰۰۶۰۰۲۲۸۲ ارسال کنند. همچنین، شرکت‌های فناور و ارائه‌دهنده طرح و پیشنهاد، برای شرکت در این رویداد عدد ۲۱ را به شماره ۳۰۰۰۵۰۰۶۰۰۲۲۸۲ بفرستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->