بازرسان جهاد کشاورزی مشهد ۱۶ تن کود اوره را کشف کردند از افزایش ۳۵ درصدی حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ چه می‌دانیم؟ افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ تصویب شد از ابتدای سال ۱۴۰۳،  افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۹ درصد به ۱۰ درصد  وزیر کار: از سال آینده مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند + فیلم ویدئو | وزیر کار: حداقل حقوق یعنی کسی از آن کمتر نباید پرداخت کند زمزمه‌هایی درباره تعیین دستمزد ۱۴۰۳ کارگران نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۹ به ۱۰ درصد رسید ۴ واحد صنفی دیگر به دلیل گران فروشی در مشهد پلمب شد | پلمب ۲ شیرینی فروشی در وکیل آباد (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نرخ سکه و طلا در بازار امروز مشهد (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) سوت پایان بازار‌های مالی به صدا درآمد | کدام بازار پیشتاز بازار‌های مالی سال ۱۴۰۲ شد؟ + نمودار (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) کشف گوشت «تک سمی» در ۳ واحد عرضه در مشهد و طرقبه‌شاندیز | دامپزشکی خراسان رضوی اطلاعیه داد گره حقوق کارگران همچنان گشوده نمی‌شود | حقوقی که همچنان یک سال عقب‌تر از تورم است ۲ کشتارگاه در مشهد طی روز‌های تعطیل آماده‌باش هستند جهش شارپی بورس در آخرین روز کاری سال + نمای پایانی بازار (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) دولت درباره کارت سوخت اطلاعیه داد گران‌ترین و ارزان‌ترین منطقه تهران کجاست؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نرخ طلا و سکه در بازار امروز مشهد | خیز سکه تمام برای ۴۰ میلیونی شدن (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) اعلام قیمت انواع میوه در میادین در آستانه سال نو (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) تشکیل ۹۴۳ پرونده تخلف اصناف خراسان رضوی از ۱۵ تا ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۲ افزایش حباب سکه در آخرین روز کاری سال | حباب سکه در سال جاری افزایش یافت یا کاهش؟ + جدول (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) برخورد با ۱۴ آژانس و درگاه فروش بلیت هواپیمایی متخلف (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) قول وزیر کار برای پیگیری مسکن کارگران توسط قرارگاه ویژه از اول سال آینده قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | آغاز سال نو با گرانی (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نرخ بیکاری در زمستان سال جاری کاهش یافت (۲۸ اسفند ۱۴۰۲)
سرخط خبرها

وام ۱۵۰میلیونی سربازی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

  • کد خبر: ۱۲۰۳۶۷
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۱
  • ۴
وام ۱۵۰میلیونی سربازی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟
شرایط پرداخت و میزان وام اشتغال سربازان در سال جاری تغییر کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، آنگونه که فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرده است مبلغ وام سربازی سال گذشته ۱۰۰ میلیون تومان بود که پرداخت آن با مشکلاتی مواجه شد اما امسال قرار است مبلغ وام سربازی به ۱۵۰ میلیون تومان برسد.

شرایط پرداخت وام اشتغال سربازان چیست؟

این وام، وام ایجاد اشتغال برای سربازان است. به همین دلیل تنها به سربازانی تعلق می‌گیرد که اولا دوره خدمت سربازی آنها به پایان رسیده باشد. دوما تنها افرادی مشمول این وام می‌شوند که دوره‌های مهارت‌آموزی را طی کرده باشند.

قرار است مبلغ وام سربازی ۱۴۰۱، ۱۵۰ میلیون تومان باشد و در قالب وام قرض‌الحسنه پرداخت شود. این به آن معناست که کارمزد این وام احتمالا ۲ تا ۴ درصد است و سود بالایی به آن تعلق نمی‌گیرد.

هنوز جزئیات دیگری از مدت‌زمان بازپرداخت وام سربازی و اقساط آن اعلام نشده است. اگرچه شاید بتوان با اطلاعات وام سربازی سال ۱۴۰۰، جزئیات وام امسال را هم مشخص کرد.

اما سال گذشته وام سربازی ۱۰۰ میلیون تومان بوده و آنگونه که اعلام شده بود سود ۱۸ درصدی به این وام تعلق می‌گرفت. همچنین مدت‌ بازپرداخت این وام، ۶۰ ماهه بود و اقساط آن ماهانه حدود دو میلیون تومان بود.

اما به نظر می‌رسد شرایط پرداخت این وام در سال جاری تغییر کرده است و حداقل اینکه قرار است این وام در قالب قرض‌الحسنه پرداخت شود.

پرداخت وام سربازی سال گذشته با مشکلاتی همراه شد. اما حالا فرمانده قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: امسال تلاش داریم تا تمامی تسهیلاتی که به سربازان داده می‌شود در قالب وام قرض‌الحسنه باشد. همچنین سند ملی مهارت آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه تهیه و به تأیید رئیس جمهور رسید و به تمامی دستگاه‌ها ابلاغ شد تا آن چیزی که در این سند پیش بینی شده با همکاری تمامی نهادها به مرحله عمل برسد.

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سجادعابدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
0
1
سلام به کجا مراجعه کنم برای دریافت وام وکدوم بانکها میدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
حوضه نظام وظیفه
محمد ۰۹۱۸۷۱۳۰۳۳۱
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
0
1
این وام رو به افراد بیکار و فاقد شغل نمیدن در واقع اسمش راه اندازی شغله ولی برای توسعه شغل هست و عملا افراد‌ بیمار و فاقد شغل مثل من هیچ جایگاهی تو این مملکت نداریم
رسول نظرزاده
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
0
1
سلام ما چند ماهه واسه وام سربازی اقدام کردیم اما هیچ خبری نشده واینکه میگن عده ای رابه بانک معرفی کردند.پس بقیه چی میشند .
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->