حمله موشکی حزب‌الله لبنان به تجمع نظامیان صهیونیست (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) حمله به پایگاه نظامیان صهیونیست در شمال کرانه باختری پاسخ منفی انگلیس به «نتانیاهو» درباره سپاه خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ + فیلم واکنش حکیم به اقدام خصمانه آمریکا در شورای امنیت علیه فلسطین قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل کشی اسرائیل در غزه + فیلم ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع اسرائیل (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) سی ان ان: هیچ آسیبی به ‌پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است + عکس زمان تصمیم‌گیری برای تعطیلی پنجشنبه‌ها مشخص شد تحلیلگر نظامی صهیونیست: قیامت را به چشم دیدیم امیرعبداللهیان: به هرگونه خطای محاسباتی پاسخ می‌دهیم اطلاعیه جدید فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) فرمانده گردان طولکرم در سرایاالقدس به شهادت رسید + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) درگیری لفظی میان نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان واکنش امیرعبداللهیان به ساقط شدن ریزپرنده‌ها در آسمان اصفهان وزیر خارجه اردن در تماس با امیرعبداللهیان: آسمان اردن مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نخواهد گرفت لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم | اوضاع جبهه شمالی خطرناک است فرانسه کمک به اسرائیل برای مقابله با پاسخ ایران را تایید کرد لاپید: بن گویر آبروی اسرائیل را برده است ظریف حمله موشکی اسرائیل به خاک ایران را «آتش‌بازی » خواند ماجرای حادثه امنیتی در بخش کنسولی سفارت ایران در پاریس چه بود؟
سرخط خبرها
سخنگوی دولت در نشست خبری:

به هیچ وجه موضوع قطع اینترنت مطرح نیست

  • کد خبر: ۱۲۰۴۵
  • ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
به هیچ وجه موضوع قطع اینترنت مطرح نیست
نشست خبری سخنگوی دولت با حضور خبرنگاران برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، علی ربیعی در ابتدای این نشست گفت:  وزیر خزانه داری آمریکا به تازگی اعتراف کرده است که دولت متبوع او تحریم را جایگزین جنگ می‌داند. این نخستین بار است که مقامات امریکایی با این وقاحت تحریم را همتراز جنگ به رسمیت شناخته‌اند. آنچه آمریکایی‌ها نمی‌گویند این است که جنگ از راه سلسله مقررات بین المللی کشتار غیر نظامیان را ممنوع و محکوم کرده است. آمریکا تحریم را جایگزین جنگ کرده چون تصور می کند هیچ قانون جهانی برای حمایت از مردم عادی و قربانیان تحریم وجود ندارد. آمریکا با جایگزین‌کردن تحریم به جای جنگ خود را از قوانین دست و پاگیر بین المللی جنگ رها کرده و مردم را از طریق تحت فشار گذاشتن منابع مالی، غذایی و دارویی آنها را هدف قرار داده است. در واقع تحریم نه تنها جایگزین جنگ بلکه جایگزینی مدرن برای نسل کشی، تروریسم و گونه‌ای از جنگ بی‌صدا است. اما آنها نه تنها اشتباه می‌کنند بلکه مردم امریکا و جهان را هم فریب می‌دهند. آمریکا با فریب افکار عمومی خود می‌گوید به دنبال جنگ نیست اما مردم امریکا بدانند که اگر دولت آنها صادق است باید به تحریک از راه تحریم پایان دهد. 

 

قطعی اینترنت در کار نیست

یکی از جلسات مهم هفته گذشته جلسه شورای عالی فضای مجازی به ریاست دکتر روحانی بود که در آن مفصلا درباره اینترنت و نگرانی‌ها و دغدغه جامعه صحبت شد. همه اعضای جلسه با تبیین شرایط کشور که در مسیر توسعه اقتصاد دیجیتال قرار دارد و دستاوردهای بسیار خوبی در این زمینه به دست آمده است با اجماع کامل بر تداوم دسترسی کشور به اینترنت آزاد تاکید داشتند و بنابراین برخلاف برخی‌ها که نگرانی بیهوده تزریق می کنند به هیچ وجه موضوع قطع اینترنت مطرح نیست. 
دولت یازدهم و دوازدهم نقش بسیار مهم و چشمگیری در توسعه دسترسی ایرانیان به ارتباطات جهانی و گسترش اینترنت و سطح دسترسی مردم به آن در اقصی نقاط کشور و بالابردن پهنای باند داشته است. این دولت با این رویکرد توسعه‌ای در اینترنت که سبب رونق اقتصاد دیجیتال که حتی با وجود تحریم‌ها و موانع منجر به صادراتی بالای ۵۰ میلیون دلار شده است چگونه می‌تواند به قطع‌کردن اینترنت فکر کند.

در هم تندیگی بخش‌های مختلف اقتصادی، درمانی، گردشگری، علمی کشور به اینترنت به گونه‌ای است که ما مسیری جز توسعه این زیرساخت حیاتی در کشور که هم‌اکنون به یک حق مسلم شهروندی تبدیل شده است ندارد. 
آنچه مطرح است ،تکمیل زیرساخت‌های شبکه اطلاعات ملی است که خود مقوم توسعه دیجیتال و امنیت آن در کشور است. متاسفانه بحث شبکه اطلاعات ملی که سالها در کشور مطرح بوده و خود یکی از نیازهای اصلی کشور است همواره با موضوع قطع اینترنت خلط شده است که حرف درستی نیست. مصوبات این شورا و اهداف دولت اطمینان می دهد که هیچ یک از مسئولین کشور اعتقادی به قطع اینترنت ندارند.

استیضاح

یکی از موضوعاتی که این روزها اذهان را به خود مشغول کرده است موضوع استیضاح برخی وزرای دولت در مجلس است. دولت به کلام امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه مجلس در رأس امور است ایمان دارد. از این رو ما سوال از وزرا و استیضاح را حق قانونی نمایندگان  مجلس می‌دانیم که یکی از ابزارهای نظارتی مهم  است؛ اما لازم می‌دانم چند نکته را در مورد استیضاح مطرح کنم.

اول آنکه در مسئله استیضاح‌ها باید دقت شود که منافع ملی و مصالح کشور دیده شود. چه دولت و چه مجلس، هر دو به عنوان منتخبان مردم باید در کنار هم منافع ملی را در اقدامات خود مدنظر داشته باشند. الان بحث استیضاح  چند نفر از وزرای کلیدی دولت مطرح است.

وزیر کشور در اتفاقات اخیر، در مواجهه با وضعیتی پیچیده در میدان حضور یافته و اگر نمایندگان با نگاهی فراتر به موضوع نگاه کنند و تجربه مدیریت میدانی را نیز کمی با تامل بنگرند و ریشه‌ها و عوامل پشت اتفاقات اخیر را مرور کنند، احتمالا می‌توانند با درک شرایط موجود، تصمیم دقیقتری بگیرند. از سوی دیگر ما انتخابات را در پیش داریم  که یکی از مهمترین رویدادهای سیاسی کشور به شمار می‌رود و اهمیت آن در شرایط فعلی بی بدیل است.  برگزاری هرچه با شکوه تر یک انتخابات سالم، آزاد، همراه با امنیت امروز در مقابل تحریم های امریکا و عبور از زخم های داخلی آنقدر مهم است که طرح مسائلی مانند استیضاح وزیر کشور آن هم در چنین شرایطی، می‌تواند مشکلات فراوانی را در اجرای این رویداد مهم به دنبال داشته باشد.

مسئله دیگر، استیضاح وزیر نفت است که به گواه بسیاری از منتقدان هم یکی از کارآمدترین وزرای دولت به شمار می‌رود. وزارت نفت با سکان‌داری آقای زنگنه که تسلط و شناخت کامل بر حوزه انرژی و مناسبات بازارهای بین‌المللی دارد، آن هم در شرایط دشوار تحریم که حوزه انرژی کشور را بیش از دیگر حوزه‌ها هدف گرفته، توانسته به دستاوردهای قابل توجهی دست پیدا کند. 

آقای زنگنه در خط مقدم جنگ اقتصادی آمریکا با ملت ایران است و صلاح نیست در چنین جنگ اقتصادی نابرابر و ضد انسانی کشور یکی از اصلی ترین سربازان خود را تغییر دهد.

زمانی که به اعتراف خود مقامات آمریکایی، فشار حداکثری اقتصادی علیه ملت ایران در دستور کار است که می‌توان آن را جنگ اقتصادی تمام عیار دانست، نباید وزیر نفت را که یکی از فرماندهان و جلوداران جنگ اقتصادی است تضعیف کنیم، وزارت نفت در دوران آقای زنگنه، هم در عرصه داخلی مانند جهش بزرگ در تولید بنزین و پالایشگاه‌ها و پتروشیمی کارنامه درخشانی دارد هم در عرصه بین‌المللی مانند موفقیت‌ها در میادین مشترک نفت و گاز و همچنین دیپلماسی انرژی و دفاع از حق ایران در بازار انرژی دنیا، دستاوردهای ارزشمندی داشته است.

دولت قاطعانه از عملکرد وزرای خود دفاع می‌کند و ضمن احترام به حق قانونی مجلس، استیضاح وزرا را، هم از نظر عملکرد قابل دفاعشان و هم با توجه به شرایط کشور، به مصلحت نمی‌داند، لذا امیدواریم نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی با در نظر گرفتن شرایط کشور در تصمیم خود تجدید نظر کنند و به دولت برای اراده خدمات بهتر به ملت یاری رسانند.

به هیچ وجه بحث کناررفتن دولت یا استعفای رئیس‌جمهور مطرح نیست

با جهانگیری در این‌باره صحبت کرده‌ام به هیچ عنوان شایعات و اظهارنظرها درباره ایشان درست نیست.

بحث سقوط و کناره‌گیری دولت دو نگاه دارد. برخی می‌گویند اینها که فشار می‌آورند و مدعی هستند اجازه دهید سرکار بیایند و ببینیم آنها چه کار خواهند کرد. برخی هم که مخالفان سنتی دولت هستند.

دولت همه تلاش خود را برای خروج از شرایط فعلی انجام می‌دهد. مخالفان خوب است شرایط فعلی را که دولت در آن قرار دارد هم در نظر بگیرد.

معتقدیم که آمریکا توان ادامه‌دادن فشارها را نخواهد داشت و این نهایت فشاری است که به ما وارد می‌کنند.

ژاپن از شرکای مهم اقتصادی ما است

مذاکرات رئیس‌جمهوری در توکیو دو جانبه با محور مسائل اقتصادی خواهد بود.

سفر رئیس‌جمهور به ژاپن ارتباطی به مذاکره با آمریکا ندارد.

معمولا ژاپنی‌ها حامل پیام‌ها و ابتکار عمل‌هایی هستند.

 

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->