نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود ویدئو | منصوریان: نسخه مترقی فرهنگسراها با هدف رفع مشکلات مردم در شورای ششم ارائه شد ویدئو | علیزاده: افزایش بودجه مناطق کم برخوردار در شورای ششم امید آفرین بود ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است
سرخط خبرها

اتوبوس شهری فعال در مشهد/ مردم تنها یک سوم هزینه‌های جاری اتوبوس و مترو را پرداخت می‌کنند

  • کد خبر: ۱۲۰۵۴
  • ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳
اتوبوس شهری فعال در مشهد/ مردم تنها یک سوم هزینه‌های جاری اتوبوس و مترو را پرداخت می‌کنند

لاله سادات کوثری- محمدرضا حیدری، رئیس شورای اسلامی شهر در هفتاد و نهمین صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ۲۵ آذر روز پژوهش است، در مدار توسعه موضوع پژوهش و مطالعات در ابعاد کاربردی و بنیادی برای هر سازمان اجتماعی راه گشاست.

وی ادامه داد: ما نباید بر مبنای مدل‌های آزمون و خطا جامعه را مدیریت کنیم. مدیریت شهری و شورای پنجم با نگاه علم و دانش و اندیشه ورزی به مقوله پژوهش نگاه ویژه‌ای داشته‌ایم.

حیدری گفت:از در شورای شهر سعی کرده‌ایم مصوباتمان حتما پشتوانه علمی داشته باشد.

وی با بیان اینکه سه‌شنبه ۲۶ آذر ماه روز حمل و نقل است، گفت: نام‌گذاری این روز بنا به فرموده امام خمینی(ره) در جریان دفاع مقدس بود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: در بخش حمل و نقل در مجموع ۱۸۴۲ اتوبوس فعال با میانگین عمر ۸ سال داریم که میانگین خوبی نیست و استانداردها ۵ سال است.

حیدری همچنین گفت: بازسازی ۱۵۰ دستگاه اتوبوس روزانه ۲۱۰ هزار نفر مسافر در قطار شهری جابه‌جا می‌شود.

وی اذعان داشت: ۴۰۰ میلیارد تومان سالانه یارانه به اتوبوسرانی و قطارشهری اختصاص می‌گیرد در حقیقت با اختصاص این اعتبار مردم تنها یک سوم هزینه‌های جاری این دو مجموعه پرداخت می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد یلدا را به عنوان  آئین پاسداشت و تکریم خانواده و تکریم باهم‌بودن بیان کرد و گفت: این از ذکاوت و هوش و فرهنگ ایرانی است که عناصر قوی خود را با جشن‌های آئینی خود پیوند می‌زند، باید اصالت این شب حفظ شود.

حیدری ادامه داد: پیشنهاد می‌دهیم همکاران ما در امور فرهنگی و روابط عمومی کمپین نذر مهربانی را راه‌اندازی کنند تا در این شب با مردم مهربانی‌مان را تقسیم کنیم. از این کمپین بتوانیم امکاناتی را برای مناطق محروم و اقشار ضعیف جامعه فراهم کنیم.

وی گفت: از مجموع ۲۷۱ روز امسال ۳۲ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و ۲ روز ناسالم برای همه گروه‌ها گزارش شده است که تعداد روزهای ناسالم برای همه گروه‌ها در مدت مشابه پارسال ۳ روز بوده است.

حیدری ماندگاری ریزگردها را در شهر مشهد برای امسال،  ۱۳ روز بیان کرد و گفت: این درحالی است که این رقم برای سال گذشته ۳ روز بوده است.

وی ادامه داد: کارگروه اضطرار بحران شهری در شورا تشکیل شده و از همه دستگاه‌های ذی‌ربط دعوت شده تا برنامه کوتاه مدت مقابله با آلودگی هوا را اعلام کنند و نتیجه آن هفته آینده ارائه می‌شود.

شهرفروشی و ماشین فروشی عامل اصلی آلودگی هوا در کلانشهرها

مهدی نیا، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد در نطق پیش از دستور در این جلسه شورای اسلامی شهر گفت: محدوده شهر مشهد ۳۰ هزار هکتار است این محدوده مانند هر ظرف دیگری ظرفیتی دارد.

وی ادامه داد: در طرح جامع اول جمعیت برای محدوده مشهد یک میلیون و ۵۶۰ هزار نفر پیش‌بینی شده بود و این در حالی است که در طرح سوم این رقم به بیش از ۳ میلیون نفر در افق ۱۴۰۵ رسید.

مهدی نیا اظهار داشت: درحالی‌که عده زیادی علت آلودگی هوا را فقدان شبکه کارآمد حمل و نقل عمومی و وجود خودروهای فرسوده عنوان می‌کنند، توجه به موضوع ظرفیت شهر مشهد در وهله اول مهم‌ترین عامل جلوه نمایی می‌کند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: شهرفروشی که حدود ۳۰ سال است به جان کلان‌شهرها افتاده است، باید متوقف شود.

مهدی نیا ادامه داد: ماشین‌فروشی عامل دیگری است که به موضوع آلودگی هوا می‌افزاید. تولیدکنندگان این مهم را عاملی برای رونق اقتصاد می‌دانند.

وی اذعان داشت: ما دیوانه‌وار خانه می‌سازیم و ماشین نمره می‌کنیم. مشکل اصلی ما نامتوازنی شهر است که این مهم تنها مربوط به مشهد نمی‌شود.

مهم‌ترین مصوبات هفتاد و نهمین جلسه صحن علنی شورای شهر مشهد

- بولوار انتهای شهرک طرق به جاده محمدآباد به نام «شهدای طرق» و بوستان واقع در خیابان شهید اسماعیل پور طرقی۲۰ به نام «اطلس» نامگذاری می‌شود.

- طرح راه‌اندازی «ستاد خیرین شهر یار» در راستای تسهیل مشارکت «خیرین شهر یار» (اشخاص حقیقی یا حقوقی بخش خصوصی) در امور همگانی و عام‌المنفعه تصویب شد.

- طرح «شهر همگان» به منظور تحقق شهری که در آن همه شهرنشینان بتوانند از همه امکانات، منابع و فرصت‌های شهرنشینی استفاده کنند نیز تصویب شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->