احتمال لغو مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به دلیل نگرانی‌های امنیتی ولادیمیر پوتین: جنگنده‌های اف-۱۶ در اوکراین را ساقط می‌کنیم نمازگزاران مشهدی جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند + فیلم دستگیری ۹ نفر مظنون حملات تروریستی مسکو در تاجیکستان آیت‌الله علم الهدی: تا زمانی که مردم در صحنه هستند خللی به اسلام وارد نخواهد شد ایران حملات شب گذشته اسرائیل به سوریه را محکوم کرد سران حماس با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران دیدار کردند سخنرانی آیت الله صدیقی در دانشگاه امام صادق(ع) لغو شد + اطلاعیه دانشگاه ادعای سنتکام: چهار پهپاد انصارالله را سرنگون کردیم رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان
سرخط خبرها

وزیر ارتباطات: بسته ۲۰۰ گیگ اینترنت برای خبرنگاران فعال می‌شود+ لینک و نحوه ثبت‌نام

  • کد خبر: ۱۲۰۶۴۳
  • ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴
وزیر ارتباطات: بسته ۲۰۰ گیگ اینترنت برای خبرنگاران فعال می‌شود+ لینک و نحوه ثبت‌نام
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بسته ۲۰۰ گیگی اینترنت برای خبرنگاران فعال خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیئت‌دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بسته ۲۰۰ گیگ اینترنت برای خبرنگاران فعال خواهد شد. خبرنگاران از امروز و فردا می‌توانند به درگاه ملی خدمات هوشمند مراجعه کرده و با ثبت یک شماره تلفن همراه، بسته ۲۰۰ گیگابایتی به آن‌ها تعلق گیرد.

وزیر ارتباطات در ادامه با بیان اینکه ما در وزارت ارتباطات از فیبر‌های نوری کف اقیانوس تا فضا و محدوده ۳۶ کیلومتری زمین مأموریت داریم، اضافه کرد: در کنار توسعه صنعت فضایی بومی، در جا‌هایی که خلاء داریم و هنوز نیاز به همکاری با کشور‌های دیگر داریم، همکاری‌های راهبردی با کشور‌های اصلی دنیا را در دستورکار قرار دادیم.

وی گفت: دیروز ماهواره خیام از پایگاه قزاقستان که متعلق به روسیه است، پرتاب شد که این پرتاب با موفقیت هم انجام گرفت. در این پایگاه فضایی از دهه‌ی شصت فضانورد به ایستگاه‌های فضایی دنیا اعزام می‌شود.

زارع‌پور گفت: افتخار بزرگی برای کشور است که در کنار متخصصین روسیه که در این زمینه حدود هفت دهه تجربه دارند، قرار گرفتیم و کار‌های مشترک انجام دادیم. این ماهواره با دقت بالا، ۶۰۰ کیلو وزن دارد و از جمله کارآیی‌های آن ارتقای بهره‌وری در کشاورزی، مبارزه با زمین‌خواری و کاربرد‌های گوناگون دیگری است.

وی تصریح کرد: این ماهواره با همکاری بین ایران و روسیه شکل گرفت و ساخت آن حدود ۵ سال شروع شده بود و یک سال هم بود آماده بود و ما در دولت سیزدهم با کار جهادی توانستیم با دیپلماسی فعال این را با ماهواره‌بر بر سایوز ۲ که برای اعزام فضانوردان هم مورد استفاده قرار می‌گیرد، پرتاب کنیم و تا الان چهاربار سیگنال‌های آن در ماهدشت را دریافت کردیم؛ ماهواره با موفقیت پرتاب شد.

وزیر ارتباطات بیان کرد: این کار که از ۵ سال پیش آغاز شده بود، در دولت سیزدهم با دیپلماسی فعال به نتیجه رسید و ما قرارداد را از خرید به قرارداد انتقال فناوری تغییر دادیم و برای نسخه‌های بعدی هم هماهنگی انجام دادیم. در این حوزه توافقات خوبی برای همکاری‌های مشترک صورت گرفته است.

زارع‌پور خاطر نشان کرد: هم‌اکنون امکان پرتاب ماهواره تا زیر ۵۰ کیلو و قرار دادن در مدار را داریم که آخرین آن ماهواره‌بر قاصد بود و در دو-سه هفته آینده ماهواره‌بر جدیدی تست می‌شود که می‌تواند ماهواره‌ای تا ۱۰۰ کیلو در مدار قرار دهد. هدف داریم تا پایان دولت ماهواره‌های بالای ۵۰۰ کیلو را با ماهواره‌بر ایرانی در مدار قرار دهیم که بتوانیم مانند خیام را با پرتاب‌گر داخلی با موفقیت در مدار قرار دهیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->