آمریکا: قصد اعزام نیرو به اوکراین را نداریم رژه سراسری شناور‌های بسیج دریایی به‌مناسبت روز قدس برگزار می‌شود عمان: ایران می‌تواند نقش موثری در ایجاد آتش‌بس در غزه ایفا کند ​​​​​​​بورل: اتحادیه اروپا بر سر تحریم شهرک‌نشینان افراطی صهیونیست به توافق رسید وزیران صهیونیست تهدید به ترک کابینه نتانیاهو کردند صحت انتخابات مجلس در تمامی حوزه‌ها تایید شد دریادار تنگسیری: گذشت زمانی که آمریکا و انگلیس بتوانند نفت این ملت را بدزدند آمریکا، خواستار توضیح اسرائیل درباره اسارت خبرنگار الجزیره شد آمریکا به پیروزی پوتین در انتخابات روسیه واکنش نشان داد تماس تلفنی بایدن و نتانیاهو در میانه تنش‌ها در مورد غزه سازمان ملل: قحطی قریب الوقوع در شمال غزه بحرانی بی‌سابقه است حمله‌های هوایی شدید آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نماینده منتخب مسجدسلیمان در مجلس تغییر کرد + فیلم گوترش: گزارش‌ها درباره ناامنی غذا در غزه تکان دهنده است شهادت مدیر عملیات پلیس نوار غزه پس از هلاکت یک صهیونیست مجلس شهرداری‌ها را مکلف به صدور مجوز حفاری فیبر نوری در معابر کرد آیا مرگ چارلز سوم، پادشاه انگلستان صحت دارد؟ + بیانیه کاخ باکینگهام معاون وزیر کشور: ۲۷ شهرستان در ایام انتخابات ظرفیت بروز ناآرامی را داشت | داعش هم انتخابات را هدف گرفت مرحله دوم انتخابات مجلس ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود نخستین اظهار نظر انتخاباتی ترامپ درباره ایران تایید صحت انتخابات مجلس در ۱۸۹ حوزه انتخابیه دیگر (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) رئیس‌جمهور: سوداگری در حوزه غذا پذیرفتنی نیست | کسانی که با جان مردم بازی می‌کنند، به قانون سپرده شوند
سرخط خبرها

رئیسی: امروز خون شهید سلیمانی چهره جاهلیت مدرن را برملا می‌کند

  • کد خبر: ۱۲۰۸۲۲
  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۲
رئیسی: امروز خون شهید سلیمانی چهره جاهلیت مدرن را برملا می‌کند
رئیس‌ جمهور امروز در جمع مردم کرمان گفت: امروز خون شهید سلیمانی چهره جاهلیت مدرن را بر بشریت برملا می‌کند و نقاب را از چهره نفاق کنار می‌زند. این خون آنقدر برکت دارد که مجاهدان بسیاری را به مقاومت و پایداری دعوت می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدابراهیم رئیسی پنجشنبه عصر (۲۰ مرداد) در جمع مردم کرمان در مصلای بزرگ امام علی (ع) این شهر اظهار کرد: در ایام عزاداری امام حسین (ع) توفیقی برای من و همکارانم است که در جمع مردم متدین، عاشورایی و مخلص و شهیدپرور استان کرمان و شهر کرمان باشم.

وی با ادای احترام به همه شهدا به‌ویژه سردار قاسم سلیمانی، گفت: امام سجاد (ع) برای بقای عاشورا چند اقدام کردند که نخست، زیارت اربعین بود. اربعین نمادی است که عاشورا گم نشود و دوم، پیوند دادن عاشورا با دل‌ها بود. بهترین اعمال نزد خداوند نماز و بهترین رکن سجده و بهترین سجده‌ها سجده‌ای است که با تربت امام حسین (ع) است؛ یعنی پیوند دادن بهترین عبادت‌ها با عاشورا.

رئیس‌جمهور ادامه داد: مقام معظم رهبری در شهادت حاج قاسم سلیمانی فرمودند حاج قاسم یک مکتب بود و نباید حاج قاسم و راه و هدف حاج قاسم، گم شود. شهید سلیمانی به عنوان یک شخص، فرمانده، دیپلمات و شخصیت برجسته نظامی مورد تکریم و احترام بود. او یک مکتب را به همراه دارد که در تداوم مکتب رهبر معظم رهبری انقلاب و حضرت امام (ره) بوده و این مکتب در تداوم مکتب ثارالله است، یعنی تبین‌کننده خط سرخ شهادت، ایثار، ایستادگی در راه خدا و مقاومت در راه هدف است.

رئیسی با بیان اینکه "خداوند ثارالله را تضمین کرده که خون امام حسین (ع) و همه یاران تا زمین، زمین است، منشاء آثار و برکات باشد"، خاطرنشان کرد: تردید نداریم خون ۶۵۰۰ شهید استان کرمان و خون مطهر شهید سلیمانی همواره در ایران اسلامی و جهان اسلام منشاء آثار و برکات خواهد بود.

وی افزود: امروز خون شهید سلیمانی چهره جاهلیت مدرن را بر بشریت برملا می‌کند و نقاب را از چهره نفاق کنار می‌زند و اینقدر این خون برکت دارد که مجاهدان بسیاری را به مقاومت و پایداری دعوت می‌کند.

رئیس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه "کرمان، مهد کریمان، حکیمان و فرهیختگان است و همه آنها افتخار کشور هستند"، افزود: در جای‌جای این دیار تلاش‌های زیادی شده، اما با وجود همه تلاش‌ها شاهد محرومیت‌هایی در برخی از نقاط استان هستیم که امیدواریم با مشارکت مردم و گروه‌های جهادی و حمایت دولت، فقر را از چهره زیبای این استان بزداییم.

برخی درمورد سفرهای استانی زخم زبان می‌زنند

وی افزود: ان‌شاءالله مصوبات این سفر، در جهتِ به سامان رساندن پروژه‌های نیمه‌تمام در حوزه‌های مختلف باشد. متاسفانه برخی لذتِ با مردم بودن و با مردم سخن گفتن را در این سفرها مورد توجه و عنایت قرار نداده‌اند و گاهی زخم زبان می‌زنند. در میان مردم بودن، نعمت الهی است و لذت با مردم بودن را با هیچ‌چیز نمی‌توان عوض کرد و دولت مردمی باید «از مردم و با مردم» باشد.

رئیسی در ادامه درباره برخی از این حاشیه‌ها عنوان کرد: دولت خود را گرفتار حاشیه‌ها نمی‌کند و به خدمت‌رسانی به مردم مشغول است و در این سفرها نیز به دنبال گره‌گشایی از مشکلات مردم، کاهش بیکاری، افزایش اشتغال، راه‌اندازی و فعال واحدهای تولیدی در سراسر کشور هستیم. برای پروژه‌های نیمه‌تمام در سفرهای استانی تصمیماتی گرفته شده است. دور اول سفرهای استانی، در استان کرمان تمام می‌شود و دور دوم این سفرها برای پیگیری اجرای مصوبات و رفع مشکلات خواهد بود.

ماهانه ۱۲ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت قبل را پرداخت کرده‌ایم

رئیسی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: به طور متوسط ماهانه ۱۲ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت قبل را پرداخت کرده‌ایم و توانستیم به فضل الهی ۴۸۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه سال گذشته را پشت سر بگذاریم و با بسیاری از کشورهای همسایه تعامل تجاری خود را افزایش دهیم.

یک میلیون و ۲۵۰ هزار واحد مسکن در حال احداث است

رئیس‌جمهور، ایجاد مسکن را یکی از نیازهای کشور دانست و ادامه داد: در بخش مسکن، یک میلیون و ۲۵۰ هزار واحد در حال احداث است که بخشی از آن به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی مسائل اقتصادی کشور را محوریت کار دولت دانست و گفت: دولت به جدیت مسائل و مشکلات اقتصادی را دنبال می‌کند. از اصلاحات اقتصادی در این دولت سخن گفتیم و به این یک اقدام بسنده نخواهیم کرد و در همین راستا نیز فرآیند سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی در کشور آغاز شده است و تنها در یک مورد سرمایه‌گذاری واقعی، شاهد سرمایه‌گذاری ۱۷ میلیارد دلار داخلی در استان کرمان هستیم.

رئیسی با بیان اینکه "با مشارکت بخش خصوصی پالایشگاه‌ها، پتروپالایشگاه‌ها و کارهای بزرگ دیگری در کشور در حال انجام است"، اظهار کرد: به دنبال این هستیم که نقدینگی به سمت تولید برود؛ ضمن آنکه زمینه سرمایه‌گذاری‌های خارجی در کشور نیز فراهم و ورود سرمایه‌گذاران خارجی به کشور آغاز شده است.

وی تاکید کرد: آینده برای کشور و برای ملت بسیار روشن و درخشان است. یکی از برنامه‌های جدی دولت، مبارزه با فساد و شناسایی بسترهای فسادزا است و در این راستا نیز به دنبال اصلاح فرآیندها بوده‌ایم تا زمینه فساد را از بین ببریم.

رئیس‌جمهور در ادامه صحبت‌های خود در جمع مردم کرمان اظهار کرد: پیمانی که همه ما با شهدای انقلاب اسلامی و حاج قاسم سلیمانی بسته‌ایم، این است که اجازه ندهیم ارزش‌های انقلاب به هیچ عنوان کمرنگ شوند و در هر کوی و برزن شهدا برای ما پیام دارند و باید گوش شنوایی باشد که سخن شهدا را برای حفظ ارزش‌های انقلاب، تاکید بر فرهنگ پربار انقلاب و توجه به امر به خوبی و نهی از زشتی و پلشتی، بشنویم و برای تداوم راه انسانی شهیدان تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه "سخن شهیدان در تمام فضا طنین‌افکن است و به تعبیر مقام معظم رهبری باید گوش شنوا باشد تا این پیام‌ها را دریافت کنیم"، تصریح کرد: نباید اجازه بدهیم هیچ‌وقت مکتب حاج قاسم سلیمانی به عنوان مکتبی که نجات‌بخش پیام مقاومت و ایستادگی بوده و پیام رشادت، شهامت، شجاعت و اجرای عدالت را به همراه دارد، کمرنگ شود. پیام مکتب حاج قاسم، پیام اجرای عدالت است و تلاش من و همکارانم بر این است تا در راستای آنچه اقتضای مسیر شهدا و امام است، حرکت کنیم.

رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به درخواست‌های مردم استان کرمان در این سفر گفت: استاندار، امام جمعه و بازرسان ما مطالب استان را مطرح کرده‌اند و مصوباتی در نظر گرفته شده است و ان‌شاءالله فردا پس از جلسه شورای ادارای استان به اطلاع مردم خواهد رسید. طبیعتا نمی‌توانیم در این سفر همه مسائل را پوشش بدهیم اما اولویت‌ها را حتما مورد توجه قرار می‌دهیم.

رئیسی همچنین تاکید کرد: یقین دارم مردم کرمان که همیشه به بنده عنایت داشتند و از آنها تشکر می‌کنم، در گام‌هایی که برداشته می‌شود در کنار دولت هستند و مثل همیشه دشمن را ناکام خواهند گذاشت.

اگر کسی با قلم و بیانش مردم را ناامید کند، در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده است

وی ادامه داد: حضور شما مردم، دشمن را ناامید می‌کند. امروز تمام تلاش ما باید در جهت ایجاد امید باشد و اگر کسی با قلم، بیان و حرکاتش مردم را ناامید کند، خواه‌ناخواه و دانسته و ندانسته، در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده و هرکس با قلم، حضور، اقدام و انجام حرکات انقلابی‌اش مردم را امیدوار کند، بداند در جهت راهبرد نظام اسلامی است.

رئیس‌جمهور در پایان خاطرنشان کرد: امروز نسخه‌ای که لازم است در کشور به آن توجه شود، ایجاد امید در جامعه است و امیدواریم حرکات و اقدامات ما موجب امیدواری مردم بشود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->