هشدار فرماندار مشهد به دستگاه‌های خدمات‌رسان برای آمادگی مقابله با طوفان و بارش باران شدید (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار بارش سنگین و‌ پرحجم طی پنجشنبه در خراسان رضوی و مشهد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آماده‌باش کامل مدیریت شهری در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی در مشهد آب تمام نقاط مشهد حد قابل شرب دارد برگزاری نخستین رویداد نوآوری‌های اجتماعی آب شهری در مشهد  از تماس‌های عجیب و غریب با سامانه تلفنی آتش نشانی مشهد تا بیش از ۱۷ هزار تماس مزاحمی در ۲ هفته شکستن رکورد تولید آسفالت با تولید ۳۲ هزار تن در مشهد پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی بخش سازه‌ای ایستگاه‌های فاز اول خط‌سه مترو مشهد ویژه‌برنامه‌های خیابان «در مسیر بهشت» هم‌زمان با میلاد امام‌رضا(ع) شهروند خبرنگار | گلایه شهروندان از مشکلات بعضی از دستگاه‌های شارژ من‌کارت در مشهد نژادحسین: مشکل ترافیک ۴۴ نقطه در مشهد با اصلاح هندسی رفع می‌شود اعمال‌قانون ۲۳۲۹ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۲ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازگشایی محور طبس _ بردسکن هوای کلانشهر مشهد امروز در وضعیت هشدار قرار دارد (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مأموریت ویژه آتش‌نشانان در طوفان شب گذشته (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد ترافیک سنگین در بزرگراه‌های مشهد (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیگیری وعده‌های شهرداری منطقه‌۱۲ مشهد در تریبون مردمی محله امیریه اتوبوس‌های آلمانی به خیابان‌های مشهد می‌آیند| ورود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال ۱۴۰۳ + فیلم تاکسیران امانت‌دار مشهدی سه میلیارد ارز را به صاحبش برگرداند
سرخط خبرها

حمایت از باغ‌موزه؛ از شعار تا عمل

  • کد خبر: ۱۲۱۰
  • ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۸
حمایت از باغ‌موزه؛ از شعار تا عمل
عملیات اجرایی باغ‌موزه دفاع مقدس با اختصاص 40 میلیارد تومان از سوی مدیریت‌شهری مشهد از سر گرفته شد

ملیحه فلاح - بزرگ ترین باغ موزه دفاع مقدس کشور که ۴ سال پیش کلنگ آن در بوستان کوهسنگی مشهد به زمین خورد و قرار بود با سرعتی مناسب، مجتمعی بزرگ را با رویکرد پاسداشت سال های جنگ به شهروندان هدیه دهد، پس از فرایندی لاک پشتی حدود یک سال پیش از حرکت بازایستاد. مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس طی این مدت بزرگ ترین عامل توقف این پروژه را کمبود اعتبارات و نقدینگی لازم و همچنین برخی مسائل اداری اعلام کرده بودند. با این حال روز گذشته با همکاری پنجمین دوره مدیریت شهری مشهد و تأمین 40 میلیارد تومان اعتبار از سوی این مجموعه، عملیات اجرایی احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس از سر گرفته شد تا شاید ساختمان های نصفه و نیمه هم جوار خیابان برادران شهید خلیلی تا سال 1400 به مرحله بهره برداری کامل برسد. مدیران امر این بار با استمداد از خود شهدا و تشییع پیکر پاک یکی از گلگون کفنان گمنام سال های جبهه و جنگ، پروژه باغ موزه دفاع مقدس مشهد را کلید زدند. «باغ موزه دفاع مقدس بنا دارد که فرهنگ شهدا و ایثارگران را به همه جامعه هدیه کند تا رفتار شهروندان تحت تأثیر این فرهنگ قرار گیرد.» این را شهردار مشهد در مراسم شروع دوباره عملیات اجرایی احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس این شهر که با حضور رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر و مدیران شهری برگزار شد، بیان کرد و گفت: اکنون پیشبرد کار اجرایی که باید در یک فرایند منطقی انجام شود و نتیجه آن خدمت رسانی به مردم باشد، بسیار دشوار شده است. محمدرضا کلائی با بیان اینکه به جز بهره برداری از این بناها با هدف استفاده مردم، باید ما مسئولان نیز پیام شهدا را درک کنیم، افزود: پیام شهدا برای ما ایستادگی، مقاومت و تلاش برای بهره مند کردن مردم از خدمات جمهوری اسلامی است. وی با تأکید بر اینکه باید کارآمدی نظام را در عرصه عمل به مردم نشان دهیم، اظهار کرد: اگر نظام بوروکراتیک اجازه نمی دهد در این راه قدم برداریم، ایستادگی در مقابل آن وظیفه ماست. به گفته کلیددار شهر امید و زندگی اگر در جایی احساس سستی و کم کاری باعث شد که خدمات به مردم کم رنگ شود، مقاومت در برابر آن نیز وظیفه ماست. کلائی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر موضوعات اقتصادی افزود: ایشان نقطه آسیب پذیری جامعه را مشکلات اقتصادی می دانند و متغیرهایی مثل اشتغال، رفاه مردم و رسیدگی به گروه های کم برخوردار را مورد تأکید قرار می دهند. وی علت بخشی از مشکلات پیش رو را ناشی از فشارهای بیرونی دانست و اظهار کرد: بخش عمده ای از این مشکلات به دلیل ناتوانی داخلی ماست و همه ما باید در مقابل این فشارهای درونی و بیرونی ایستادگی و مقاومت کنیم.
شهردار مشهد پیام شهدا در گام دوم را همان فریاد امام علی(ع) در میان جنگ جمل دانست و اضافه کرد: در میانه این جنگ امام اول شیعیان به فرزند خود گفتند که «حتی اگر کوه ها فروریختند، تو استوار بمان، دندان غیرت خود را بفشار و استوار در مسیر خدا گام بردار.» و ما باید این پیام را امروز از شهدا دریافت کنیم. کلائی با تأکید بر اینکه باید در مقابل فشارهای بیرونی و نظام بوروکراتیک یا شخصی محوری که به هر دلیلی اجازه نمی دهد خدمات نظام جمهوری اسلامی به مردم ارائه شود، استوار باشیم، گفت: شهر امام رضا(ع) باید با این روحیه و همکاری همه نهادها کارآمدی نظام اسلامی را به همه نشان دهد و خط راهنمای ما نیز در این مسیر شهدا هستند. وی با اشاره به اینکه اگر قرار بود روند احداث این باغ موزه طبق روال اداری طی شود، زمان زیادی برای عملیاتی شدن آن نیاز بود، افزود: مدیریت شهری به کمک این حرکت جهادی آمد تا این پروژه هرچه سریع تر روند اجرایی خود را طی کند.


احداث 13 هزار مترمربع در 3 گام
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی نیز در این برنامه از احداث باغ موزه دفاع مقدس در 17 استان خبر داد و افزود: تعداد موزه های دایر شده در کشور تا به حال 14 عدد بوده است و حالا خراسان رضوی با سرعت بخشیدن به عملیات اجرایی باید این عقب افتادگی را جبران کند. سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی زاده با اشاره به انجام مراحل سفت کاری 2 ساختمان این مجموعه با مجموع مساحت 6 هزار مترمربع اظهار کرد: تاکنون در این مجموعه 8 میلیارد تومان هزینه شده که از این مبلغ 3 میلیارد و 500 میلیون تومان بدهی است. یوسفعلی زاده به تأمین اعتبار 40 میلیارد تومانی از سوی مدیریت شهری برای این پروژه اشاره کرد و افزود: پیمانکار این مجموعه از امروز عملیات اجرایی پروژه را آغاز می کند. به گفته وی طبق برآوردهای انجام شده حدود 13 هزار مترمربع از این پروژه در 3 مقطع زمانی افتتاح خواهد شد که در مرحله اول ساختمان پژوهشکده و مرکز اسناد آن به مساحت 3 هزار مترمربع در خرداد 99 به بهره برداری خواهد رسید. مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس افزود: در دومین مرحله نیز ساختمان مقاومت اسلامی به مساحت 3 هزار مترمربع در شهریور سال آینده افتتاح خواهد شد. یوسفعلی زاده همچنین با اشاره به آغاز هم زمان ساخت بنای اصلی موزه با مساحت 6 هزار مترمربع ابراز امیدواری کرد: در صورت کافی بودن بودجه موجود این مجموعه نیز تا سال 1400 به بهره برداری برسد. وی با اشاره به قرار گرفتن این مجموعه در بوستان بزرگ کوهسنگی ادامه داد: فقط از ساختمان های این پروژه محافظت خواهد شد و استفاده از پارک برای همه شهروندان آزاد است. مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس از انتقاد های جدی درخصوص طرح محتوایی باغ موزه خبر داد و افزود: محتوای موزه از اولویت های اجرای این پروژه است که با توجه به انتقادهای جدی به آن باید این طرح بازتولید شود. به گفته یوسفعلی زاده این مراکز با وجود تأمین منابع موجود یک گام به جلو خواهد رفت اما تکمیل نخواهد شد و برای ادامه مستمر آن ها باید از همین حالا برای تأمین اعتبار دوباره برنامه ریزی کنیم. معاون مالی و پشتیبانی شهردار مشهد نیز در حاشیه این مراسم در گفت وگو با خبرنگار شهرآرا از تهاتر بدهی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به شهرداری بابت هزینه پروانه این پروژه با یکی از بانک های دولتی خبر داد و افزود: برای تأمین اعتبار 40 میلیارد تومانی این پروژه، یکی از پیمانکاران شهرداری در ازای بدهی خود به مدیریت شهری انجام پروژه باغ موزه دفاع مقدس را قبول کرده است. به گفته رضا خواجه نائینی این اقدام باعث شد که هم بدهی این پیمانکار به شهرداری پرداخت شود و هم عملیات اجرایی پروژه احداث باغ موزه دفاع مقدس دوباره آغاز گردد. احسان اصولی، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری شهرداری مشهد نیز در گفت وگو با خبرنگار شهرآرا یکی از دغدغه های حوزه فرهنگی مدیریت شهری را زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا در جامعه دانست و گفت: با هم فکری و هم افزایی مدیریت شهری و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس توانستیم مشکلات پیش آمده برای مجموعه باغ موزه را برطرف کنیم تا عملیات اجرایی آن بار دیگر آغاز شود. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->