ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار چاه فاضلاب جان مرد اردبیلی را گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

زمان برگزاری آزمون‌های سراسری ۱۴۰۲ اعلام شد (۲۴ مردادماه ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۲۱۳۲۹
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵
زمان برگزاری آزمون‌های سراسری ۱۴۰۲ اعلام شد (۲۴ مردادماه ۱۴۰۱)
سازمان سنجش آموزش کشور برنامه زمانی ثبت‌نام و برگزاری آزمون‌های سراسری سال آینده را اعلام کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، زمان ثبت‌نام نوبت اول آزمون سراسری سال آینده، در تاریخ ۸ تا ۱۴ آبان ۱۴۰۱ و نوبت دوم ۱۵ تا ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ است. اجرای آزمون سراسری نیز نوبت اول پنجشنبه و جمعه ۲۹ و ۳۰ دی ۱۴۰۱ و نوبت دوم چهارشنبه و پنجشنبه ۱۴ و ۱۵ تیر ۱۴۰۲خواهد بود.

زمان برگزاری آزمون‌های سراسری ۱۴۰۲ اعلام شد (۲۴ مردادماه ۱۴۰۱)

بر همین اساس زمان ثبت نام آزمون دکتری ۲۲ تا ۲۹ آبان ۱۴۰۱ تعیین شده و زمان برگزاری آزمون ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ است. داوطلبان آزمون کارشناسی از ۱۶ تا ۲۲ آذر ۱۴۰۱ برای ثبت نام وقت دارند و آزمون عصر پنجشنبه و صبح و عصر جمعه ۱۱ و ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ برگزار می شود.

بر اساس خبر رسیده ثبت نام ازمون کاردانی به کارشناسی ۲۸ خرداد تا ۴ تیر ۱۴۰۲ تعیین شده و زمان برگزاری آزمون سوم شهریور ۱۴۰۲ است. افزون بر این زمان ثبت نام کاردانی ویژه دانشگاه فنی وحرفه ای ۱۸ تا ۲۵ تیر ۱۴۰۲ تعیین شده است و زمان برگزاری آزمون سوم شهریور ۱۴۰۲ است.

بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب جلسه ۸۴۳ این شورا که ۲۵ تیر توسط رئیس‌جمهوری ابلاغ شد، «سهم نمره سابقه تحصیلی برای سنجش و  پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی در رشته‌های پرمتقاضی در سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ فقط پایه دوازدهم به میزان۴۰ درصد با تاثیر قطعی، برای سال تحصیلی  ۱۴۰۳-۱۴۰۴ فقط پایه دوازدهم به میزان ۵۰ درصد با تاثیر قطعی، برای سال تحصیلی ۱۴۰۴ - ۱۴۰۵ فقط پایه یازدهم و دوازدهم به میزان۶۰ درصد با تاثیر قطعی و برای سال تحصیلی ۱۴۰۵ - ۱۴۰۶ و بعد از آن پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم به میزان۶۰ درصد با تاثیر قطعی در نمره کل نهایی خواهد بود.»

بنابراین از این به بعد، معدل دوره متوسط و برای کنکور ۱۴۰۲ معدل پایه دوازدهم اثر قطعی و ۴۰ درصدی در نتیجه آزمون خواهد داشت. همچنین آزمون دروس عمومی رشته‌های مختلف حذف می‌شود و بر اساس ماده یک این مصوبه «آزمون سراسری از میان دروس تخصصی رشته­‌های تحصیلی در سه سال آخر دوره دوم متوسطه در هر یک از گروه‌­های آزمایشی است که براساس کتاب‌­های درسی وزارت آموزش و پرورش، توسط سازمان برگزار می‌­شود.».

گفتنی است؛ بر اساس ماده ۲ مصوبه «این آزمون برای پذیرش در سال تحصیلی ۱۴۰۲ و بعد از آن در هر سال دو بار برگزار و نتیجه آن حداکثر برای دو سال و صرفاً برای همان گروه آزمایشی متقاضی معتبر است».

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->