علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳
سرخط خبرها

بازدید سرزده فرمانده انتظامی از ۲ کلانتری در غرب مشهد+ فیلم

  • کد خبر: ۱۲۲۳۵۲
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۸
بازدید سرزده فرمانده انتظامی از ۲ کلانتری در غرب مشهد+ فیلم
۱۰۵‌هزار مأموریت ۱۱۰ در ۱۵۰ روز نخست امسال تنها از سوی کلانتری قاسم‌آباد و الهیه انجام شده است.

مهدی قرآنی | شهرآرانیوز؛ ساعت ۲۲ شامگاه پنجشنبه را نشان می‌داد. سر و صدای دو همسایه به دلیل اختلاف قدیمی فضای کلانتری قاسم‌آباد را برداشته بود. در این لحظه خودرو فرماندهی انتظامی مشهد مقابل در ورودی کلانتری متوقف شد. از آنجا که قرار بود بازدید سرزده از این مجموعه انتظامی صورت بگیرد، سرهنگ احمد نگهبان بلافاصله پا به کلانتری قاسم‌آباد گذاشت.

در همان بدو ورود دو زن همسایه که اختلافی با یکدیگر داشتند به سراغ رئیس پلیس مشهد رفته و طرح موضوع کردند. در ادامه با میانجیگری سرهنگ نگهبان این پرونده به صلح و سازش ختم شد و این افراد نیز به واحد مددکاری کلانتری معرفی شدند.

در این بین رئیس کلانتری ضمن ارائه گزارش کار، خبر از دستگیری سارقی در منطقه داد که سیم و کابل تلفن ۵۰۰ خانوار را قطع کرده بود. این فرد که از سارقان سابقه‌دار است در یک اقدام اطلاعاتی ردزنی و دستگیر شده بود. به گفته سرهنگ معطری، رئیس کلانتری قاسم‌آباد عموما سارقان دستگیر شده به بیش از ۶۰ فقره سرقت اعتراف می‌کنند. سرهنگ معطری در اعلام گزارش کار خود به رئیس پلیس مشهد، از دستگیری یک گوشی‌قاپ در حوزه استحفاظی خود خبر داد و بیان کرد که تاکنون این فرد به ۱۴ فقره گوشی‌قاپی اعتراف کرده است.

سرقت‌های پدر و پسری

ساعت ۲۳:۱۵ را نشان می‌داد که سرهنگ نگهبان برای ادامه بازدید سرزده، کلانتری قاسم‌آباد را ترک کرد و راهی دومین کلانتری شد. بعد از طی شدن چند خیابان اصلی و فرعی، خودرو رئیس پلیس مشهد مقابل کلانتری الهیه متوقف شد.

رئیس کلانتری و تیم اجرایی که گویا از حضور رئیس پلیس مشهد مطلع شده بودند در حیاط به خط ایستاد‌ند. در همان بدو ورود سرهنگ عابدی رئیس کلانتری الهیه به استقبال سرهنگ نگهبان آمد و گزارشی از اقدامات ۲۴‌ساعته همکارانش را ارائه داد. بنا به گفته سرهنگ عابدی روزانه ۷۵۰ تماس صدودهی با این کلانتری گرفته می‌شود.

مأموران این کلانتری، اما چند ساعت قبل از حضور رئیس پلیس مشهد چهار سارق سابقه‌دار را شناسایی و دستگیر کرده بودند. دو تن از این سارقان پدر و پسری جوان بودند که کارشان خسارت زدن به خودرو‌های مردم و دستبرد به آن‌ها بود. دیگر متهم به دام افتاده از جمع چهارنفره، سارق یک دستگاه موتورسیکلت آپاچی بود که مأموران در اقدامی غافل‌گیرانه و قراری صوری این مرد حدودا ۳۵ ساله را دستگیر کرده بودند. متهم از طریق دستگاه ردیابی که مالک موتورسیکلت بر روی آن نصب کرده ردزنی و به دام افتاده بود.

طرح بازدید سرزده از کلانتری‌ها با قدرت ادامه خواهد داشت

ساعت از ۳۰ دقیقه بامداد گذشته بود که این مأموریت پلیسی خاتمه یافت. در حاشیه این بازدید سرزده از کلانتری‌های قاسم‌آباد و الهیه رئیس پلیس مشهد ضمن تأکید بر ادامه‌دار بودن این طرح، بیان کرد: هدف از اجرای این مأموریت‌ها اطلاع از اقدامات نیرو‌های کلانتری در شبانه‌روز و ارزیابی کیفی و کمی آن‌هاست. این طرح جزو برنامه‌ها و اولویت‌های حوزه فرماندهی است و برنامه‌ریزی شده تا در ساعت‌های مختلف روز از ۷ تا ۱۲ و یا برعکس از کلانتری‌ها و پاسگاه‌های سطح شهر مشهد بازدید شود.

سرهنگ احمد نگهبان افزود: در این بازدید‌ها نحوه خدمت‌رسانی به مردم و پاسخگویی به ارباب رجوع، میزان هوشیاری واحد‌های گشتی، آماده به‌کار بودن نیرو‌های عملیاتی کلانتری‌ها و نحوه خدمات‌رسانی پلیس مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

این مقام ارشد انتظامی مشهد تأکید کرد: سامانه ۱۱۰ تنها برای اعلام فوریت‌های پلیسی است و از شهروندان درخواست می‌شود که برای مواردی نظیر گزارش‌های پیشگیرانه و طرح انتقاد، پیشنهاد و شکایت با شماره ۱۹۷ تماس بگیرند.

سرهنگ نگهبان، با اشاره به اهمیت دو کلانتری بازدید شده در شهر مشهد اظهار کرد: تماس‌های صد‌و‌دهی با سرکلانتری غرب مشهد امروز برابری می‌کند با تماس‌های‌۱۱۰ دو استان خراسان شمالی و جنوبی. این موضوع بدین معناست که تماس با فوریت‌های پلیسی دو استان ذکر شده روزانه ۷۵۰ مورد است و این میزان در سرکلانتری غرب روزانه ۸۱۰ مورد می‌باشد.

فرمانده انتظامی مشهد در ادامه به ارائه گزارش عملکرد پلیس مشهد در ۱۵۰ روز نخست امسال اشاره کرد و گفت: در این مدت خوشبختانه در حوزه سرقت‌های مهم از جمله سرقت مسلحانه، سرقت از خانه، سرقت از مغازه روند کنترلی و کاهشی داشته‌ایم. اما متأسفانه در حوزه سرقت‌های خرد روند افزایشی بوده است.

سرهنگ نگهبان ادامه داد: طبق بررسی‌های صورت گرفته درباره سارقان و مجرمان ۴۰ درصد از سارقان دستگیر شده در این مدت سابقه‌دار هستند و ۴۷ درصد از مجرمان نیز بدون سابقه کیفری و به اصطلاح جرم‌اولی هستند. در حوزه مواد‌مخدر در پنج ماه نخست امسال نیز ۳۲ درصد افزایش کشفیات و در حوزه سرقت ۲۷ درصد افزایش دستگیری داشته‌ایم. اگرچه دستگیری‌ها در حوزه سارقان گوشی روند افزایشی دارد اما متأسفانه در کشف گوشی تلفن همراه توفیقی نداشته‌ایم چراکه سارقان بلافاصله گوشی را در اختیار مال‌خر گذاشته و این افراد نیز تلفن‌های همراه را از کشور خارج می‌کنند. در زمینه طرح‌های امنیت محله‌محور نیز با همکاری و همراهی دستگاه قضایی، بهزیستی و شهرداری از ابتدای امسال تاکنون ۹ هزار معتاد متجاهر جمع‌آوری و در اختیار کمپ‌های ترک اعتیاد قرار گرفته‌اند و در حوزه دستگیری خرده‌فروشان مواد‌مخدر ۳ درصد افزایش داشته‌ایم.

رئیس پلیس مشهد در پایان به حوزه جرائم جنایی اشاره کرد و گفت: در این مدت تاکنون ۴۲ فقره قتل در شهر مشهد اتفاق افتاده است که با تلاش عوامل پلیس همگی به کشف جرم و دستگیری متهم یا متهمان منجر شده است.

روزانه ۲۰ پرونده به صلح و سازش ختم می‌شود

سرهنگ عبدالهی، سرکلانتر غرب نیز که از ابتدای این طرح همراه فرمانده انتظامی مشهد بود با اشاره به ظرفیت‌های پلیسی موجود در این منطقه بیان کرد: تراکم جمعیتی در حوزه استحفاظی سرکلانتری غرب مشهد بالغ بر یک‌میلیون و ۵۰ هزار نفر است که این رقم از میزان چند استان بیشتر می‌باشد. این سرکلانتری ۱۰‌کلانتری و پاسگاه را زیر مجموعه خود دارد که از ابتدای امسال ۱۰۵ هزار تماس به ۱۱۰ داشته است. طبق بررسی‌های صورت گرفته روزانه ۱۳۰ خبر به صورت روزانه به این حوزه اعلام و به طور میانگین هر یک‌و‌نیم دقیقه مأموران گشتی وارد عملیات صدودهی می‌شوند. در یک هفته اخیر تاکنون ۴۶ سارق در این حوزه دستگیر شده و به مراجع قضایی تحویل داده شده‌اند.

این مقام انتظامی ادامه داد: خوشبختانه روزانه ۲۰ پرونده به واحد مددکاری دو کلانتری قاسم‌آباد و الهیه ارجاع داده می‌شود که همگی به صلح و سازش ختم می‌شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->