برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس مایکروسافت Phi-3-mini را معرفی کرد | یک مدل کوچک هوش مصنوعی که کارهای بزرگی می‌کند گوشی Galaxy Z Flip 6 هفت رنگ خواهد داشت سری iPhone 16 احتمالا دکمه فیزیکی نخواهد داشت استرالیا: X باید فیلم حمله سیدنی را حذف کند |‌ ماسک: به آن‌ها ربطی ندارد تصویر واقعی Google Pixel 8a را ببینید کیف پول تلگرام برای کاربران ایرانی مسدود شد | آیا امکان برداشت پول وجود دارد؟ محققان توانسته‌اند برای اولین‌بار یک اتم را با اشعه ایکس بررسی کنند استقبال از Fallout 76 بیشتر شده است | وقتی سریال به کمک بازی می‌آید نسخه هواداری پرچمدار سامسونگ کی عرضه می‌شود؟ | علاقه‌مندان Galaxy S24 FE، همچنان منتظر هلند هم فیسبوک را کنار می‌گذارد؟
سرخط خبرها

چهار نکته حیاتی آماده سازی رزومه برای دیجیتال‌ مارکتر‌ها

  • کد خبر: ۱۲۲۴۱۵
  • ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳
چهار نکته حیاتی آماده سازی رزومه برای دیجیتال‌ مارکتر‌ها
خان اول برای استخدام شدن نوشتن یک رزومه حرفه‌ای است. نگارش رزومه البته در همه رشته‌ها اهمیت زیادی دارد، اما برای یک بازاریاب دیجیتال، رزومه نخستین نقطه تماس یا تاچ‌پوینت با کارفرماست و ابزاری است برای عرضه خود به او.

عماد پورشهریاری | شهرآرانیوز؛ شما باید رزومه‌ای بنویسید که نشان دهد بیش از هر چیزی توانایی بازاریابی برای خود را دارید. حتی اگر خودتان این تخصص را نداشته باشید، از شما انتظار می‌رود توانسته باشید راه‌حلی برای آن بیابید.

از سوی دیگر، به طور ویژه رزومه دیجیتال‌مارکتر‌ها به دلیل داده‌محور بودن این رشته و همین‌طور اهمیت کار با ابزار‌ها کمی متفاوت با سایر رشته‌هاست. هم‌چنین نوع کار فریلنسری به عنوان یک روتین در این رشته، نوشتن رزومه را کمی پیچیده می‌کند. این یادداشت راهنمایی است کوتاه برای رسیدن به یک ایدئال نسبی. من در این یادداشت به طور خاص، به نکاتی اشاره کردم که در بخش تجربه‌های کاری ذکر می‌شوند. سایر بخش‌ها مانند تجربه‌های تحصیلی، گواهی‌نامه، قالب مناسب برای طراحی رزومه و ... موضوعات متفاوت و مفصل دیگری هستند.

رزومه را متناسب برای هر جایگاه شغلی بنویسید

رزومه شما در حوزه دیجیتال‌مارکتینگ ممکن است در حوزه‌های مختلفی باشد، گرچه بهتر است که در یک حوزه تخصصی فعالیت داشته باشد. در هر حال، گستردگی این رشته تجربه‌های متفاوت را اجتناب‌ناپذیر کرده است. به همین دلیل، بهتر است رزومه شما بر اساس همان شغلی باشد که برای آن درخواست می‌فرستید.
برای مثال، فرض کنید برای موقعیت شغلی مدیریت شبکه‌های اجتماعی قصد ارسال رزومه دارید، اما در کنار فعالیت در این حوزه، تولید محتوا، استراتژی و کپی‌رایتینگ هم انجام داده‌اید و دستی بر نرم‌افزار‌های گرافیکی دارید. سعی کنید بدون اغراق و با صداقت کامل، بخش شبکه‌های اجتماعی را کامل‌تر بنویسید و از برجسته کردن بیش‌ازاندازه سایر موارد دوری کنید.

یکی دیگر از موضوعاتی که باید به آن دقت کنید شرح مسئولیت‌هایی است که در آگهی استخدام نوشته شده است. رزومه شما باید اشاره‌های مستقیمی به این موارد داشته باشد. از طرفی، برای درج دستاورد‌های خود با محدودیت فضا روبه‌رو هستید. در همان مثال مدیریت شبکه‌های اجتماعی، اگر تسلط به فیس‌بوک و توییتر درج شده است، حتما باید نشان دهید که به این دو شبکه تسلط دارید.

ترتیب زمانی و منطق شغلی را رعایت کنید

یک رزومه اصولی به صورت تاریخی و از انتها به ابتدا نوشته می‌شود. اگر یک روند کاری عادی و طبیعی را تاکنون طی کرده‌اید مشکلی ندارید، اما به دلایل مختلف ممکن است در رزومه شما فاصله (Employment Gap) وجود داشته باشد. یعنی مثلا یک یا دو سالی به کار دیگری پرداخته یا اصلا به دلایلی مجبور به ترک کار شده باشید.

کسی که رزومه شما را بررسی می‌کند به طور حرفه‌ای ترتیب فعالیت‌های شما را مدنظر قرار خواهد داد. اگر در این بین فاصله‌ای ببیند ممکن است شما را از بین نامزد‌های نهایی حذف کند. برای جلوگیری از این کار، هر اتفاقی را باعث این شرایط شده است توضیح دهید. البته فاصله‌های زمانی تا حداکثر یک سال معمولا توجیه‌پذیرند و نیازی به پر کردن فاصله ندارند.

برای اینکه رزومه شما با مشکل روبه‌رو نشود، سعی کنید این فاصله را به شکلی با حرفه خود مرتبط کنید. مثلا اگر مدتی مجبور بودید به سفر بروید، این دوره زمانی را بنویسید و اشاره کنید که در این دوره فرضا فرصت کرده‌اید کتاب‌های این دوره را مرور کنید یا حتی در این دوره تجربه‌های قبلی خود را بررسی کرده و برای آینده شغلی خود آماده شده‌اید.

نکته دیگر و ضرور، منطقی بودن سلسله‌مراتب رزومه است. یعنی رزومه باید نشان دهد که شما از چه سطحی شروع کرده‌اید و چطور پله‌های موفقیت را طی کرده‌اید. این نکته به‌خصوص برای موقعیت‌های شغلی در این حوزه بسیار کلیدی است. اینکه نخستین تجربه شما تجربه نگارش استراتژی بازاریابی محتوایی باشد دور از منطق است. شما باید ابتدا آموزش دیده، کارورزی کرده و رده‌های شغلی ابتدایی را طی کرده باشید.

به دستاورد‌ها اشاره کنید نه صرفا وظایف

اشاره به دستاورد‌ها مهم‌ترین نکته‌ای است که باید در رزومه یک دیجیتال‌مارکتر وجود داشته باشد. در هر موقعیت شغلی که درج می‌کنید باید حداکثر شش دستاورد بنویسید که مسئولیت‌های شما را هم نشان دهد. این موارد باید تأییدی باشند از اینکه شما یک نیروی انسانی کارآمدی هستید.

این کار باعث می‌شود شرح تجربه‌های خود را به فهرستی از نتایج تبدیل کنید. انجام این کار هم ساده است. کافی است به صورت متریک و عددی بنویسید که در هر تجربه به چه چیزی رسیده و از چه شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) استفاده کرده‌اید. مثلا اگر کارشناس سئوی یک سایت بوده‌اید، بنویسید که در بازه زمانی حضور شما میزان بازدید چند درصد رشد داشته یا در چه کلمات کلیدی‌ای در صفحه اول گوگل قرار گرفته‌اید. علاوه بر این اطلاعات عددی، اشاره‌ای هم به ابزار‌ها بکنید.

بخش خیلی مهمی از کار دیجیتال‌مارکتر‌ها شناخت و تسلط بر ابزارهاست. عمده این ابزار‌ها را در قسمتی جداگانه با عنوان مهارت‌ها درج خواهید کرد. برای نمونه، مهارت کار با نرم‌افزار‌های آفیس یک مهارت به‌نسبت عمومی‌تر است که باید در آن بخش ذکر کنید، اما درج این نکته که در کمپین اینفلوئنسر‌مارکتینگ خود با چه شرکت-ابزاری کار کرده‌اید می‌تواند به کارفرما اطمینان بدهد که شما نیروی حاذقی هستید. در اشاره به دستاورد‌ها البته دقت کنید به هیچ عنوان اطلاعات مهم کارفرما‌های قبلی خود را افشا نکنید.

در ذکر پروژه‌های فریلنسری خود بیشتر دقت کنید

اهالی بازاریابی دیجیتال به دلیل ماهیت شغلی خود به تناوب در پروژه‌های فریلنسری حضور دارند. درج این موارد در رزومه شاید اینطور القا کند که بیش‌ازاندازه از این شاخه به آن شاخه پریده‌اید. در این شرایط برچسب (Job Hopper) به شما خواهد خورد. برای رفع این مشکل، در قدم نخست به خاطر داشته باشید در همه بخش‌ها نوع همکاری خود (تمام‌وقت، پاره‌وقت، فریلنسری و...) را درج کنید. این شرایط در دو صورت اتفاق می‌افتد. یکی اینکه شما شغل ثابتی دارید و به صورت حاشیه‌ای کار فریلنسری کرده‌اید که بهتر است تا حد امکان پروژه‌های کم‌اهمیت‌تر را حذف کنید یا اینکه در نهایت یک بخش به اسم پروژه‌ها اضافه کنید. راه‌حل بعدی این است که یکی از موقعیت‌های شغلی را به عنوان فریلنسر درج کنید و نام مهم‌ترین کارفرما‌های پیشین را بنویسید.

در حالت دوم، ممکن است شما به طور کلی آزاد کار کنید و در پروژه‌های متعددی در یک بازه زمانی فعال باشید. به خاطر داشته باشید که رزومه شما اگر تجربه ده‌ساله‌ای هم داشته باشید، در نهایت دو یا سه صفحه است. پس درج همه فعالیت‌ها امکان‌پذیر نیست. در این صورت، باید پروژه‌های خود را دسته‌بندی کنید و تنها به مهم‌ترین آن‌ها بپردازید. در هردوی این شرایط از درج فعالیت‌های کمتر از سه ماه صرف‌نظر کنید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->