اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

امکانات شهرداری مشهد در اختیار جریان‌های فرهنگی و هنری باشد

  • کد خبر: ۱۲۲۷۶۵
  • ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴
امکانات شهرداری مشهد در اختیار جریان‌های فرهنگی و هنری باشد
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: امروز اگر هر جریان فرهنگی و هنری نیاز به امکانات شهرداری دارد، باید در اختیارش قرار گیرد.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی ناصحی، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست هم‌افزایی با هنرمندان هنرهای تجسمی مشهد، اظهار کرد: به عنوان یک متخصص در حوزه تاریخ و تمدن می‌گویم که آنچه از تاریخ و تمدن در اختیار ماست، مانده‌های هنری است.

وی افزود: آنچه که امروز در اختیار ما است، حاصل اندیشه هنرمندانی است که پای به عرصه وجود گذاشتند؛ در این راستا اگر هر حاکمیتی به درستی از این ظرفیت استفاده کند، در طول تاریخ ماندگار خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه باید به شأن و جایگاه هنرمندان دقت کافی داشته باشیم، اضافه کرد: امروز در سلسله‌های ایران، سلسله‌ای بلند آوازه تر است که در هنر پیشی گرفته باشد.

ناصحی عنوان کرد: سیاست شورای ششم در این دوره بر این بوده که هیچ امکان در اختیار شهرداری را حبس نکنیم؛ امروز اگر هر جریان فرهنگی و هنری نیاز به امکانات شهرداری دارد، باید در اختیارش قرار گیرد.

وی تصریح کرد: ما تاکید کردیم علاوه بر ظرفیت‌هایی که قبلاً ایجاد شده، ظرفیت‌های فرهنگی را افزایش دهیم؛ در این راستا فرهنگسراهایی داریم که با واگذاری به مناطق شهرداری، در اختیار همه قرار خواهد گرفت.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: مدیریت شهری ماموریت مستقیم در حوزه هنر ندارد ولی چون منابع زیادی از شهر را در اختیار دارد بر خود تکلیف کرده تا در این حوزه نیز یاری کند.

ناصحی با بیان اینکه ما از ظرفیتی که داریم، استفاده می‌کنیم، گفت: با آزادسازی 13 هکتار فضای فرهنگی، مقدمات ایجاد شهرک سینمایی تاریخ معاصر و انقلاب را فراهم می‌کنیم و با این کار مشهد به کانون تردد هنرمندان تبدیل خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در مناطق پادگان، بناهای تاریخی خوبی در اختیار خواهیم داشت که بخشی از این فضاها می‌تواند به هنرمندان مخصوصا در حوزه هنرهای تجسمی اختصاص یابد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد ضمن اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «آن چیزی که در قالب هنر نگنجد، ماندنی نیست»، افزود: این جمله یک راهبرد فلسفی است، یعنی اگر به عنوان مثال قصد معرفی امام رضا(ع) را داریم باید از بستر هنر استفاده کنیم؛ همچنین ظرفیت هنری شهر را به گونه‌ای افزایش دهیم که ماندگاری زائر را اضافه کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->