پرونده قضایی برای عوامل سریال افعی تهران تشکیل شد اقامه نمازجماعت به امامت یک خانم روی آنتن شبکه سه رفت + عکس پخش سریال «مولانا» در شبکه نمایش خانگی نمایشگاه «نگاره‌های ماندگار» در موزه بزرگ خراسان | سیر روح در عالم معنا «زیبا صدایم کن» رسول صدرعاملی کلید خورد شعر همان عشق، همان زندگی | درباره مهرداد اوستا، شاعر غزل‌های خیال‌انگیز محمدرضا فروتن و میترا حجار با «نیلگون» در راه سینما آخرین نشانه‌های نمک نورالدین | نگاهی به فصل پنجم سریال «نون خ»، ساخته سعید آقاخانی کارگردان نمایش «کلنل»: بزنگاه‌های تاریخی ما، زمینه ساز  تولید آثار هنری است آواز پرنده‌های صبح فروش حیرت انگیز «گارفیلد» در اولین هفته اکران «سمرقند»، برای خانواده بزرگ فارسی زبانان | کتاب تازه شاعر خراسانی در نمایشگاه کتاب تهران پایان فیلمبرداری فیلم سینمایی «برج آخر» اثر سوفیا موسویان صفحه نخست روزنامه‌های کشور - دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ آلبوم «عشق ناباور» در راه بازار موسیقی کنسرت‌های پاپ اردیبهشت ۱۴۰۳ + زمان و مکان تأکید هیئت رسانه‌ای ایران و عراق بر انعقاد «تفاهم‌نامه همکاری» و تشکیل «شورای رسانه‌ای مشترک» + آلبوم تصاویر برنارد هیل بازیگر «ارباب حلقه ها» و «تایتانیک» درگذشت + بیوگرافی
سرخط خبرها

رئیس هیئت امنای کمیته امداد: تشبیه قرآن به نسخه طبیب اشتباه است

  • کد خبر: ۱۲۲۸۳۵
  • ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷
رئیس هیئت امنای کمیته امداد: تشبیه قرآن به نسخه طبیب اشتباه است
رئیس هیئت امنای کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در گذشته قرآن را همانند نسخه طبیب تشبیه می‌کردند، اما نسخه طبیب را هرچه بخوانی هیچ فایده‌ای ندارد، در حالی که قرائت قرآن و حتی نگاه کردن به آن اثر دارد.

گروه فرهنگ | شهرآرانیوز؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محسن کازرونی در اختتامیه همایش کشوری باران وحی ۲ که در ساختمان برج سفید دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: خداوند در تمام هستی تجلی دارد، اما تجلیان خداوند محدود است. بعثت پیامبر در ۲۷ رجب یکی از تجلی‌های اعظم خداوند محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خصوصیات کلام برملا کردن درون انسان است، گفت: اگر بخواهید یک نفر را بشناسید بهترین مسیر این است که از طریق سخنان او به عمق آن شخص برسید. خداوند خالق کلام است و با تمام عظمت و بزرگی‌اش قرآن را خلق کرده است، لذا اگر کسی می‌خواهد خدا را ببیند و لمس کند، باید قرآن بخواند. خواندن قرآن مانند نشستن در کنار چشمه است.

رئیس هیئت امنای کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: با تلاوت قرآن فاصله‌ها محو می‌شود و دقیقا انسان همان چیزی را می‌خواند که جبرئیل از خدا گرفته است. حفظ قرآن از آن موقع یکی از آثار بزرگ آن است. به این قرآن حتی یک واو اضافه نشده و یا از آن کسر نشده است. این کتاب آن‌قدر بزرگ است که حتی بدون طهارت نمی‌توان به آن نزدیک شد.

کازرونی تأکید کرد: پیش از انقلاب وقتی از کوچه‌ها رد می‌شدیم، در هنگام سحر از خانه‌ها صدای تلاوت قرآن شنیده می‌شد، اما در حال حاضر رادیو و تلویزیون جای آن تلاوت‌ها را گرفته است. تلاوت قرآن مطلوب است و باید در خانه‌ها حفظ شود. خانه‌ای که قرآن در آن تلاوت می‌شود خدا به آن خیر و برکت می‌دهد و همانند ستارگانی است که در آسمان می‌درخشد.

وی تصریح کرد: در گذشته قرآن را همانند نسخه طبیب تشبیه می‌کردند، اما نسخه طبیب را هرچه بخوانی هیچ فایده‌ای ندارد، در حالی که قرائت قرآن و حتی نگاه‌کردن به آن اثر دارد. آیا با نگاه‌کردن به نسخه طبیب چشم انسان درمان می‌شود؟ اما قرآن این‌گونه نیست و حتی نگاه کردنش مطلوب است، لذا تشبیه قرآن به نسخه طبیب اشتباه است. همچنین در برخی کتاب‌های قرآن، فقط ترجمه آن آورده شده و متن قرآن حذف شده است. چاپ قرآن بدون متن اصلی آن درست نیست. کلمات قرآن نورانی هستند، اما ترجمه آیات قرآن کلماتی هستند که هیچ نورانیتی ندارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->